/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skifte DVD-drev
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 12-04-11 17:29

Når jeg har afspillet DVD'er på en stationær Acer Aspire M1200, både nogle jeg selv har optaget og købe-DVD'er, har billedet hakket og billedet fryser. Jeg har her igennem prøvet andre programmer til afspilning, blandt andet VLC, men det har ikke hjulpet. Derfor overvejer jeg nu at skifte DVD-drevet ud. Kan det mon hjælpe? Eller kan fejlen ligge andre steder? Hvis jeg så skifter, hvad skal jeg så skifte til? Jeg kan se, at der findes DVD-rom-drev og DVD-brænder. Jeg er ude efter et almindeligt drev, der kan afspille og brænde en DVD. Jeg har kigget på denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=489463 og denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=681999. Hvad er forskellen og hvilken en er bedst?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-11 19:15

går ud fra at du har nok ram i maskinen, for det kan nemlig give "hakken og stop" i filmen.

Ellers burde dit drev vel fungere, hvordan skaber det sig ellers når du bruger det. Men man kan jo ikke udelukke en defekt som du selv er inde på

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 12-04-11 19:25

har du prøvet at flytte filerne over på din pc og afspillet dem derfra.
Det kunne måske være dit grafikkort der ikke kan følge med!!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-04-11 19:27

Den har 3 gb ram og kører med w7 64 bit. Hvor mange er "nok" ram?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-11 19:37

Jeg har altid været glad for mine Lite-on CD/DVD brændere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-11 19:59

Citat
Den har 3 gb ram og kører med w7 64 bit

Det hjælper ikke så meget hvis 30 programmer i baggrunden bruger de 2,9

Hvis KØBE DVDer også hakker, er det jo givet at maskinen af en eller anden årsag IKKE kan "trække" den.....

Iøvrigt er 3 Gb ikke meget i nutidens målestok..... men det burde være nok hvis ikke andet bruger "kraften"