/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
øjen katar?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 2102 gange
50 point
Dato : 04-04-11 09:20

Den ene af vores katte har problemet at dens ene øje hele tiden "løber i vand". Der kommer en anelse materie ud af det, men ellers er det mest vand. Kunne forestille mig at bade øjet med lunken kamillethe kunne være en mulighed, men ellers vil jeg gerne høre hvad I mener er bedst.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-04-11 09:26

tror du kan skylle øjet med noget saltvands øjeskyl, så pHet ikke ændrer sig for meget, og hvis det ikke hjælper. bør en dyrelæge nok se på det.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 04-04-11 09:42

Kamillete er ikke godt for katteøjne, da der noget olie i kamille der i uheldige tilfælde kan få kattens øjne til at løbe mere i vand. Katten er også mere urolig når man tøre dens øjne med kamillethe, end med lunken vand..

Men jeg vil sige som cimbombom, at du skal spørge en dyrlæge

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-11 10:46

Det kunne jo også tænkes, at der er kommet en urenhed - et hår eller andet - ind i øjet på katten.

Og her hjælper dyrlægen nok bedre og mere ... end øjenskyld og kamille te, omend kamille te er en kanon kur, hvis et menneske har noget udflåd fra øjet, p.g.a., træk o.l.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-04-11 12:20

Kamillete er udmærket til vores kat

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-04-11 12:57

Tak for svaret vedikkealt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-11 14:52

Hej til denevigeuheldige

Jeg håber da ikke det er andet, end der lige kan klares hos dyrlægen med et snuptag.

Vil gerne hører slut resultatet, om du har tid og lyst...

Bedste hilsner fra vedikkealt i Nordjylland, og god bedring med katten.