/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Grøn fisk med sorte pletter?
Fra : o.v.n.
Vist : 1714 gange
100 point
Dato : 06-04-11 23:34

Fisken så spændende ud så jeg købte et par stykker, de er grønne og runde ligner lidt discus fisk i facon og som skrevet grønne med sorte pletter, jeg var nok lidt for hurtig for jeg fik ikke spurgt hvad fisken levede af og problemet er at de ikke har spist noget mens jeg har set på, kan nogen hjælpe med at få sat navn på og måske også fortælle hvad foder de foretrækker?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-04-11 05:16
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-04-11 05:16

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-11 16:19

Grønne fisk med sorte pletter, det lyder ikke som helt almindelige akvariefisk..ved du ikke hvilken art det er?

De eneste jeg sådan lige kan komme på, der er sådan rigtig grønne med pletter, det er kuglefisk.
men de ligner jo da i hvert fald ikke discosfisk.

Har du mulighed for at tage et billede af dem og lægge ind på peecee el.lign.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-11 16:30

Nu har jeg lige forsøgt at tage et billede, i kan vist godt se hvilken fisk det er selv om det grønne ikke er helt korrekt gengivet og ja de ligner en fladtrykt kuglefisk:
http://peecee.dk/upload/view/300263

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-11 16:32

Øhh Nomore jeg tror ikke at der besøg fra det ydre rum

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-11 17:26

Plettet Argusfisk må det være.

De spiser alger og planter, især trådalger er de gode til at bekæmpe.

Men også insekter, tør- og frostfoder..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-11 17:59

Du kan da også lige få det latinske og engelske navn på den

Scatophagus argus på latin og Green Scat på engelsk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-04-11 19:29

Ingen tvivl--ANGUS
Har prøvet dem, de skal have masser af grønt, salatblade, ja selv majs og broccoli og derud over sætter de nærmest alt til livs, både levende og frosset.
Selv om de fik masser af grønt gik det alligevel voldsomt ud over alle planter og så røg de altså ud igen. Det kan jo være du er mere heldig.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-11 20:21

Tak for oplysningen jeg har søgt lidt på navnet og kan godt se at i har ret, bare underligt at de ikke har nogen appetit overhovedet planterne har det fint dem spiser de ikke, heller ikke det tørfoder de andre fisk spiser, måske har de for lidt plads men de er altså små - endnu, det er vist et fejlkøb jeg kan se at de kan blive ret store:
http://www.tengstedt.dk/argus.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-11 20:43

Århh. de bliver bare omkring 38 cm

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15141

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-11 21:42

Tak for svaret dova. så er der ingen tvivl om hvad det er for en underlig fisk