/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Få surround til at køre på tv
Fra : Olsen86
Vist : 337 gange
20 point
Dato : 04-04-11 21:07

Hej.

Efter en flytning har jeg netop købt nyt fjernsyn - et Sony EX-600. Efter flytningen har jeg vænnet mig til at se film på ps3, men da jeg gerne ville have surround anlægget tilsluttet igen har jeg prøvet at tilslutte det. Det tyder dog til, at surround anlægget kun kan virke, når man ser film på dvd'en.

Jeg har ellers haft købt et toskabel, men kan kun finde en optisk indgang på fjernsynet og desværre ingen på dvd'en - kan det virkelig passe? Oven i det er der ingen HDMI indgang på dvd'en, men i stedet kun scartstik.

DVD'en/surround er: DAV-DZ 30

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-04-11 21:26

Kan du ikke se DVD på din PS3. Så kan du koble dit surroundanlæg direkte til PS3. Og så se film på din DVD uden surround.

Kommentar
Fra : Olsen86

Dato : 04-04-11 22:01

Jo, det vil jeg sådan set også helst - er bare i tvivl om det er muligt at tilknytte surround med ps3 direkte..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-04-11 23:18

Du kan da prøve.

Kommentar
Fra : Olsen86

Dato : 05-04-11 17:08

Ja, men det kan jeg så ikke få det til, derfor jeg håbede, at nogen herinde kendte til anlægget og kunne fortælle, hvorvidt det kan lade sig gøre.