/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi lille tuning
Fra : andreas598a
Vist : 1186 gange
50 point
Dato : 08-04-11 06:54

Hej

Jeg har en Puch maxi k som kun kører 25 men ville høre hvad jeg kan gøre for den løb omkring 35 uden at det ville være synligt eller at man kunne høre det voldsomt på den.
Har lavet en lavere gearing bag på da den er ingen tid om at nå de 25 på 45 tand istedet for 47

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-04-11 08:15

I de goe gamle dage skulle man kun hakke en puch Maxi det var nok, mener at kunne huske at det ikke hjalp meget at tage plumpen ud.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-11 09:47

Du skal bare hakke den, det skulle være nok.
At bore den vil få den til at køre hurtiger,men det vil også kunne høres med det samme hvis du bliver stoppet, så hvis det var mig ville jeg hakke den så vil du få en topfart på ca 35-40 km i timen og du vil ikke engang komme ind på en ulovlig tophastighed.
Du kan også rengøre din mortor dvs; karburator- topstykke- ind og udsugningen plus dit udstøningsrør og sætte en ny tændrørshætte og tændrør i, det vil også få den op på samme fart.
alan57

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 08-04-11 12:43

Hej
glasslibning af skyllekanalerne hjælper meget, i stedet for at hakke stemplet og få ubalangse så køb et nyt stempel der er kortere og i balangse

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 08-04-11 12:46

Hej køb et nyt tastatur til mig når du skal i thansen *S*

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 08-04-11 13:30

Har også hørt noget om St man kunne bore huller i udstødnings pinden men hvordan foregår det?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-04-11 18:23

mærkeligt der ikke har været nogle af KANDU's 'betjente' endnu,.. ..

slå plomben i indsugningen ud,.. og slib / fil hullet større,.. ud til siderne (på tværs) ikke op / ned,
er ikke tilladt til kørsel på offentlig vej,...

2)... få cylinderen 'honet' + nye stempelringe, hvis den har kørt mange km.
det øger tætheden, og dermed kompressionen,.. det vil give mere effekt,
og knallerten forbliver lovlig til kørsel på offentlig vej,

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 08-04-11 20:27

Okay har fået en masse gode svar men giver til den jeg syntes har hjulpet bedst

Godkendelse af svar
Fra : andreas598a

Dato : 08-04-11 20:28

Tak for svaret alan57.