/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP oliver city CPI 30 scooter tuning
Fra : marcusjacobsen
Vist : 1380 gange
20 point
Dato : 11-04-11 19:06

hej, jeg har som sagt en oliver city som jeg gerne vil have til at kører lidt hurtigere end 40-45, jeg har købt et 45 forrør og har i sinde at pille skiven af. MEN, jeg har hørt at den så skulle blive utrolig varm og derved ødelægge motoren, kan dette problem løses ved en større dyse? og kommer dette overhovedet til at give det nogle ekstra km/h på toppen?

håber i kan hjælpe mig

ps. skal nok have skåret det lidt ud i pap, er ikke en scooter haj.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-11 19:29

Citat
skal nok have skåret det lidt ud i pap

Gæt en kryds og tværs jørn

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 11-04-11 19:45

seriøst er det sgu ikke..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-04-11 19:57

Citat
seriøst er det sgu ikke..

spørg andre edioter?
refi har travlt med sine xxx+ profiler herinde
Citat
Gæt en kryds og tværs jørn

stakkels refi og co: = kand_u

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 11-04-11 22:04

har hørt om at forrørne kan blive meget varme og rødglødene, men ikke at de skulle smelte eller øddelægge noget i et tilfælde som dit.
du skal godt nok dysse op. ellers kør den ikke optimalt og man kan ricikere den sætter sig.
hvis du fjerner en evt. luftfilter begrænsing og sætter den udstødning på sås kal du nok 10-15 numre op.

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 11-04-11 22:13

okay, hvor sidder begrænsningen i luftfilterkassen? og har at fjerne skiven ingen indflydelse på det med dysen?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 12-04-11 07:28

Denne her side kan helt sikker hjælpe dig
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.php

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 12-04-11 12:01

fedt! tak!:)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-04-11 14:56

Du skal bare have taget plumpen marcusjacobsen så er der ikke noget der bliver for varmt, for det er den beregnet til i de lande de kommer fra.
Det er Danmark der plumbere dem, så de ikke kan køre det de er beregnet til.
alan57

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 12-04-11 17:15

nu har jeg så det problem at jeg var ved at sætte mit 45 forrør på og i det jeg skruer den i oppe i cylinderen knækker skruen, så halvdelen er skruen sidder i, ej det er noget lort, nu larmer den helt vildt.

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 12-04-11 17:19

men skal plumpen bores ud, eller skal der skiftes dyse når det eneste der er lavet ved den er det med forrøret, for den er meget varm.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-04-11 17:42

Du kan bore den ud meget forsigtigt, men du kan også bore et meget lille hul i stumpen, hvorefter du skruer en skrue i den og på den måde får den skruet ud.
Men ud skal den altså.
Hvis du ikke selv kan, må du få en cykelhandler til det.
alan57

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 12-04-11 17:44

ved ikke om jeg tør vove mig ud i det, hvor meget tror du sådan noget vil koste?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-04-11 07:53

For at få boret stumpen ud?
Ca 50-100kr, men du kan jo spørge ved at telefonere til et par cykelhandler og spørge ad.
alan57

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 14-04-11 21:49

ja okay :)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 15-04-11 12:23

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er marcusjacobsen, men du skal passe godt på de andre trafikanter og dig selv, for når den kommer til at køre stærker end den må, vil du få meget sværre ved at bremse din scooter.
Min er også boret og jeg køre ikke mere end 45km inde i byen, det er kun når jeg køre langt, altså når jeg kommer ud på landevejen, at jeg lukker op for den.
Det er alt for farligt at køre stærk inde i byerne, bla: fordi du ikke kan forudse hvad andre kan finde på i trafikken.
Så pas nu godt på dig selv og især andre i trafikken.
MVH:.
alan57

Kommentar
Fra : marcusjacobsen

Dato : 20-04-11 00:36

jeg har heller ikke fart på i byerne :)