/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
LG TV med trådløs dongle
Fra : dhmoelsted
Vist : 1447 gange
300 point
Dato : 08-04-11 16:52

vi har fået et lg 47 le750n med begrænset adgang til nettet via en lg dongle den kan bare ikke virke... på skærmen vises netadresse ,men når nøglen skrives ,så lokker den ikke på.. lg og yousee giver hverandre skylden ,dog hjalp yousee med forslag :ændre i sikkerhedsopsætningen med det resultat jeg blev smidt af så den går ikke ..ærgeligt men er der et råd?? dongle hedder lg an-wf100
gætter på at det er router der er problemet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-04-11 16:54

Prøv at ændre landekoden til svensk. Det skulle jeg og så virkede det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-11 20:26

Har du prøvet og fjerne al sikkerhed på dit trådløse netværk og så prøvet og logge på?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-04-11 20:35

kunne jeg jo prøve men hjælpe det. ja så er det router der er problemet, og det er der jo ikke noget at gøre ved kan jo ikke køre uden ,så den dongle ryger retur

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-11 20:36

Det kan jo også være at de to enheder ikke er kompatible ret sikkerhedsmæssigt.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-04-11 20:52

jeg fornemmer at det er router tv og dongle skulle vel være ok bare utroligt lg siger et yousee noget andet ..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-11 20:55

Problemet ligger et af to stedet enten er det et kompatibilits problem mellem dongle og router eller også er det "bare" opsætningen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-11 01:11

slå alt sikkerhed fra på routeren og se om det virker gør det ikke er det donglen den er galt med ellers hvis det virker er det opsætningen den er gal med
(går ud fra at du med andet trådløs godt kan komme på nettet eks bærbar)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-04-11 09:07

jeg disable alt gå ud fra det betyder luk og trykkede apply så forsvandt nettet hmm er på igen men ikke klogere (trådløs pc)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-04-11 09:16

Nu er jeg jo ikke så rig at jeg kan købe nyt TV hvert kvartal.
Men hvordan får du sat dit kort i for at se HDTV.
jeg har selv yousee på Kabelnettet.

Jeg har lavet en instalation ved datteren. Her er TreFor Lys nettv med box.
Der er 4 boxe og 4 fjernsyn (sove stue 2børn hej hej),
Dette funker fint fanden forstå det, nethastighed 30/30 .
Men kablet !!!
Jeg kan så kun anbefale dig at bruge kabel.
Jeg er selv pentioneret TDC teknikker, ud fra dette, kan jeg ikke se TDC eller LG kan yde suport på hvorfor den Kæde af moduler du sætter sammen hopper af Hej Hej.
Det kræver stor viden om disse ting at få det strikket sammen.
Så held og lykke
hilsen Steen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-04-11 09:54

ja vi er heller ikke rige vi fik det forrige kasseret efter et år og har så i bytte fået et med den finesse kabel eller wire less internet
så syntes jeg det kunne være sjov med den dongle ..vi har ingen bokse men tv kan vise hd ..men jeg forstår godt at det kunne være uden for support men jeg er sikker på (næsten) vi har en lidt ædre model router netgear 802.11 g det er ikke den optimale kunne være en 802.11n ville løse problemet ..der mener du ikke you see skal følge med og opgradere den og give os en bytter så vi kan udnytte vores yousee vi har alt hos dem .hej og tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-04-11 10:05

Det jeg synes du skal gøre er at tage en sikkerhedskopi af den konfiguration der er på routeren, resette den og så prøve om fjernsynet kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-04-11 15:22

den har prøvet at blive resettet ...kan routerens alder model ikke være skylden ..you see siger at pc alder kan være årsag til at den ikke kan stå i den anden sikkerhedsindstilling ( wpspsk2 )men pc er omkring 1 år og kan køre med 802.11n ..jeg tror stadig på at det er router men som stone 47 siger de behøver vel ikke give support til al den isenkram man køber

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-04-11 15:32

Jeg vil ikke mene at routeren er for gammel. Hvis du er så meget i tvivl så må du finde ud af hvilke sikkerhedsindstillinger router kan køre med og hvilke din dongle kan køre med. Men de begge burde kunne køre med WEP.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-04-11 17:31

Det var der for jeg ville køre med kabel først, så ved du at der er hul til TDC .
et billede digital tager 4mb, og et HD signal tager 5 mb ca.
Prøv så om din bærbare kan få forbindelse igennem donglen.
så ved du at det virker og du ved hvordan det skal sættes op.
Tag lidt hastigheds test, at du har ordentlig forbindelse.
Jeg ved ikke om TDC laver noget Qos på et fjernsyns billede.
det vil sige at pakkerne til Fjernsynet får et fortrin frem for data.
Allene det at din PC kører wifi gør at wifi kapasiteten skal deles mellem dem.
Jeg har arbejdet med iptelefoni og den øvelse er ikke let. Der er ikke mange der har styr på hvad der sker. hverken ved TDC eller Trefor.
Det er god politik aldrig at stole på en wifi forbindelse hvor routeren står i et andet rum.
Jeg bruger min HTC til at se hvilken kanal der er bedst og hvor mange andre den kan se.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 10-04-11 11:12

nu er der sket det at jeg rendte ind en dygtig supporter ved yousee igår han kunne styre min router således at den faste konfiguration der ligger i router blev ophævet så kunne sikkerhedsindtil. flyttes og så er der hul igennem ti donglen men nu er det så opsætningen af donglen der mangler det er ikke så let maser pt med det der er flere muigheder go søndag til alle

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-11 13:33

ja god fornøjelse, det er jo også sjovt at finde løsningen.
Så kan jeg bare ikke huske det næste gang, men lidt bliver der da.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 10-04-11 15:48

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-04-11 16:47

selv tak vi ses en anden gang