/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Terrassedørens glas ødelægges af hund
Fra : torben7913
Vist : 1134 gange
200 point
Dato : 06-04-11 20:27

Hej.
Jeg har en sød Cocker spaniel jeg motionerer med den morgen og eftermiddag, men ind imellem vil den gerne ud i haven, når den så er færdig der, kommer den tilbage til terrassedøren som har en stor glasrude, i stedet for at gø, giver den sig til at kradse vildt på ruden. Det hører jeg og lukker den ind, men nu efter 8 år er glasruden temmelig kedelig at se på, der hvor hunden har kradset. Nu har jeg lige i dag fået udskiftet vinduer og også terassedøren, mit spørgsmål er derfor: Er der nogen som har en løsning på mit problem, så det nye glas ikke bliver lige så mat som den dør jeg netop har udskiftet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-11 20:41

Du opdrager din hund til ikke at kradse på døren. Hvis du ikke selv mener at kunne magte det, så ring til en hundetræner og spørg.

Men træning kommer du ikke uden om, det er et trænings spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-11 20:45

Jeg har tidligere haft et plexiglasstykke, som skærm. Altså et stykke plexiglas, som jeg satte fast med vridere i hjørnerne, som kunne tages af når jeg pudsede vinduer.
Desværre fik jeg ikke sat den op igen efter maling af døren. Og har derfor det samme problem igen ligesom dig.

Så du fik mig lige til at huske at jeg skal have den genetableret.

Kommentar
Fra : wamami

Dato : 06-04-11 21:12

Ville også foreslå et stykke plexiglas udenpå det nederste af døren. Det ses næsten ikke. Det er da muligt du kan træne hunden til ikke at kradse på ruden, men det vil nok tage nogen tid efter 8 års kradsen. Held og lykke

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 06-04-11 21:39

Hmm.... Jeg lærte vores schæfer at sætte sig og sige VOV engang, så blev han lukket ind
At han så med årene er blevet utålmodig og siger VOVOVOVOVOVVOOVOOVOVOV er noget andet...

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 06-04-11 22:02

vil tro man muligvis også kan få noget film af en kvalitet som kunne holde. tænker noget i stil med det man bruger til toucth mobil osv. det er vist ret stærkt. men ja eller et stykke plexiglas (-:

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-04-11 22:06

Nu hvor du har brugt 8 år til at lære den at den bliver lukket ind når den kradser på vinduet, tager det lang tid at lære den at den ikke bliver lukket ind når den kradser på ruden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-11 22:13

En af mine venner har simpelthen hængt en lille klokke op både inde og ude

I klokken hænger et reb med en knude, så den kan få fat og ringe når den vil ind og ud (eller have opmærksomhed)

Det kan muligvis ikke læres af en hund i den alder, men måske andre læser tråden og kan bruge ideen??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-11 22:56
Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 07-04-11 08:12

Tak for alle svar og især tak for svaret fra " smuller54" Det vil jeg prøve - jeg er ikke helt klar over hvad vridere er, men det håber jeg glarmesteren ved.