/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Sende " post " til en drage
Fra : lham
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 06-04-11 12:04

Er interreseret i at sende en "pakke" - fiskeblink/ agnfisk / andet op med en drage / op til en drage med en fiskeline udover dragens line.

Ideen er at "pakken" skal frigøres til frit fald når den når dragen eller frigøre på simpel vis fra jorden når dragen er på ønsket position. Det bedste vil være hvis "pakken" sendes op når dragen er på positionen og og så haler man pakken ind og skal kunne sende den op igen uden at skulle have dragen ned.
Er der nogen der har hørt om noget grej der kan det eller selv har udviklet noget der dur og er simpelt ( ikke noget med elektronik og helst ikke eksplosiver )

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-04-11 12:24

Agnfisken bliver sgu da snuppet af mågerne når den dingler deroppe

Hvad med en båd ?
Kaldes en optimistjolle når den bruges af en lystfisker

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-04-11 12:28

Luffe optimist sejllads forbudt og mågen får et par hagl i røven

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-11 13:06

Idé
Tænk på en flagstang.
Altså en dobbeltsnor til dragen, hvor du så kan trække fiskesnøren op til dragen.
Udløseren må være når fiskesnøren rammer hjulet oppe ved dragen.

Ps. Hvis det virker og du sælger idéen - skal jeg kun have 5 %

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-04-11 13:16

- tænk, jeg troede det var Ingelein der skulle ha' en brevbombe!!!

- kan I huske hvordan en drage bevæger sig? En krog vil aldrig nå op... sorry!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-04-11 15:08

Okay... Håber ikke det skal udvikles sig til et terorangreb i form af dragen spyrer ild før den udløser bomben....

Påmontere din agnfisk-bombe på dragen med en lang lunte. Antænd lunten og få dragen op i en fart før lunten når fisken.... Advarsel!!!! Pas på du ikke selv får agnfisk-bombe i hovedet, nu hvor den er påduttet naboen.....

Ps Håber ikke du bor nær mig..... Hvor skal vi kigge op i nær fremtid, så vi ikke får en fisk i hovedet?

McBobo

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-04-11 07:07

Eyvind
det med flagsnorsprincip er godt tænkt , men når jeg ved hvor let en flagline snor sig på en høj flagstang , tror jeg 2 forholdvis tynde drageliner vil sno sig uhjælpeligt sammen så der ikke kan hæftes en pakke med nedhængende buet fiskeline på den ene og så trækkes op. Har du en ide til hvordan snoningsproblematik klares ?

Som knægt sendte vi mange "beskeder" op til drager-feks med staniol som drivsejl-uder heldige forhold for de derop andre gange sad de fast undervejs. Måske dette drivsejlprincip kan viderudvikles til at trække en 50-100gr ?

McBobo
Rolig ! du vil kun være i fare hvis du er i kystnære vesterhavsområder -altså på vandet .

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 21-04-11 05:47

Tak for svaret Eyvind.
skal inden længe til vesterhavet så skal der måske experimenteres. Man kan jo også sende en lille stump flamingo plade med et par tanstikker råsejl på ud med krogen.