/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bremser på t4-2,5 bensin
Fra : 190e
Vist : 1214 gange
40 point
Dato : 09-04-11 20:03

jeg har problemer med at bremsepedalen skal pumpes 1 gang for at blive hård på min transporter, har just. dem mange gange uden resultat, håber nogen kan hjælpe mig med at finde fejlen.

det hjælper ikke at trække h.bremsen 1 hak.

190e

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-04-11 20:24

Hvis du har bremsevædske nok på, så burde du rette mistanken til den bremseccylinder som er i forbindelse med bremsepedalen, pakningen omkring dette pumpestempel slutter sikkert ikke tæt, så vædsken presses forbi stemplet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-11 20:25

Det er et alderstegn, jo ældre desto flere pumpninger før den bliver hård

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-04-11 20:30

En sådan ny bremsecylinder (hovedcylinder) koster i omegnen af 350 kr.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 09-04-11 20:35

er der så nogen der kan anbefale en dygtig mand til at sætte den på?? er lige flyttet til højer i sdr. jylland

190e

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-04-11 22:27

Jeg ville prøve at lufte bremsene før jeg køber ny hovedcyl.osv.
alimak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-11 23:27

Må kunne gøres bedre

Spørgsmål
- Ubesvarede 7
- Besvarede 4
- Annullerede 11
- Slettede 0
Ialt 22

Kom godt i gang
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-04-11 10:03

Nu er der også den mulighed, at du har en utæt hjulcylinder hvor dels den taber væske, men måske også suger luft ind i systemet ? Hvis du ikke selv er i stand til, at gennemgå systemet omhyggeligt, vil det eneste rigtige være, at få bilen på værksted. OMGÅENDE!
Bremser er ligesom styretøjet de vigtigste faktorer for din og andres sikkerhed. Også selvom det er to kreds system. Ryger den ene kreds vil du erfare, at bremselængden øges temmelig drastisk!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-11 21:30

Det er alt andet end lovligt at køre med de bremser.

Min første øse, en brugt Fiat, blev pludselig meeeeget mærkelig en myldrende lørdag i Kbh. C, når jeg trådte på pedalen blokerede højre forhjul.

Det var ikke morsomt

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 13-04-11 17:46

nu er der skiftet bremseklodser + bageste hjulcyl, just bremser m.m intet har hjulpet
er snart kørt træt bare nogen kan hjælpe.

bago

Kommentar
Fra : martinrishøj

Dato : 14-04-11 22:43

Det lyder meget som om du skal lufte dit bremsesystem ud igen. nogle gange kan der komme luft i rørene til forbremserne hvis din beholder render tom under udluftning af bagbremser.

Så prøv at lufte både for- og bagbremser grundigt ud, og hold øje med at der er væske i beholderen hele tiden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-04-11 08:35

Det er mange det ikke gider hjælpe dig da du bare plejer at annulerer spørgsmålet,
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-04-11 09:48

Hvis din bil er udstyret med ABS kan der være særskilt udluftning på ABS blokken. Der kan være en luftboble, men nogle gange hjælper det også, at køre lidt rask til på en grusvej, og lave et par hårde opbremsninger, så væsken cirkulerer og derved presser luften ud.
Har den begrænser ventil til baghjulene ? ALB ( Sådan en "klump" med reduktionsventiler ) det kan også være en mulighed. Du må nok bide i det sure æble, og minutiøst gennemgå systemet fra A - Z.
Er der tvivl om tilstanden på rør / slanger etc. er den eneste rigtige løsning, at skifte dem.
De vil alligevel blive kasseret til syn.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 21-06-11 00:04

kære 190e
helt sikkert er at hvis ikke din hoved cylinder kan få luft ind, altså forstået således når du træder på bremsen, sendes der vædske ud i systemet, det vædske skal erstattes med luft på overfladen af væsken, det er atmosfæren der skal holde væsken til.
Tag din påfyldnings dæksel af på bremsevædske beholder og undersøg om der er luftgennemgang det kaldes et åndehul hvis ikke det fungere, virker bremsen ikke som den skal, når du har bragt det i orden skal du udlufte dine bremser, de kan godt ha taget luft ind, under den dårlige aktivering pas på ikke at lade beholder løbe tør, under processen husk hele tiden at efterfylde, ellers bliver du aldrig færdig med at lufte ud!
hilsen Tyller01