/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
HJÆLP! - hvilken hund skal vi vælge??
Fra : MetteStæhr
Vist : 1164 gange
20 point
Dato : 06-04-11 13:49

Hej alle sammen
Jeg er en pige på 17 og jeg har en dejlig kæreste på 18 år. Til juni vil vi meget gerne flytte i lejlighed, og den bliver på omkring 50-70 kvadrat meter. Vi satser på at vi får en "dele-gårdhave" med til lejligheden. Derudover vil det ligger i en lille by - nær toget.
Vi kunne også voldsomt godt tænke os en lille hund, hvis det bliver muligt. Vi har selv undersøgt div. hjemmesider om hunde - og læst andres indlæg med "hvilken hund skal jeg vælge". Men de er alligevel ikke helt magen til vores forespørgelse.
Vi kommer som sagt til at bo i en forholdvis lille lejlighed - så det skal naturligvis være en hund der ikke behøver meget plads.
Vi er væk hjemmefra i omkring 6 timer hver dag, og det skal derfor være en hund man kan træne op til at kunne være alene i de timer. (vi har hele juli måned hvor vi har fri og tid til den når det er en helt lille hvalp).
Det er også vigtigt for os at det er en hund som er meget "putte-syg" af sind. Den skal kunne slappe af og hygge på sofaen, som et medlem af vores lille mini-familie.
Vi vil ikke gøre meget mere ud af motion end at gå 4 eller 5 gange om dagen.
- ville være fedt hvis hunden kunne lære at løbe rundt uden snor, uden at stikke af fra os. Så er der nemlig mulighed for at besøge stranden ind i mellem.
Pelsplejen er vi også indstillet på. Vi vil dog ikke have en hund som skal klippes/trimmes forfærdelig meget. - og hunde der ofte skal til dyrelæge bliver også noget møg, så det dur heller ikke.
De skal også være nemme at gøre renlige så det ikke kommer til at grisse og lugte i vores lille lejlighed.

Hvilken hund skal vi vælge???? håber der er nogle som kan hjælpe os
kom med gode tips - råd og vejledning.
Gerne noget i selv har haft erfaringer med? og ikke har henvisnigner til andre hjemmesider

-Mette

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-04-11 14:00

Jeg forslår en tøjhund fra fætter BR............ Stakkels Hund, den skal jo kunne det hele og må ikke det halve.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 06-04-11 14:02

Ingen hund der

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-11 14:04

Hej Mette
Jeg kan sagtens forstå, dit behov og lyst til at få hund.
Vær glad for andres hunde, I er ikke så gamle, så vent med at få hund. Jeg kan sagtens fornemme, at du har helt styr på, hvad det kræver at have hund, og at du også ved, at man er bundet, når man har hund.
Når vennerne, og kammeraterne kalder ja, så skal man have hunden i pleje. Så mit råd til jer er, at i skal vente - nyd din partners selvskab, og pusse nusse med ham istedet

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-04-11 14:16

I bør være klar over een ting, det er ikke hunden der skal kunne opfylde alle de krav du stiller, men det er jer der skal opfylde kravene om at lære hunden alt dette.

Du kan jo prøve og søge nogle af de gamle tråde her på kandu igennem, der har været skrevet om det så mange gange.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-04-11 14:35

At have og opdrage en hund er, i mere eller mindre grad, en fuldtidsbeskæftigelse de første måneder. Har man ikke tiden til det, skal man lade være.
Alt for mange hunde er til salg eller skal aflives, fordi ejerne pludselig har fundet ud af, hvilket stort arbejde det er, eller de skal flytte fra hinanden og har ikke tid osv.
For hundens skyld, så vent til i har lidt mere ordnede forhold såsom mere plads. En lille lejlighed egner sig ikke til hund, slet ikke hvalpe. I vil ikke kunne undgå "uheld" ind i mellem og det kan altså lugtes, uanset hvad.

Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-11 14:51

Hør, kanduer... Man skal vel kravle før man kan gå?

Mette:
Dine spørgsmål er yderst fornuftige når nu du ikke har haft hund før.
I har da gjort jer en masse tanker om hvad der kan gå galt med jeres første hvalp. Det er godt.

Der er bare det, at der er ingen garantier her i verden.

Nogle af de overvejelser, du har gjort dig, modsiger hinanden. F.eks. vil du gerne have en hund, der er kælen og puttesom og som ikke skal have særlig meget motion..... Jeg tænker en lille selskabshund...
Men så skal det også være en hund, der kan være alene hjemme i 6 timer fra den er ca. 12 uger....... DET er snarere en selvstændig hund eller velstimuleret brugshund... Men en hundehvalp bliver ikke voksen på en måned.

De selvstændige hunde er ikke altid særlig nemme at opdrage. -Og en brugshund er tit nem at opdrage... hvis man bruger en masse tid på at lave en masse opgaver sammen med den...

Det er fint, at I er indstillet på at gå tur med jeres hund 4-5 gange om dagen. Det er ikke nok for en hvalp, mens en voksen hund kan ofte klare sig med 3-4 gange.
Når I så gerne vil have at den er lydig, så kræver det altså en del arbejde. Både nu og senere, når I engang har fået hvalpen.
Det er nemlig NU I skal sætte jer ind i, hvad i er ved at gøre.

Der findes et kursus som I måske kan have glæde af. Det hedder "Før du køber hund" og det er labet af Dansk Kennelklub. http://www.dansk-kennel-klub.dk/Kursus
---På Dansk kennelklubs hjemmeside er der mange andre ting, I også kan få brug for. F.eks. hvalpelister, opdrætterliste, med links til de forskellige opdrætteres hjemmesider.
Og DKK har en masse information om hunde, racer, sygdomme og meget mere.

Sygdomme.
Du kan ALDRIG være sikker på, om din hund får en masse skavanker i løbet af dens liv, --eller om den vil være sund og rask og aldrig får brug for dyrlæge til andet end det årlige sundhedscheck.
Når I er så unge, så kan jeg KRAFTIGT råde jer til at tegne en sygeforsikring på jeres hund.

Racer.. En nem og ikke nødvendigvis særlig aktiv race kunne være en cavalier king charles spaniel. En vildt charmerende lille hund, som er en god familiehund.
http://www.cavalierklubben.dk/

Desværre har racen visse sygdomme, så det er ABSOLUT nødvendigt at "betale fuld pris" og købe en stambogsført hvalp, hvor man kan sikre sig, at begge forældre og alle bedsteforældre er testet for alle de sygdomme, der kan testes for.
---Det gælder forøvrigt for mange racer: Hvis man er "ligeglad med stambog" så er man reelt osse "ligeglad med hundens sundhed". --For arvelige sygdomme kan KUN kontrolleres gennem stambogsføring.
--En stambogsført hund koster nok fra 8-18.000 kr i dag. Jeg vil tro, at en cavalier koster ca. 10-12.000.. --måske endda mere..

Kik på racen, og fortæl hvad der passer jer og hvad der IKKE passer jer så godt.
Så er det nemmere derudfra at finde ud af, hvilke muligheder, der er..

---Og forresten, hvis I synes at det er for dyrt med 10-12 000 for en hund, så VENT til I ikke synes det mere. Lad være med at købe en hund til halv pris eller mindre. Alt for mange har betalt mange gange købsprisen til dyrlægen, fordi de fik tilbudt en "åh-så-sød hundehvalp, der var af helt ren race, men bare uden stambog"...

--Hundehvalpe er uimodståeligt søde..... Så pas på...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-04-11 15:12

- flot Birgitta...

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-04-11 16:08

Hejsa,

Jeg er meget enig med Birgitta, og synes du har gjort dig nogle gode overvejelser MEN... skulle I ikke lige først leve live sammen ? I er meget unge og det kunne ske at I pludselig stod med en "skilsmissehund" ! Og den er svær !
Nyd jeres nye tid sammen og vent lidt med at anskaffe jer en hund.

Held & lykke
Bluesky

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-11 16:33

Jeg syntes også det er flot, at du har tænkt over det at have hund.
Men måske er det godt lige at bo lidt sammen med din kæreste, inden i får en hund.

Køber i så alligevel en hund med det samme så er der mange herinde på Kandu, som i kan spørge om dit og dat.

Gå ikke på "hvalpejagt" hvor de alle er nuttede, men kig på de voksne hunde.

Det her er måske heller ikke så tosset:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/Kursus

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 06-04-11 16:45

Mit råd er glem alt om hund

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-11 16:51

Synes nu ikke, jeg skrev noget forkert?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-11 17:35

næ. Du skrev ikke noget forkert, katekismus..
Men der vil altid være forskellige meninger om alting.

Jeg tror ikke at det unge par er bedre stillet ved at vente et par år og koncentrere sig om hinanden i stedet for at være fælles om en hund...
For så er de jo ikke nået længere om 2 år? Så har de andre fælles ting, som også fylder i deres liv. Og så kan det være endnu sværere at finde al den tid, som en lille hundehvalp kræver.

Et parforhold bliver jo netop stærkere, hvis man har fælles interesser... ud over sex..

Du har ikke ret og jeg har ikke uret eller omvendt. Det unge par må nok se alle vores svar som en række muligheder, som de kan handle ud fra.

I sidste ende er det jo DEM, der vil komme til at stå med den endelige beslutning -og med ansvaret.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-04-11 18:04

Hej MetteStæhr.
Det er godt at I gør jer nogen tanker om det at anskaffe hund, det er rigtig som Birgitta skriver at I ikke skal købe for billig det er jo noget som I skal dele jeres tilværelse med i mange år så den skal være rask når I får den og så skal I være sikker på at I må have den i den kommende bolig.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-04-11 18:40

Jeg er lidt uenig i at det kommer til at styrke et forhold at få en hund. Når det sjove har lagt sig, hvem skal stå op midt om natten hvis hunden skal ud, det er ikke særligt sjovt. Hunden vil kunne mærke det hvis man skændtes om det. Det SKAL være en fælles beslutning og et fælles ansvar. Mor og far er ikke lige i nærheden til at tage over.

Hvem siger at jeres medbeboer som i skal dele have med, gider at have en hund i haven. Hundelegetøj og det der er værre, som med tiden (aldrig lige i starten) ligger og flyder. Måske er de allergiker eller kan bare ikke lide hunde. Måske er de super glade for hunde og giver den småkager hele tiden.... så kan der pludselig dukke nabokonflikter op.... Ja der er mange overvejelser. Vent dog og se tiden an til i har etableret jer og lært jeres naboer at kende og deres syn på hund. Måske kan de være behjælpelige, med det er bestemt ingen selvfølge.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 06-04-11 18:42

Mange tak for alle jeres svar, men synes måske ikke det er fedt at nogle af jer "nedgør" mig og min kæreste. Vi har begge haft hunde ved vores familie - derhjemme. Det er bare første hvalp vi skal have sådan sammen - selv.
Jeg synes bare det er mærkeligt at nogle siger hunde sagtens kan være i lejlighed - andre ikke?
Og til Birgitta, så har vi faktisk også kigget på hunden cavalier king charles spaniel. Den virker sød, og der står nemlig også at den kan bo i lejlighed - og mener også at have læst at den kan være hjemme i 5 timer.

Er ikke sikker på at det ville blive bedre for os at vælge. Vi kender hinanden godt allerede (vi har været sammen i 2,5 år) så derfor ændre det sig ikke..
Det eneste problem er som en hund kan holde til at være selv hjemme mens man er i skole/ og senere hen i livet - når man er på arbejde???
Og selvfølgelig vil vi købe en "ordenlig hund" - og ikke bare det billigste vi kan finde.

Tak for svar til jer. - især Birgitta

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 06-04-11 18:47

Kunne det ikke måske være en idé at købe en lidt ældre hund? en hund som måske er vant til at være alene hjemme - og som allerede er trænet lidt. En hund i "teenage alderen" eller måske ældre?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-04-11 19:11

En ældre hund som er "køreklar" er en rigtig god ide. Tror det vil passe godt til jeres situation.
Det er nu ikke for at "nedgøre" jer, at vi siger disse ting. Vi har jo selv været der. Vi købte en schæfer (han), efter at mig og min kone havde boet sammen i noget tid. Han endte med at blive en dejlig hund, men jeg kunne nok have brugt et kursus dengang, for det var et kæmpe arbejde at opdrage ham og det krævede at der var en hjemme hver dag. Nu har vi den 3. hund, som vi træner brugshundesport med og jeg kan ikke forestille mig et liv uden hund.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 06-04-11 19:15

Jeg har også altid haft hund derhjemme - flere af slagsen.
Og det samme har min kæreste. Så vi er også en smule "afhænig" af hund hvis det kan kaldes det.
Hvis det skal være en ældre hund - er det så bedst med en racehund - eller ville en hund fra "dyrenes beskyttelse" være lige så godt? Vi går ikke så meget op i hundens race. Blot at det er en kærlig hund som kan opfylde overstående

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-11 19:57

Det med en "ældre" hund, er da en kanon ide, - vi har selv været så heldige, at overtage hund fra andre.
For mange mange år siden, var jeg taget i sommerhus med min 3 årige søn. Min ægtefælle ville komme senere på dagen, og da han ankom havde han vores labrador og kat med - samt en ekstra hund.
Det kan nok være vi måbede, da han sagde vi havde fået en hund mere.
Ejerne kørte rundt herude på landet, og observerede at en person var igang med at tage husdyrene med på tur, så mon ikke det var et forsøg værd.
Det var et ungt par inde fra byen, som ikke længere magtede hunden, - de havde haft den i hvalpeperioden, og elskede hunden, men med et spædbarn og lille lejlighed og ikke de store luftningsmuligheder, var de blevet enige om, at forsøge at give hunden et roligere liv, og hos min ægtefælle var der ingen grund til forklaring, snor, hundekurv, mad og hund fulgte med og tro mig, vi fik den dejligste dejligste hund - den var vel omkring et år. Det var en blanding mellem labrador og et eller andet?
Hunden blev desværre påkørt af en bus i en alder af 17 år.
Vores nuværende hund, fik vi da den var 4 år, en skøn skøn hund, som tager alle med storm.

Så jo, det vil være en god ide, at hjælpe en hund, og jeg fornemmede også lidt, at du nok er opvokset med hund, og ved hvad det handler om, og sikkert også har forældre, der kan passe den, når i skal noget andet.
Kan sagtens forstå dig, og selvfølgelig kan man have hund i lejlighed, når i er opvokset med hund, og da i har hjertet på rette sted, ja, så må i vælge med hjertet.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 06-04-11 20:02

Sød historie og på den måde gør man jo også en "god gerning" hvis man kan sige det.
Vi vil lige overveje det, og så kigger vi nærmere på det om lidt lille halvt års tid, når vi er faldet godt til rette . Det ældre hund lyder som det optimale indtil videre.

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-11 20:44

Det kan være svært at finde en ældre hund som er i den rette størrelse. de fleste internat-hunde er større blandinger. Især labrador-blandinger. Og man kan nogle gange ikke rigtig se, om der også er kamphund i den. Selv om det jo er forbudt i dag.

Kik selv hvad der er lige nu:
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr

Når man skal overtage en hund, som man ikke kender ejerne til, så er det rigtig vigtigt at man har tillid til dem, der formidler hunden. At tage en tilfældig hund fordi der lige er nogen der vil af med den, kan jeg kun fraråde. Det kan meget nemt gå helt galt. I dag er der blevet lavet så mange blandinger, der har mentale problemer, enten fordi de har haft et omskifteligt liv eller fordi de er et mix af mere eller mindre uheldige racer.
M/K-hunde kan være enormt søde og charmerende og jeg kender flere af dem, som er sådan. Men blandinger med lidt pitbul eller amstaff kan være rigtig søde når man møder dem, men de kan have store problemer med andre hunde.
Som førstegangshundekøber kan man ikke altid se, om hunden faktisk er dopet i dagens anledning.........
Se jer for. Og går I til et af Dyrenes Beskyttelses internater, så tag jeres liste med over hvad der er vigtigt for jer: En kælehund, gerne med pels, men ikke med trimning flere gange om året. En hund, der kan være alene hjemme. Og som er renlig.
OG en hund, som ikke kræver en masse træning.
Labradorer skal helst have en del træning. ISÆR hunde, der skifter familie.

En anden mulighed er at vælge en race og undersøge om der er voksne hunde, der har brug for en udstationering. Det kan være hunde, der ikke kan bruges i avlen. Men det behøver ikke være hunde med helbredstruende fejl.
De kannogle gange overtages for nedsat pris på visse betingelser, f.eks. at de ikke bruges til avl eller at de netop skal lægge gener til et enkelt kuld på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-04-11 13:34

Mine tanker, efter at have læst tråden.

Om nogle år er det måske flere timer hunden skal være alene hjemme, tænk over hvad i så evt. vil gøre.

M.h.t. lejlighedens størrelse mener jeg ikke, at det har den store betydning.
Mine forældre boede engang i opgang med et ungt par, som havde 3 store hunde (schæfer, labrador og hønsehund), og det var i en 2-værelses lejlighed. Naboerne hørte aldrig noget til hundene.

Mit råd vil være, at i finder en liste over alle hunderacer, på nettet, dem i kunne forestille jer som en mulighed googler i, så i kan se, om den pågældende hund vil passe hos jer.

For mit eget vedkommende fik jeg selv, for mange år siden, en dværgpinscher "prakket på", den havde brug for et nyt hjem.
Jeg blev super glad for det lille kræ, men da hun var død ville jeg gerne have en hund med lidt mere pels, men dog ikke en, der skulle strigles hver dag, eller klippes eller trimmes.
Og den skulle ikke være for stor.

Jeg endte med en schipperke, og da den var død købte jeg en ny, lettere brugt, schipperke, jeg er simpelthen faldet for den race.
Han kommer aldrig til at gå løs, det er han for meget hanhund til, men det vigtigste for ham er, at komme ud og snuse.
Han får en lang tur om morgenene, og igen om eftermiddagen, og så en kort tur om aftenen, flere korte ture gider han ikke.
Hvis han ikke får dækket sit behov for at snuse, så begynder han simpelthen at lede efter ting herhjemme, som kan ødelægges, og det er altså ikke så smart når først det går ud over ledningerne.
Det er en sej og stædig hund med sin egen mening, men vi kan da "snakke om tingene" og nå frem til en fælles forståelse. ;)
Iflg. bøgerne skal han strigles en gang om ugen, men behovet er størst i fældningsperioder.

Men som før skrevet, find en liste over racerne, googl dem som i finder interessante.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-04-11 13:36
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-04-11 13:40

Den her er vist bedre, her finder du dem i alfabetisk orden: http://www.fidella.dk/hunderacer.html

Efter min mening er det ikke et problem med et gadekryds så længe man bruger sin sunde fornuft, selvom man køber en raceren hund med stambog, så kan man aldrig være helt sikker på, at den er helt racetypisk.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-04-11 14:35

Denneher side er osse god til at studere racer:

http://www.hundeleksikon.dk/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-04-11 17:53

Jeg skal "nøjes" med at besvare dit spørgsmål - andrehar taget soig af moralen!

Én af de raser du efterlyser, MetteStæhr, kunne være en Yorkshire Terrier. Den bestidder de dyder du efterlyser. Dog skal du glemme alt om at den kan være alene hjemme efter kort tid, "opdragelse" på to-tre måneder er ikke realistisk!

Racen fås rimeligt "rene" fra ca. 5.000 kr og opefter. med stamtavle fra ca. 7.000 kr. og opefter - her er der tale om priser i jylland. Sjællænderne kræver - og betaler op til mere en de dobbelte!

Vil du handle privat, så skal du kun købe hunden - og afhendte den på dens "fødeadresse". Ikke noget med afh. på en p-plads o.l. Der findes mange gode private, som får hvalpe, hvor lægechek, vact. chip, mm. er bragt i orden.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-11 19:06
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-11 22:41

Som ejer af en York shire terrier, kan jeg kun anbefale den race.... og den kan godt lære at være alene på kortere tid end de 2-3 mdr. alka nævner

Min hund bliver klipper, så der ikke er noget pelspleje udover vask engang imellem.. han fælder ikke, derfor er han også en allergivenlig race!!

Han kunne (før han blev blind) gå lange ture - du kan ikke gå en yorke træt -, men kommer i ikke ud at gå, så gør det heller ikke hunden noget (sådan har det været med mine tre)

Det er en kærlig, lydig, lærenem, nusseglad, men meget viljestærk race.. (han tror vist nok han er en Grand danois)

Du får meget svært ved at finde en "brugt" yorkie, det er sjældent det er de små hunde der kommer på internat.

Udover internat, så kan det også være en ide, at tage kontakt til en dyrlæge... nogle dyrlæger hjælper også hundeejere med at finde nye ejere, i stedet for en aflivning pga. f.eks skilsmisse, allergi i hjemmet osv

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-04-11 06:23

Citat
Det er en kærlig, lydig, lærenem, nusseglad, men meget viljestærk race.. (han tror vist nok han er en Grand danois)

Sådan er det vist tit med de små racer, min dværgpinscher var ihvertfald en rotweiler i forklædning.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 12-04-11 16:19

Mange tak for alle jeres henvisninger æg gide råd
Det har da helt sikkert hjulpet, men sådan nogle ting som hvor længe en hund kan være selv hjemme står der ikke ret meget om (hvis der står noget overhovedet) på de hjemmesider vi har kigget på... Er derfor det er dejligt med private erfaringer og ikke blot en hjemmeside :P
Med hensyn til det der udstationering. Er der nogle ulemper der? Eller er det bare super? Og hvordan finder man udstationerings hunde?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-04-11 16:53

Det med udstationering vil jeg bestemt fraråde dig. Hvis du vælger en tæve, skal den have et bestemt antal hvalpe før det bliver din hund. Ejeren bestemmer hanhunden og henter tæven hjem, når hvalpene er ved at være salgsklare, så får du tæven hjem igen når hvalpene er afsat eller 8 uger gamle. Jeg kender en der har sådan en tæve, hun skulle afleverer 8 hvalpe før tæven var hendes. første kuld var der 3 hvalpe, andet kuld var der 4 hvalpe og nu er den drægtig igen for kennelen vil have sine 8 hvalpe. Nu ligger hun og slås med kennelen om hvis resten af hvalpene tilhører, da de kun har krævet 8 og derfor kun mangler 1 hvalp. Hold dig hellere til en "brugt" vovse, det er din og dine rettigheder der gælder.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-04-11 17:03

Jeg kan godt forstå, at det er svært at finde ud af hvilken race, og du vil få forskelligt svar fra alle du spørger.
Nogle har problemer med omplaceringshunde, andre ikke.

Jeg tror ikke, at i får store problemer uanset hvad I vælger. I er så afklarede, med at I skal have hund, og da I altid har haft hund i hverdagen, vil det være naturligt for jer at vide, hvordan en hund skal behandles, og jeg tror det er lettere at forvirre end hjælpe.

Prøv at studere gul og gratis og dba., her er både racehunde,hvalpe og større hunde som folk ikke længere kan have på grund af sygdom, manglende tid osv.
http://www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde?gallery=1
http://dyr.dba.dk/

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr
http://www.netdyredoktor.dk/sw21570.asp

Og læse om alle hunderacer, - man bliver forvirret,
Bare se her, det lyder jo alt sammen rigtig godt
http://www.cavalierklubben.dk/33-1-egenskaberne.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-11 17:17

Citat
Jeg tror ikke, at i får store problemer uanset hvad I vælger. I er så afklarede, med at I skal have hund, og da I altid har haft hund i hverdagen, vil det være naturligt for jer at vide, hvordan en hund skal behandles, og jeg tror det er lettere at forvirre end hjælpe.

Både og... vi kan ikke alle være enige, og her er vi ikke

Hvis jeg skulle købe "brugt" hund ville jeg foretrække en hund via min dyrlæge, han kender forhåbentlig både hund og ejere inden han formidler... via dba og gul og gratis, kender man intet til baggrunden - alle kan jo skrive skilsmisse allergi osv. måske er hunden krop umulig/syg/ mm.og ikke til at rette op på lige gyldigt hvor mange kræfter man ligger i det - det vil være en meget trist start som nybagt hundeejer

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-04-11 18:11

Jeg tilslutter mig Norsted1 og vil da også lige tilføje. En ting er at have haft hund i sit barndomshjem, hvor mor og far er ansvarlig. En anden ting er lige pludselig at stå med hunden og dertil hørende ting alene. Det kan være pleje, opdragelse, gåture, madkøb, dyrlægeregninger osv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-11 19:45

M.h.t. genbrugshund, når i har bestemt jer for en race, hvis den altså skal være raceren, så kan i henvende jer til race-repræsentanten og spørge, om denne har kendskab til en hund, som har behov for et nyt hjem.

Det var sådan jeg fik ham jeg har nu, han gik på race-repræsentantens kennel, hvor hans far hørte til, fordi hansmors ejere, som ville beholde ham, også havde en mastiff, som havde været hård ved ham.

Ellers er der jo også de forskellige internater, jeg går ud fra, at de tester hundene inden de sender dem videre.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 12-04-11 19:45

Nu har vi kigget lidt hunderacer, igen igen, og nu over hunden Kleinspitz.
Der står nemlig at den godt at være alene nogle timer uden det gør noget, og den kun gøer hvis der er en grund til det som f.eks at det banker på døren mm
Er det en hund i ved noget om- kan anbefale eller fraråde os??
.. Det er sgu nemt at farre vild i SÅ mange forskellige slags hunde..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-04-11 14:41

Mette. Med hensyn til at være alene hjemme, så ved I det ikke, før I står med jeres hund........
Sådan er den barske virkelighed.

NOGLE racer egner sig slet ikke til at være alene hjemme, og det kan være rigtig svært (men ikke altid umuligt) at lære dem det. Så ender man måske med at anskaffe en hund mere......

Mens andre racer kan lære at være alene i 8-12 timer daglig eller til tider mere. Men det er ingen garanti for, at lige netop JERES hund kan lære det.
Det er nemlig meget vigtigt, at man træner hvalpen langsomt op til at være alene. Den må ikke blive skræmt undervejs i forløbet.

DERFOR synes jeg selv, at det er rarest at få en hundehvalp. Så skal man ikke rette op på andres fejlslagne opdragelse.
Men man skal selvfølgelig sætte sig ind i, hvordan man opdrager en hvalp.
Man kan læse sig til en masse, inden man får hvalpen hjem.
Og selv indenfor samme race kan hvalpene være vidt forskellige. Nogen nyder måske ligefrem at være alene i et tomt hus, mens andre føler sig hjerteskærende forladt.

Men en hvalp tisser altså på gulvet i den første tid. Det er ligesom en helt lille baby. Den kan ikke styre, hvornår den skal tisse. Hvis man får hvalp i foråret, så kan man være ude med den i de første mange måneder næsten hele tiden. Så undgår man de fleste tissetårer.

Åja, kleinspitz kender jeg godt. Det er en spidshund og dermed en ret selvstændig race. Slet ikke noget tosset valg. Den har meget pels, som skal børstes tit og grundigt. Og som fældes indimellem. Uanset om I får en han eller en tæve, så kan pelsen "gå amok" hvis I vælger at kastrere eller sterilisere jeres hund.

Har I gjort jer overvejelser om, om I helst vil have en han eller en tæve?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-04-11 16:42

Her skriver en om 9 ugers hundehvalp
http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/24015-ny-hvalp-og-ny-hundeejer.html

Ja det er nemt at fare vild, og med en hundehvalp handler det om at være vågen. Hvalpen skal ud hver gang den har spist, drukket, leget og sovet -

tips til en god start med hvalpen
http://www.netdyredoktor.dk/sw18869.asp

Ikke uenig med dig Nordsted, dyrlægen ville være det korrekte sted!

Skal man have en "brugt" hund, vil jeg da mene, at man besøger stedet nogle gange, og hunden besøger nye ejere inden parterne beslutter sig. De fleste, giver ikke bare hunden til hvem som helst.
Mente nok mest siderne som inspiration, da hundekennel og hvalpesalg jo også har annoncer på disse sider.

Jeg får hele tiden formuleret mig tåbeligt omkring situationen, og er i bund og grund ikke uenig, så
øv..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-11 16:55

Citat
Jeg får hele tiden formuleret mig tåbeligt omkring situationen, og er i bund og grund ikke uenig, så
øv..

Kender det godt

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 13-04-11 20:28

Så Kleinspitz er en af de aller bedste racer for os ? Og med hensyn til pelspleje har jeg læst at den bare skal reddes et par gange i ugen - især i perioder hvor den fælder mere end normalt. Og at det er vigtigt at børste den fra halen mod hovedet, så der kommer luft ind i pelsen
- det er dermed den bedste indtil videre ?

Men derfor må folk da stadig gerne komme med racer eller gode råd
Og tak for råd ellers.
Og ja, en hvalp skal ud at tisse konstant... Men det følger jo med

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-04-11 20:48

Jeg kunne meget nemt forestille mig, at du i fældningsperioden kan blive nødt til både, at strigle hund og støvsuge hjemmet hver eller hver anden dag.

Jeg har en schipperke, som ligner en kleinspitz lidt i det ydre (overvejede faktisk sådan en for mange år siden), og iflg. bøgerne skal en schipperke bare strigles en gang om ugen. Men fakta er, at selvom jeg ikke synes, at jeg er særlig sart, så strigler og støvsuger jeg min. hver anden dag når han fælder (f.eks. lige pt).

M.h.t. alene-hjemme-situationen, nogle hunde har mere svært ved det end andre, om det er race-bestemt aner jeg ikke, men med min føste schipperke havde jeg stor gavn af et hæfte af Rogers Abrantes, der hedder "Hunden alene hjemme", det fås desværre ikke mere, menn jeg vil overveje, at skrive essensen af det som et godt råd inden længe.

Med ham jeg har nu (også schipeprke) nåede jeg et godt stykke med samme metode, men han var stadig ikke helt tilfreds med, at være alene hjemme.
Derfor blandede jeg noget blomstermedicin (Bach's blomstermedicin) til ham, det fik han i sit drikkevand hver dag i ca. 2 år, og nu er det min. 1 år siden han sidst fik det, og han er bare så super god til, at være alene hjemme nu.
Nogle gange oplever jeg, at komme hjem og han først kommer ud i entreen til mig efter en stund, simpelthen fordi han har ligget og sovet, mere kan man vist ikke ønske sig. :)

Man kan læse om blomstermedicin til dyr på webwitch.info.dk (mener jeg den hedder, virker bedst i ie).

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 13-04-11 22:28

Har intet imod at skulle børste min hund om det så er to gange om dagen er det helt ok, vil bare ikke skulle klippe den. Og tak for god sammenligning med din/dine egne hunde! Det gør det lidt nemmere at forestå når i kommer med et eksempel .
Anede ikke man kunne få "blomstermedicin" som kunne hjælpe hunden med at være alene hjemme! Det ville da løse en del problemer hvis det ville opstå.. Og hvis det kun er et par år og man så får den sødeste hund som sagtens kan finde ud af at være selv- så er det jo helt kanon.
Hvor længe kan din hund være alene hjemme nu så? Altså antal timer uden den ødelægger noget eller ligende?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 06:40

Citat
Anede ikke man kunne få "blomstermedicin" som kunne hjælpe hunden med at være alene hjemme! Det ville da løse en del problemer hvis det ville opstå.. Og hvis det kun er et par år og man så får den sødeste hund som sagtens kan finde ud af at være selv- så er det jo helt kanon.
Hvor længe kan din hund være alene hjemme nu så? Altså antal timer uden den ødelægger noget eller ligende?

Inden du tænker i blomstermedicin bør du prøve de gangse metoder først, jeg kan beskrive det senere, og blomstermedicinen er ikke en færdig flaske du bare kan gå ind og købe, det kræver, at du selv sætter dig ind i tingene (f.eks. ved hjælp af den side jeg skrev) og selv laver en blanding.

Min hund har aldrig været alene mere end 5 timer ad gangen, og ret meget mere mener jeg ikke, at en hund bør være alene.
Det er jo imod hundens natur at være alene.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 14-04-11 07:43

Okay

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-04-11 08:53

Nu syntes jeg altså det går for vidt.... Dope hunden til at være alene hjemme. Hvad med at vente med sådanne tåbelige forslag til problemet opstår. .... Hvis det opstår.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 09:04

Citat
Nu syntes jeg altså det går for vidt.... Dope hunden til at være alene hjemme. Hvad med at vente med sådanne tåbelige forslag til problemet opstår. .... Hvis det opstår.

Bach's blomstermedicin har INTET med "Dope" at gøre, det ville du vide hvis du kendte til det.

Og som du kan se i mit forrige indlæg bør man, efter min mening, prøve de mere gængse/almindelige metoder først.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-04-11 09:42

Bach's Blomstermedicin kender jeg godt, det virker beroligende og hvis det ikke er at dope vil jeg da godt kende et andet ord for det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 09:45

Jeg har prøvet, at sammenfatte de ting jeg selv har haft gavn af, håber det kan være her.

Du må ikke benytte den “gamle” metode med, at åbne døren, når hunden hyler eller gør, og skælde den ud, med denne metode får hunden det ikke bedre med at være alene, den bliver blot angst for ejerens hidsighed.

Der er især tre forhold der kan gøre, at en hund ikke kan være alene:

1. Hunden er understimuleret, d.v.s., at den ikke får mulighed for, at anvende og udvikle sine evner.
2. Hunden lider af en angstneurose i forb. med ensomhed.
3. Hunden lider af en form for hjælpeløshed.

Hvis problemet er understimulering kan man benytte et intensivt aktiveringsprogram, hvor ejeren beskæftiger hunden så meget som muligt.
Beskæftigelsen skal være psykisk-intelligent beskæftigelse, ikke blot motion.

Hvis problemet er en angstneurose hjælper det sædvanligvis ikke, at give hunden legetøj, kødben eller en hund mere.
Når det er en angstneurose er fremgangsmåden, at vende ubehaget ved årsagen til neurosen til behag (det er den jeg har haft gavn af):

Første trin består i, at man lærer hunden at blive siddende eller blot blive.

Så går man over til at sige til hunden: “bliv”, man forlader hunden og placerer to godbidder på gulvet. Man kommer tilbage til hunden og sender den efter godbidderne ved at sige “søg”. Det er vigtigt, at hunden ikke rejser sig, før vi siger “søg”.

De følgende gange placerer man godbidderne, gerne 3-4 stykker, nu længere og længere væk fra hunden.

I næste trin forlader man lokalet, hvor hunden er, og placerer godbidderne i nabostuen.
Igen kommer man tilbage til hunden og siger “søg”.

De efterfølgende gange lader man hunden vente lidt mere for hver gang, før man kommer tilbage.

Nu er det tiden til at begynde, at lukke døren mellem de to stuer en lille smule, for hver gang man øver med hunden.

Til sidst skal man kunne lukke døren helt og vente et stykke tid, uden at hunden ytrer utilfredshed. Kan man det, er problemet enten lige ved at være løst, eller er allerede løst.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hvis problemet er hjælpeløshed har ejeren skabt et for stærkt bånd mellem sig og hunden ved en overbeskyttelse, som ikke har tilladt hunden selv, at klare sine problemer.
En hund har f.eks. ikke godt af at få “gratis” godbidder.

Du skal heller ikke gøre for stort nummer ud af farvel- og velkomstsituationer.

Behandling af ensomhedsneuroser hos hunde:

1. Lær hunden ”bliv siddende”.
2. Sig “bliv siddende”, placer 2 godbidder 2 meter fra hunden, kom tilbage til hunden, sig “søg”. Hunden finder godbidderne.
3. Placer nu godbidderne 4 meter fra hunden.
4. Placer nu godbidderne i stuen ved siden af. Du forlader rummet hvor hunden befinder sig, i ca. 5 sekunder. Du kommer tilbage til hunden og siger “søg”. Hunden går ud og finder godbidderne.
5. Du forlader nu hunden i 10 sekunder.
6. Du forlader nu hunden i 20 sekunder.
7. Du lukker nu døren mellem rummet, hvor hunden er og stuen ved siden af, men kun halvt.
8. Du lukker nu døren helt.
9. Du venter nu 1 minut før du kommer tilbage til hunden.
10. Nu laver du en række øvelser, hvor du bliver væk fra hunden i 1 minut, 5 minutter, 2 minutter, 10 minutter.
11. Det samme som før. Blot bliver du væk i 3 minutter, 15 minutter, 5 minutter, 20 minutter, 10 minuttet, 30 minutter.

Vigtigt, hvis du eller hunden begynder at blive træt eller irriteret under træningen, så stop træningen og fortsæt senere eller i morgen.
Træn kun kort tid af gangen, så hverken du eller hunden bliver træt eller irriteret.

I den periode hvor man skal lære sin hund, at være alene er det vigtigt, at hunden på intet tidspunkt lades alene, man må evt. bruge en barnepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 09:50

Med min føste schipperke var problemet løst, efter at have gennemgået programmet som beskrevet ovenfor.
Med min nuværende schipperke nåede jeg langt med det samme program, men problemet var ikke helt løst, og derfor valgte jeg, at bruge blomstermedicin.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 09:56

Citat
Bach's Blomstermedicin kender jeg godt, det virker beroligende og hvis det ikke er at dope vil jeg da godt kende et andet ord for det.

Når du skriver, at blomstermedicin virker beroligende beviser det for mig, at du ikke har sat dig ordentligt ind i blomstermedicin.
Blomstermedicin består af en række af blomsteressenser, som hver især har sin effekt.

Blomstermedicin påvirker vibrationerne på det mentale og føleslesmæssige plan og letter negative følelser, ansporer helbredelsesprocessen og afbalencerer kroppens energi.

Blomstermedicin er homøopatisk, hvilket vil sige, at der ikke er noget fysisk del af planten tilbage i essensen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 10:00

Her kan læses om blomstermedicin til hunde:

http://webwitch.info/Dyr/bach_blomster_remedier_til_hunde.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-04-11 13:30

Min sidste hund, Ramses, fik Bachs stressdråber i december fordi han begyndte at være utryg ved fyrværkeriet omkring nytår. Det hjalp ham. Men han var ikke MEGET bange for fyrværkeri. Jeg er ikke sikker på at dråberne ville hjælpe en hund, der var panisk angst.

Alene-hjemme problemer er nemmest at løse, hvis de slet ikke opstår.
Og HVIS de først opstår, så er det megavigtigt, at man har en hundesitter eller dagpleje når man er NØDT til at passe arbejde eller skole.
Og så må man træne "alene hjemme" i ferierne.
Jo mere hunden er alene mens den er bange, jo sværere er det at løse problemerne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 14:42

Citat
Min sidste hund, Ramses, fik Bachs stressdråber i december fordi han begyndte at være utryg ved fyrværkeriet omkring nytår. Det hjalp ham. Men han var ikke MEGET bange for fyrværkeri. Jeg er ikke sikker på at dråberne ville hjælpe en hund, der var panisk angst.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "Bachs stressdråber".
Det er muligvis nødhjælpsremediet du har benyttet, men Bach's blomstermedicin er meget andet end nødhjælpsremediet.

Der findes mange forskellige blomster essenser, som hver især virker på sin måde, og man er simpelthen nødt til, at læse om de forskellige essenser/remedier for at finde ud af hvilke(t) man skal bruge.
Når man så har styr på hvilke remedier man skal bruge laver man sin blandig med dem.

Og derfor er det heller ikke sikkert, at to forskellige hunde med alene-hjemme-problemer har glæde af den samme blanding.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 14:49

F.eks. overtog en af mine bekendte en hund, som var mishandlet på både krop og sjæl, ofte lå den i sin seng og rystede.
Sammen med hundens nye ejer fandt jeg frem til de remedier, der kunne være relevante og sendte flasken til min bekendte.
Tilbagemeldingen jeg fik var, at "det var som at give en ADHD-barn ritalin", hunden faldt fuldstændig til ro.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-04-11 16:40

Troldepige, jeg tror den hed "Rescue Remedy". Det er jo nogle år siden, og dengang var der ikke så stort udvalg som der er i dag. Og blomsterremedierne var ikke lige så almindeligt forhandlet og brugt.
--Sjovt nok fik jeg på et tidspunkt tilbudt en hjemmelavet udgave af nogle bekendte. Det skulle være lavet på samme måde og med fuldstændig de samme ingredienser, -men der var slet ikke den samme virkning.
--Så hvis man vil forsøge sig, så vil jeg da råde til, at man holder sig til originalen.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 14-04-11 19:58

jeg ville selvfølgelig også kun prøve det såkaldte "blomstermedicin" hvis det blev meget nødvendigt.. jeg tager ikke selv unødvendig medicin, så det skulle min hund da selvfølgelig! heller ikke.....
Og ja en "babysitter" er da egentligt også en god løsning, men hvor gammel skal den være til det ikke er en nødvendighed længere? hvor gammel må hunden være før man kan begynde på alene-hjemme-træningen?
Vi bliver jo nød til at passe arbejde/skole som er de der 5-6 timer om dagen, men så for det meste fri i weekenderne.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 14-04-11 20:01

Og med hensyn til det der "medicin" kan man så ikke få noget vejledning hos dyrelægen måske? det ville da være en stor hjælp, så man ikke kommer til at blande noget forkert til ens elskede lille vovse!

-og så noget helt andet, hvad tager en sådan "babysitter" for at passe en hund i 5 timers tid? nogle der er klar over sådan noget, og hvor man kan traffe dem?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 20:22

Citat
Troldepige, jeg tror den hed "Rescue Remedy".

Det lyder meget sandsynligt, for det er det samme som "nødhjælpsmedicin". ;)

Men jeg forstår ikke, at den dine bekendte lavede ikke havde samme virkning. Mystisk.

Når man skal blande sin egen blomstermedicin gør man det, at man køber en flaske af hvert af de remedier man skal bruge, de kaldes "lagerflasker", og så tager man en flaske (jeg bruger bl.a. brugte flasker fra Bio-strath og echinacea) og kommer 25 ml kildevand eller kogt afkølet vand i, derefter kommer man 5 ml cognac eller eddike i (for holdbarhedens skyld), så kommer man 2-4 dråber af hvert remedie i flasken (det står vistnok på flaskerne hvor meget der skal i, der er vistnok lidt forskel), til sidst slår man flasken hårdt ned i bordet, og den flaske man har nu kaldes en "brugsflaske".

Som man så kan regne ud er det jo ganske billigt i brug, selvom hver flaske koster lige omkring 100 kr., det rækker jo langt.

Jeg har selv lavet rescue remedy/nødhjælpsmedicin ved at komme nogle få dråber fra min lagerflaske i en brugsflaske, og det har virket fint.

Hvis man kun skal bruge et enkelt af remedierne kan man godt benytte det direkte fra flasken, men så rækker det jo ikke så langt.

Jeg har f.eks. brugt det remedie der hedder "vinranke" til et marsvin, som opførte sig tyrannisk over de andre marsvin, jeg kom det i deres drikkeflaske, så de andre har selvfrølgelig også fået af det, men blomstermedicin kan på ingen måde sammelignes med det medicn vi normalt kender og får påp recept fra læge og dyrlæge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 20:32

Citat
Og med hensyn til det der "medicin" kan man så ikke få noget vejledning hos dyrelægen måske? det ville da være en stor hjælp, så man ikke kommer til at blande noget forkert til ens elskede lille vovse!

Jeg tror du får svært ved at finde en dyrlæge, der går ind for alternativ medicin, men der er det smarte ved blomstermedicin, at der sker ikke en ski' ved at tage det selvom man ikke har brug for det, det er ganske uskadeligt.

Der er jo ikke noget af den oprindelige plante tilbage i væsken, det er homøopatisk og det handler om, at vand kan huske.

Det lyder som det rene hokus pokus og jeg troede heller ikke på det i mange år, men ved en fejl fik jeg købt en flaske med blomstermedicin og når nu jeg havde købt det, så kunne jeg jo lige så godt prøve det og jeg blev meget overrasket over, at det virkede.

Og jeg bliver faktisk lige overrasket hver gang jeg ser effekten af en flaske hjemmeblandet blomstermedicin, for jeg tror stadig ikke helt på det, men jeg må jo overgive mig når jeg ser, at det virker.

Forrige sommer kom min søn ind og var blevet stukket af en hveps, jeg skynte mig at give ham nogle dråber nødhjælpsmedicin direkte i munden og der gik ikke magne minutter før han faldt til ro.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-04-11 20:56

Tjah, Troldepige... hvis det er sådan, mine bekendte lavede deres udgave, så kan jeg godt forstå, hvis det ikke virkede....

Selv om det ikke betyder noget, at de enkelte ingredienser bliver fortyndet, så BLIVER der jo tilsat nye ingredienser, der kan forstyrre den oprindelige virkning.
Jeg vil nok foretrække at betale de 119 kr pr. flaske.

Man tager det jo ikke for sjov, men fordi man/ens hund har brug for det..

Men det lyder da, som om du har mere held med DIN blanding end mine bekendte havde med deres..

Mette: En professionel hundesitter er nok for dyr. Jeg tænker mere på familie eller venner, der måske ville hjælpe? De fleste (hunde)mennesker er jo vilde med hundehvalpe.
OG en hundehvalp skal man ikke overlade til fremmede mennesker...
Det skal være nogen I kender godt.

Tænk på en ny hundehvalp som om det var en baby.
Når man får en baby, så ved man heller ikke, hvornår man kan fortsætte sit liv udenfor hjemmet. Eller hvornår man kan droppe bleerne.
Eller om den bliver syg og får brug for at man er der 24 timer i døgnet, eller man pludselig må til (dyr)læge med den..
I MANGE situationer må hvalpen komme forud for alt andet.
Derfor er det bedst at have hundevenlige venner eller familie.

Måske får I nogle gode naboer? Vent endelig med at anskaffe hvalpen, til I kender jeres nye omgivelser og naboer.. ISÆR dem I skal dele have med, --om DE har hund. Hvilken hund og hvilket køn.
Måske får du svar på de fleste af dine spørgsmål til den tid..
Bare husk at søge om TILLADELSE til jeres hund så snart I har fundet den. Det er ikke nok, at "man må have hund i de lejligheder". I skal have tilladelsen skriftligt.

For "at måtte have hund" er en beboerbeslutning og den kan blive lavet om. Så er det kun dem, der har hundetilladelse på papir, der kan beholde hunden.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-04-11 21:02

Citat
Selv om det ikke betyder noget, at de enkelte ingredienser bliver fortyndet, så BLIVER der jo tilsat nye ingredienser, der kan forstyrre den oprindelige virkning

Det har slet ikke nogen betydning.

Man kan også henvende sig til en BAch-terapeut og få denne til, at fremstille en brugsflaske, men det foregår på samme måde som jeg har beskrevet.

ja, jeg har selv været meget overrasket over effekten, hver gang, og netop fordi der ikke er ngoen bivirkninger ved denne form for behandling kan jeg ikke lade være med, at anbefale det, for det er ski' da bedre end et eller andet beroligende/sløvende, som man kan få på recept.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-11 22:21

Mette Stæhr, hvis du er på Facebook, så er der oprettet en ny gruppe der hedder

Plejefamilier til hunde søges

Søg på navnet og du vil finde gruppen. Så vidt jeg kan se, er det ikke kun plejefamiler der søges, men også varige hjem

Jeg har lige set nogle der efterlyser et nyt hjem, fordi hunden er blevet efterladt i hjemmet, hvor ejeren kun kommer forbi og fodre den engang i mellem --- ved ikke om det er rigtigt, men er det det, så er det da grufuldt for et dyr

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 15-04-11 09:36

Synes det lyder meget trylle agtigt, men skide smart hvis det virker
Glæder mig da meget til at få en hund, hvis det bliver muligt om et halvt års tid!
eller måske mere. Bare når vi er faldet godt til rette. Vi vil være helt sikre før vi gør noget

-jeg tjekker facebook

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 29-05-11 21:23

Hold da helt kæft s¨mange svar og råd du har fået !
Punkt et du skal vide hvilken hund du vil have, hvilken du kan lide, det er vigtigt
andre kan ikke bestemme det for dig.
Jeg har selv haft hund, jeg har altid foretrukket en hund som jeg kunne få lidt glæde af
det vil sige en hund, som kunne forsvare familien og meget andet mere, en hund som fulgte mig, i et og alt og som kunne lære det, som jeg gerne ville have den skulle, men husk at der er ingen dumme hunde.
hvis nogle er dumme, så er det dem der har dem, alt skal være planlagt hjemmefra inden man går ud og laver øvelsen, husk at hunden er cirka lige så klog som dig, slå aldrig hunden eller anden form for straf, så straffer den dig, jeg har haft GOLDEN rædriver, en dejlig hund jeg lærte den at gå uden snor, løbe ved siden af min cykel uden snor og meget andet, nÅr vi var ude at gå gik den ved min højre side, så jeg stort set kunne mærke den hele tiden, den lærte at spore en rigtig dejlig hund den fandt engang mine bilnøgler, de var blevet væk på en campingplads.Jeg vil have sådan en hund igen!