/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vi har en kat der fælder.
Fra : sidevogn
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 12-04-11 09:41

Den får mest tørkost (Whiskat)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-04-11 09:57

Vi har 8 katte og én hund der fælder!
Det er helt naturlig! Pelsdyr skal jo af med deres "gamle" pels for at danne ny "sommer" pels.
Køb dig en karte (eller strigle) og brug denne på kattens pels. Du vil opdage der sætter sig en masse løse hår i karten, fjerne dette og fortsæt så længe katten gider. Gør det hver dag, så er du ihvertfald fri for de løse hår i omgivelserne.
God arbejdslyst og godt forår!!!
Mvh Akle

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-11 10:03

PS. Whiskas er det ringeste mad du kan give katte!
Der er farvestof, smags forstærkere og alt muligt amdet allergifremkaldende.
Skift til et lødigt produkt. Besøg en dyrehandler eller en katte udstilling. Begge steder kan du få gode råd om det rette foderpodukt til din kat. Der findes efterhånden et væld af gode produkter. De mest kendte er nok; IAMS p Eucanuba, Royal Canin, Olivers mm.
Mvh Akle

Godkendelse af svar
Fra : sidevogn

Dato : 12-04-11 10:15

Tak for svaret akle. Jeg børster den hver dag, vil så prøve med noget andet fodder.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-11 10:19

En børste af gummi er eminent til at fjerne de løse hår.
Alternativt kan du prøve med en skumgummisvamp eller et par engangs-vaskeklude foldet sammen.

Når jeg strigler min hund starter jeg med en kam, derefter karten, og tilsidst bruger jeg gummi-børsten, og den får simpelthen de løse hår til at flyve af.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-04-11 14:10

'sidevogn'
Det er rigtig godt du vil skifte foder til din kat, - men derudover burde du faktisk anskaffe dig en lille karte, så katten ikke får alle de løse hår ned i maven. En sådan karte koster ca. 40 - 50 kroner og holder i mange år. Brug karten som en hyggeseance, for de fleste katte kan virkelig godt lide det.
Jeg går ud fra det er en huskat du har - og foderskift allene kan ikke gøre det!
Mvh Akle

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 12-04-11 14:54

Det er en hankat som vi tog ind, meget kæle, da der ikke var nogen i omegmen der savnede den, fik vi den øremærket og kastereret, snart 2 år siden, tror den var 1½ måned gammel, børster den hver dag, det kan den godt li, og så er vi fri for kattebakke den siger til når den skal ud.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-04-11 20:24

God fornøjelse med din kat.