/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
opsigelse
Fra : kj
Vist : 523 gange
200 point
Dato : 11-04-11 15:20

Når en lejer har sagt op, lejeren har 3 mrd's opsigelse, og lejemålet udløber d. 30/6.

Skal lejer flytte 14 dage før, så der er plads til istandsættelse, eller

Skal lejer betale husleje indtil lejemålet er klar til ny lejer, eller

hænger udlejer på istandsættelsesperioden.

Jeg er klar over, at når udflytningen er sket (30/6 inden kl.12.00), og lejemålet er besigtiget, har lejer ikke mere ret/mulighed for selv at bringe lejemålet tilbage til oprindelig tilstand.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-04-11 15:37

Det står i lejekontrakten hvordan reglerne er.

Hos os fraflytter man lejemålet og så sætter boligselskabet lejligheden i stand. Hvis jeg selv vil sætte i stand skal det ske inden fraflytningsdagen. Udlejer har så 14 dage til at istandsætte hvis det jeg har lavet ikke er godt nok.

Og hvis man har sagt lejemålet op 3 måneder før fraflytning, så kommer vi ikke til at betale mere end de 14 dage det tager at istandsætte lejemålet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-04-11 16:05
Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-04-11 18:31

Lejemålet skal være istandsat til ny lejer på første dag efter dit ophør - normalt 14 dage før - som du selv er inde på, for istandsættelse.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-04-11 20:18

Citat
lejemålet udløber d. 30/6.

Så er den klar til NY lejer = dagen efter.
Med eller UDEN ny maling på på diverse afhøvlede/ afbidte kradse-karme

MEN SOM DU SELV SKRIVER lejemålet udløber d. 30/6. og så er en ikke længere.
Selv i et fængsel får du ikke lov til at opholde dig til NÆSTE DAG = UDdddddddddddddd.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-04-11 21:13

Jeg bor til leje i et stort boligselskab, og her er det selskabet der betaler for den periode hvor lejligheden står tom.
I regnskaberne hedder det "leje-ledighed".

Jeg ved, at det nogle steder betales af afdelingen, d.v.s. de andre lejere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-04-11 23:23

Det er altid lejeren der betaler for de 14 dage det tager at istandsætte lejemålet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-11 06:30

Citat
Det er altid lejeren der betaler for de 14 dage det tager at istandsætte lejemålet

Nix. Ikke her.
Og det er i et af de store boligselskaber.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-04-11 09:13

det er et erhvervslejemål, og jeg har ikke kunne finde noget om det i lejeloven, ej heller i den kontrakt der forefindes fra anerkendt mægler