/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billeder
Fra : Laika_pigen
Vist : 776 gange
295 point
Dato : 08-04-11 08:41

Hvordan laver jeg mit billed om?

Det hedder lige nu JPEG men der skal kun hedde JPG.

Hvordan får jeg det nemmest gjort og KAN jeg overhovedet gøre det?

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-11 08:43

Det er det samme - der er INGEN grund til at lave det om.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-11 08:47

Hvis du endelig VIL ændre det, kan du blot slette "e"et i filnavnet......

Lav en kopi af et af billederne og prøv - du vil opdage at det IKKE ændrer noget i billedet selvom du får en advarsel om at du ændrer filtypen - det ER samme filtype

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-04-11 09:11

- nemli':

http://da.wikipedia.org/wiki/JPEG

God weekend

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-04-11 10:07

Som de herrer skriver, jpeg og jpg er det samme, det er bare nemmere at sige og bruge jpg, men det staves jpeg.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 08-04-11 13:58

Hmm.

Altså det er bare fordi jeg skal ha oploadet billeder på scor.dk og mine billeder hedder alle JPEG og den siger der ingen fil er på det billed jeg vil ha lagt op.

Så bliver nød til at skal ha det E væk fra det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-11 14:20

Ja- bare omdøb det hvis scor ikke kan finde ud af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-11 14:21

Hvis det kun er et enkelt billede eller to, så prøv en online converter:
http://image.online-convert.com/convert-to-jpg

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-04-11 15:26

Er det ikke bare nemmere at sende dit billede til mig - så kan det være, vi slet ikke får brug for scor.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-04-11 15:43

Højreklik på billedet og vælg omdøb og så fjerner du e'et

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 08-04-11 16:33

Sønder, der kom du mig i forkøbet

Nu har Mss. Leika fjernet hinner profil billed fra kandu, men menn.

Fætter Højben

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 08-04-11 19:21

Sønder og Højris.

BentJuul Det har jeg prøvet men lig lidt hjælper det. Der står stadig JPEG (jpg) i billedet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-11 19:29

Citat
Der står stadig JPEG (jpg) i billedet

Det er da ligegyldigt HVAD der står på billedet...

Det er FILNAVNET efter punktum du skal rette

billede.jpeg til billede.jpg

men det er som sagt ligegyldigt om det hedder det ene eller andet - det er SAMME filtype...

Og kan du ikke uploade det er der noget andet galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-11 19:30

Åbn det i paint eller et andet program - og gem det igen derfra i jpg hvis det er nemmere....

Kommentar
Fra : fnuggen

Dato : 23-05-11 16:20

prøv den her side den bruger jeg selv når jeg skal lave billeder om den hedder photo editor http://pixlr.com/ og man kan skifte til dansk sprog