/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
bukh dv 20
Fra : birthePige
Vist : 2510 gange
90 point
Dato : 10-04-11 15:46

hej vil høre om der er nogle her der hved hvorfor.motoren ikke vil forbrande diseloilen når den kommer op på fulde omdregninger.kommer sort røg fra udstyrningen.og bliver meget varm.den bruger ikke motor olien har fået planslebet topstykket ny pakninger og to nye dysser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 15:55

Brændstof pumperne skal justeres, at røgen er sort er fordi motoren får alt for meget dieselolie, du kan ikke selv justere brændstof pumperne men skal kontakte et dieselværksted

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-04-11 16:04

Er du opmærksom på om den får luft nok gennem indsugningen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 16:09
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 16:23

Øv det er vist at spilde sit krudt at skrive indlæg til Birthepigen som glemmer at afslutte sine spørgsmål

Kommentar
Fra : birthePige

Dato : 10-04-11 17:42

til o.v.n tror også dine svar kan være lige meget.

Kommentar
Fra : birthePige

Dato : 10-04-11 17:56

takker for alle svar.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 18:11

Citat
takker for alle svar.

Total forvirring ??????????????
KUNNE DU BRUGE ET AF SVARENE ?????????????

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-04-11 18:47

det behøver ikke at være brændstofpumpen. det kan være dyserne der lukker op ved for lavt tryk. det giver også for meget brændstof. skru dyserne af og tag dem med hen til en autoriseret traktormekaniker. han har udstyret til at tjekke dyserne, og det koster ikke mange kroner. det tager ikke mere end 10 minutter.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-04-11 19:13

Trimare, -der er nye dyser som står skrevet, -så mon ikke de er kontrolleret.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 90 point
Dato : 11-04-11 16:49

Hejsa!
Den med pumpen, dyserne samt luftfilter er et godt sted at begynde, meeen----jeg tror nu mere på overbelastning, da den jo også bliver for varm.
Prøv lige at få målt motorens omdrejninger ved fuld gas, stol ikke på motorens egen omdrejningsviser.
Dv 20 kan have tilbøjelighed til at regulatoren ved slidtage øger omdrejningerne.
Hvis motoren altid har opført sig på den måde, kan det også skyldes en forkert dimentionering af skruen.
Prøv også at checke temperatur på stævnrør og gear.
Hvis ikke dette hjælper dig, må du komme igen med lidt flere oplysninger.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : birthePige

Dato : 11-04-11 17:53

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : kattegat01

Dato : 17-05-11 22:28

hej hej. jeg kan se man skriver sort røg ved fulde omdr........ jamen man kører da ikke med fulde omdr på nogen motor.... den kan gå med 3000 omdr men det vil ikke være godt for motoren at køre over 2500 i ret lang tid ad gangen. slæberingene KAN være lidt slidte, og kører man den så også op i omdr når den er kold så er slidet meget stort.m v h Randers