/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Analog tilslutning skærm
Fra : Lufc67
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 13-04-11 17:19

Hej

Jeg har netop købt en Samsung 23" skærm, som jeg, bare lige for at prøve den, i første omgang tilsluttede min bærbare via et HDMI kabel - det gik fint!! Har brugt den siden i fredags uden problemer.

Men den skal altså bruges sammen med min stationære, men da den ikke har HDMI udgang skal den tilsluttes med analog kabel - og det virker ikke!!?? På skærmen skriver den HDMI og Check Cabel Signal....????? Skærmen har analog udgang og der medfølger også kabel, men det virker altså ikke.

Har prøvet at tilsluttet anden, i øvrigt også Samsung, skærm til min stationære, og der er ingen problemer.

Hvad gør jeg galt??

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-11 17:29

Der er jo noget der tyder på at du skal ændre en instilling på din nye Samsung.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-04-11 17:51

Prøv at trykke på "Auto" knappen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-11 19:21

Har også lige fået et par Samsung skærme, dog kun 22". Samsung P2270H hedder de og der er også både VGA (analog) DVI (digital) og HDMI. Jeg har dog kun brugt DVI og når man tænder så tjekkes skærmen lige igennem inden den finder den rigtige indgang og der er billede på. Det sker helt automatisk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-11 19:21

En strøtanke. Er du sikker på at det vga kabel du har fungerer, måske nogle af benene er blevet bøjet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-04-11 23:15

Det duer ikke med en analog udgang på skærmen.
Du skal tilslutte til en indgang i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : Lufc67

Dato : 14-04-11 21:27

Tak for svaret Thyregod8.

Der skulle lige trykkes lidt på skærmen, så fandt den ud af at bruge det analoge signal.