/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
VB6.0 - et par spøjse problemer XP
Fra : pece
Vist : 282 gange
50 point
Dato : 16-05-03 11:28

Hej.

Min vb.60 som jeg har haft kørende på windows 98 er nu installeret på mit nye dyr der har XP. Alt virker tilsyneladende perfekt UNDTAGEN:

1) Min trådløse mus som ellers fungerer perfekt alle steder kan ikke scroll'e i min vb6.0 editor - er det ikke pudsigt?

2) I min 'Recent', når jeg starter, står kun det allerførste projekt jeg tog fat i på den nye pc - hver gang jeg har haft et andet projekt inde og jeg afslutter vb6.0 kommer den ud med at 'programmet er afsluttet unormalt'. Hvad mon det kan være?

Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-03 10:06

Hej jeg har lige åbnet min VB6 i win2000.
1. min scroll mus virker heller ikke i VB6.
2. ingen problemer.
Har du prøvet at starte med at gemme projekt og form inden du arbejder med den. Når du lukker kommer VB6 vel selv og beder om at blive gemt med formen først og prjektet bagefter.
Emesen.

Kommentar
Fra : pece

Dato : 17-05-03 10:18

Det beroliger mig da en smule at andre også har problemer med scroll-musen.

Mht. mit nr. 2 problem, så ytrer det sig f.eks. på følgende måde:
- Når jeg starter VB6 så har jeg projekt A nævnt nederst i File-menuen.
- Så åbner jeg projekt B - nu har jeg både projekt A og B nævnt i File-menuen.
- Så gemmer jeg f.eks. projekt B og afslutter VB6
- Her kommer den ud og fortæller at VB6 er afsluttet unormalt
- Går jeg ind i VB6 igen har jeg nu kun projekt A nævnt i File-menuen igen.

Flemming.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 21-06-03 17:38

Jeg kan hjælpe dig med det første problem da jeg selv havde det samme.
Følgende addin virkede for mig.
http://pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=41512&lngWId=1

mvh
Phylock`