/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundesygeforsikring
Fra : mapse
Vist : 2208 gange
100 point
Dato : 05-04-11 08:56

Hejsa
Jeg vil bare høre om der er nogen af jer, der har erfaringer med, hvilken sygeforsikring der er den bedste. JEg har kigget på Codan og Dyrekassen og kan nu se, at der er kommet en ny svensk en. Jeg har (desværre) aldrig haft en sygeforsikring før - men nu skal det være Nogel af dem har også en livsforsikring tilknyttet, det er selvfølgelig ikke noget man ønsker at gøre brug af, men spørgsmålet er, om det er en god ide at tage den med, eller om det er penge ud af vinduet
Mange glade hilsener

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-04-11 09:06
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-11 11:40

Jeg har haft sygeforsikring i Codan i 16 år, jeg har haft 3 schæferhunde. Der har slet ingen problemer været med at få udbetalt fra forsikringen. Min første hund led af bylder mellem tærene og hver eneste gang dækkede forsikringen. Ingen vrøvl.

Sygeforsikringen varer til hunden er 10 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-11 14:09

Det er meget et skøn. Vil man helst betale en høj årlig præmie, og til gengæld have en lav selvrisiko? Hvor meget vil man satser på?

Personligt er det altafgørende for mig, at en hundesygeforsikring skal vare hele hundens liv, uanset om den bliver 7 eller 17 år. Nogle forsikringer udløber, når hunden fylder 10. Sådan en ville jeg aldrig tegne. En gammel hund kan have mange flere skavanker end en ung.
Men af de 7 hunde, jeg har haft indtil nu, er kun én blevet over 10 år...

Her er en oversigt over nogle hundeforsikringer i forskellige selskaber:
--hvis linket ikke virker, må du sætte det ind i adresselinien.

http://www.aarhusdyrehospital.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FFiles%2FFiler%2FArtikler+og+infoark%2Fhundesygeforsikring.pdf

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-11 14:39

...Et eksempel på en regning:
http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/Faa_din_hund_sygeforsikret_link.pdf

---som du kan se, er det stadig dyrt for ejeren at have en syg hund, men det er endnu dyrere at være uden forsikring..

---Her er den svenske forsikring:

http://www.agria.dk/Danmark/bilder.nsf/LookUpByKey/7777/$file/08428-00%20Agria%20DK%20Produktbroschyr%20Hund_hires.pdf

---Jeg holder mig til Alm. Brand.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-11 15:03

Vi har haft hund i over 30 år, og har aldrig haft en sygeforsikring til dem

Kun den sidste hund har haft behov for en størrer behandling..

Så du skal også opveje om du overhovedet vil bruge penge på en forsikring, når du først får læst alle de links igemmen--- for os har det været det rigtige fravalg

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-11 15:06

dyrekassen er livslang

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-04-11 17:40

Jeg kiggede på det for en del år siden, og dengang syntes jeg, at der var mange ting man ikke kunne få dækket.
Derudover kender jeg mig selv så godt, at jeg ved, at hvis først vi er ude i noget med lange hospitalsindlæggelser, store omfattende operationer eller andre mere voldsomme "ting", så skal der ikke så meget til før jeg vurderer, at det ikke er i hundens tarv og beder dyrlægen gøre en ende på det.
så jeg har også valgt sygeforsikring til min hund fra.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-04-11 19:38

Jeg har for første gang sygeforsikret min hund.

Det blev Dyrekassen.
Hovedsageligt, fordi forsikringen var livsvarig, men også fordi priserne virkede rimelige, og fordi mange anbefaler Dyrekassen.

Heldigvis har jeg ikke fået brug for den endnu!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-11 07:33

som sagt dyrekassen er livslang så hvis du regner med at din bliver mere ind 10år så er der pt kun et selskab

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-11 10:10

...Og det passer ikke, rotw. Som jeg har nævnt i mine tidligere indlæg, så ville jeg aldrig være i Alm. Brand hvis ikke det var livsvarigt.

Men der er meget lidt forskel på Dyrekassen og Alm. brand. Dyrekassen er lidt dyrere i årlig præmie hvis man ikke er medlem af DKK. Og selvrisikoen er også højere i Dyrekassen.
Men det maximale årlige erstatningsbeløb er så lidt højere i Dyrekassen end i Alm. Brand.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-04-11 06:15

ja jeg kan se de har fået det i alm brand, havde alm. b på den første hund men valgte dyrekassen på den anden da alm brand ikke havde livslang (kun 10år) det har de dog nu undskyld til birgitta og alm brand

1. kan ikke sige noget dårligt om alm brand de betalte de gange vi havde problemmer,

2. (kan ikke sige det samme om dyrekassen da Jeg heldigvis ikke har haft brug for den endnu)

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-11 14:07

Ja. Jeg havde tidligere en der hed Provincial (osse livsvarigt). DET var super. For dengang skulle jeg bare betale selvrisikoen til dyrlægen, og så fik hun resten af pengene direkte fra Provincial. Nemt!

Så blev Provincial overtaget af Alm. Brand. Og ordningen med afregning direkte med dyrlægen gled ud. Jeg var noget betænkelig, -også fordi jeg hørte en del negativt om selskabet.

Men det gik helt fint. De dækkede uden et kny min sidste hunds langvarige dyre allergibehandling og senere sygdom. Og når der har været noget med Silke, så er det bare gået lige så fint.
Så jeg overvejer ikke mere at skifte. Silke er også ved at være for gammel til at der er noget selskab, der vil overtage hende.

--Men den allerbedste sygeforsikring er da den, man aldrig får brug for..

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 14-04-11 21:02

Tak for svaret Birgitta, jeg tror jeg tager Alm. Brand - det lyder til at være et godt sted. KH Mariann

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-04-11 14:07

Tak for accepten af mit svar, Marian.
Forhåbentlig får du aldrig brug for den forsikring. Men da selvrisikoen er ret lav (300 kr) så kan man sagtens få lidt tilbage fra forsikringen ved mindre ting osse.