/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Gl. regning..?
Fra : ukria
Vist : 778 gange
20 point
Dato : 05-04-11 11:17

Hej,
jeg abonnerede sidste (og forrige) år på en tv/internet-forbindelse. Jeg opsagde abonnementet sidste efterår, men har nu modtaget en regning fra overtagerne af det krakkede firma, på forbrug sidste sommer. Hvad er loven omkring dette, hvis man forstår mit spørgsmål...?
Ukria

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-11 11:20

man forstår ikke dit spørgsmål.
Har du ikke betalt forbrug i opsigelsesperioden, skal den givetvis betales

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-04-11 11:38

Og du burde ha' fået en bekræftigelse af din opsigelse.
Har du ikke det hænger du på den

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-04-11 11:43

DU har opsagt det i efteråret og nu fået en regning for sommeren, altså for perioden før du opsagde dit abonnement?

Så skal du jo bare betale, ikke så meget at være i tvivl om der

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 30 point
Dato : 05-04-11 12:04

Hej

Hvis du har fået en varer/ydelse - så skal du betale hvis du får regningen inden for 5 år (de nye regler siger vist 3 år).

Der er en del udbydere af især telefoni/TV/Internet som "hylder" princippet "går den så går den" og dermed sender regninger ud som ikke har hold i virkeligheden.

Hvis du ikke mener du skylder dem noget, så skriv til dem - og gør begrundet indsigelse og bed dem om at dokumentere deres krav.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogfoering.dk

Kommentar
Fra : ukria

Dato : 05-04-11 12:55

Jeg takker for jeres interesse/svar på mit spørgsmål.
Særlig tak til Leo Pedersen, der afklarer situationen fuldstændigt for mig..
Mvh Ukria

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-11 21:46

Du har fået et svar du kan bruge, så er det god opførsel og en betingelse for at få hjælp næste gang, at klikke på Accepter knappen i indlægget fra Leo.Pedersen
Citat
Særlig tak til Leo Pedersen, der afklarer situationen fuldstændigt for mig..
så er spørgsmålet lukket og svareren får sine velfortjente point

Godkendelse af svar
Fra : ukria

Dato : 06-04-11 15:54

Tak for svaret Leo.pedersen.
- Jeg er ikke så dreven i denne her disciplin, men håber, jeg har fået givet dig dine velfortjente points nu
.
Mvh ukria

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 06-04-11 16:28

Hej Ukria

Der er en del herinde som går meget op i point - det gør jeg såmen ikke, men tak alligevel.

Jeg ser en anden fordel ved at spørgsmål bliver "lukket" og det er at brugerne ikke skal bruge tid på at læse et "tråd" som så viser sig at være besvaret.

Jeg kan se på din profil - at det var dit første spørgsmål - så jeg håber ikke du blev forskrækket over at en bruger "knurrede" af dig.

Hvis du får flere spørgsmål - så kom med dem.

Hilsen

Leo Lund