/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Chocoladekage med hasselnødder?
Fra : TanteAnne
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 04-04-11 15:12

Har du en rigtig god opskrift på en bradepandekage, hvor der skal masser af hakket chokolade og nødder i.... ikke brownies da den ikke skal være for klæg i det.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-04-11 15:31
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-04-11 11:43

Hejsa.
Jeg bruger den fra Ude og hjemme.
Jeg holder bladet og deres opskrifter er bare gode.

100 g hakkede hasselnøddekerner,
150 g smør,
½ dl kakao,
3 æg str. M/L,
275 g sukker,
150 g hvedemel,
1 tsk. bagepulver.

Glasur:
1 dl piskefløde,
150 g grofthakket blokchokolade.

Sådan skal du gøre:
Opvarm ovnen til 160°. Smelt smørret og rør kakao i. Lad det afkøle.
Pisk æg og sukker luftigt. Bland mel og bagepulver sammen og rør det i kakaoblandingen. Rør derefter æggeblandingen i.

Tilsæt nødderne og bred dejen ud i en bradepande (20 x 30 cm) beklædt med bagepapir. Bages på 2. nederste rille i den varme ovn i ca.
35 min. Prøv efter med dejnål.
Lad kagen afkøle.

Glasur: Varm fløde op i en kasserolle. Tilsæt chokoladen og rør, til den er opløst. Bred cremen over kagen og lad den stivne, inden den skæres i firkanter

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 05-04-11 13:23

Begge to lyder som nogle gode opskrifter, men kunne godt tænke mig, det var en opskrift hvor der ikke skulle kakao, men hakket chocolade i.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-04-11 15:12

Den her kan vi godt lide

Lørdagskage*
Ingrediens betegnelse.
225 g. smør/magarine
150 g. sukker
170 g. brun farin
3 æg
225 g. mel
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. salt
75 g. hakkede nødder
75 g. hakket mørk chokolade
3/4 dl. ymer
Sådan gør du.
Smør, mel og brun farin røres godt sammen, og æggene tilsættes et efter et.
Resten af ingresienserne blandes i, og dejen fyldes i en alm./lille bradepande med bagepapir.
Bages ved 170 grader i 45-50 min.