/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken model?
Fra : lillelyst
Vist : 592 gange
50 point
Dato : 14-04-11 14:47

Min datter ønsker sig en nyere brugt bil. Spørgsmålet går på hvad I vil mene hun bør se efter, når der lægges vægt på især:
1) sikkerhed 2) lav benzin/dieselforbrug 3) billige reservedele.
P.t. er hun mest opsat på at få en seat ibiza eller lopo men hvad siger I ?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-04-11 15:52

Hvad er "en nyere brugt billig bil"? En "Mercer" der kostede 2,5 mil. som ny til "kun" 400.000 kr. nu, der er sikkerhed og billige reservedele - knap så langt på ltr.

Prøv at kom med en prisidé! .... og hvor gammel og hvilken sikkerhed? Lige de to du nævner er der en himmel til forskel i såvil pris som årgang!

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 14-04-11 16:04

Bilen må kun være et par år gammel og har kørt omkring 20-30.000 km. Priskategori omkring 80.000 kr. Høj sikkerhed ved påkørsel især ved sidedørene vil vi lægge vægt på.
Vi er begyndt at se om vi kan finde noget inden for toyota, men vil gerne høre jeres bud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-11 16:21

Citat
Bilen må kun være et par år gammel

Så kan du jo glemme Lupo.... Den har ikke været lavet de sidste 6 år.... så valget er let

For jeg formoder det er den du kolder lopo

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-04-11 16:57

Hvis din datter går og drømmer om en seat ibiza, er det synd at spise hende af med en Toyota.
Sikkerhed hænger meget sammen med størrelse, store biler er mere sikre end små. Men til 80.000 får man ikke en stor sikker bil der kun har kørt 20.000.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-04-11 17:26

Jeg ville anbefale en Toyota Yaris med dieselmotor, -den kører efter sigende (familie) fantastisk, og er meget billig i drift og miljøafgift, og en god gensalgsværdi, -ej at forglemme.
Hvis ikke jeg skulle slæbe med CV ville jeg stærkt overveje en sådan.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-04-11 17:35

Det er meget svært at finde en bil der er mere morfar agtig end en Toyota Yaris, det skulle da være et eller andet Skoda. Den kører muligvis godt, men den er utrolig grim, jeg gad ikke ofre en formue på en bil der er så grim.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 25 point
Dato : 14-04-11 20:08

Nu er det jo heldigvis individuelt, hvad vi hver især synes om udseende. Toyota har et godt ry for pålidelighed og økonomi. Personligt er jeg til Ford og ville nok rette blikket mod en Fiesta eller Focus.
En af mine bekendte, der er inkarneret vw mand har for nylig købt en utroligt flot og velholdt Fiesta, og han er meget overrasket over komforten, udstyret og økonomien. Den går langt på en liter diesel.
Men gå f.eks. ind på www.dba.dk og indtast max.pris m.v. og se hvad der dukker op.
Tag så ud og kig på nogle stykker og vurder udstyr m.v. og vent så med, at skrive slutseddel, til i har noget, at forholde jer til. Held og lykke til.....

Kommentar
Fra : martinrishøj

Dato : 14-04-11 22:34

Du kan få en fin vw golf 4 tdi for de penge du snakker om.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 14-04-11 23:56

Tak for info - så er der lidt at arbejde med. Jeg vender naturligvis tilbage med resultatet og pointene - ha` venligst tålmodighed da det godt kan trække lidt ud

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 01-06-11 11:00

Resultatet blev det at vores lokale mekaniker fik en brugt citroen saxo ind fra 1997 - kun 1 bruger og kun kørt 55.000 km. Pris 30.000 kr incl. ny tandrem, ventiler, dæk osv osv. Gennemgået fra a-z med 100% garanti i ½ år. Mere heldig kan hun vist ikke være. I hvertfald er det en god startbil.
Hvem ønsker point?

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 09-06-11 13:14

Tak for svaret Cortina01.