/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
fejlkode på Bauknecht vaskemaskine
Fra : unrohde
Vist : 2282 gange
40 point
Dato : 03-04-11 11:20

Hej med jer !
vores Bauknecht wae 8985 vil ikke starte vaskeprogrammerne og giver fejlkode "F11" , det er en kommunikationsfejl/programfejl, og så kommer spørgsmålet : kan man selv nulstille den ?? og hvordan. eller skal jeg have fat på en teknikker?

mvh og fortsat god søndag Ulf Rohde

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-04-11 12:04

Uden at kende maskinen vil jeg forslå dig at prøve at slukke for spændingsforsyningen til maslkinen i 10 minutter. De fleste styrecomputere vil så resette, når de igen får spænding.

Hvis der ikke er en afbryder ved en stikkontakt, du nemt kan komme til, så afbryd gruppen ved husets eltavle.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-04-11 12:49

Citat
Hi. I have a Bauknecht WAE 8985 with error code F11
I have been told that the error code are from the Motor control print. And that I need to change this.

http://www.howtomendit.com/answers.php?id=53257

desværre er der ingen svar på hvordan man udskifter det.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-04-11 20:16

Maskinen nulstilles ved at afbryde for strømmen i ca. 10 min., som nævnt.

Men du kan desværre godt regne med at det bliver en dyr omgang, det er sansynligvis elektronikken der skal skiftes. Og den koster på den forkerte side af 1000kr

Kommentar
Fra : unrohde

Dato : 04-04-11 15:25

jeg har haft afbrudt strømmen, det har desværre ikke hjulpet

og jeg har desværre luret at timerelektronikken koster mellem 1200 og 2000 kr

så det bliver nok til en sprit ny Bosch was 32782sn til 4550 kr

Kommentar
Fra : unrohde

Dato : 04-04-11 15:27

men indtil videre så tak for deltagelsen

mvh uf rohde

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-04-11 16:19

Citat
så det bliver nok til en sprit ny Bosch was 32782sn til 4550 kr

- ring og spørg Henning hvad den koster hos dem...

punkt1 Hobro. Jyllandsvej 2,. 9500. Hobro. Tlf.:98524411. Fax:98510312 ...