/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Forkølet allergi
Fra : svendgiversen
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 01-04-11 14:25

Hvis man har allergi, i dette tilfælde hassel el birk, skulle antihistamin piller hjælpe,
og hvis man er forkølet, skulle propolis eller anden antibiotica hjælpe.

Men hvis man lider af begge dele på én gang, hvad gør man så?

Er bange for der er en kryds relation, så det ene middel modvirker det andet...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-11 14:31

Hvis du får antibiotica, så er det lægeordineret og er noget du SKAL tage

Allergitabletter, kan du sagtens tage samtidig.... men jeg har nu aldrig oplevet at hverken mine børn eller jeg selv har haft allergi samtidig med en forkølelse

Hvis du har allergi, så vil jeg anbefale dig at stoppe med propolis, det er jo indsamlet af bierne, og kan have pollen som du ikke kan tåle, jeg f.eks kan ikke tåle honning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-11 15:25

Jeg har altså begge samtidig, og det giver dobbelt næse dryp,
mn heldigvis er der ikke birke pollen endnu.

Foreløbig får jeg kun den antibiotica der er rødvin,
og jeg har ikke flere antihistamin piller fra sidste år. Skal have købt nogle...

Men altså alligevel fare for krydsrelation, vil følge dit råd og undgå honning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-11 17:18

Jeg har heller aldrig set krydsreaktioner mellem antibiotika og antihistamin. Så tag bare begge dele med sindsro.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-11 17:20

Når du ikke kan tåle birkepollen, så kan du heller ikke tåle hasselnødder -- vidste du det???

Jeg ville også holde mig fra propolis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-11 17:26

Bortset fra det, så findes der en vaccination som hjælper i ca en mdr... hvorfor snakker du ikke med din læge om at få den, imens birkepollen er på sit højeste.. man kan højst få to vaccinationer på en sæson

Den skal tages nu, for der går ca en uge før den virker optimalt

Er du rigtig medtaget af allergi, så findes der også et vaccinationsprogram der tager mellem 3-5 år før man har fuldført det--- men det virker helt fantastisk --- selv om det kan være hårdt at komme igennem

http://hoefeber.astma-allergi.dk/allergivaccination

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-11 17:39

Ja, jeg er helt klar over jeg ikke kan tåle hasselnødder,
det begyndte med at jeg spiste dem grønne fra vor hasselhæk.
Og jeg tåler heller ikke grønne æbler, noget jeg savner mere...

Men jeg vil nødig vaccineres, så hellere rejse til Grønland i maj.
Er bange for bivirkninger, som når man får pencilin der bliver resistent.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-11 17:47

Mon ikke du kan tåle de grønne æbler på andre tider af året??

Hvis du skulle blive træt af Grønland, så kan du også tage sydpå... der er birkepollen overstået langt tidligere på året

Forøvrigt ville jeg ikke være nervøs for at få en vacc om året -- hvis jeg havde det rigtig slemt --

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-11 18:05

Jo, vi tager ikke til Grønland men til Prag, håber de er nok foran med pollen der.

Og ja, det skal blive meget slemt før får fremmedstoffer sprøjtet ind...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-11 18:10

Tidligere når vi havde vores søn med på ferier, kontaktede jeg gerne en læge eller hospital på feriemålet, for at forhører mig om pollen inden vi tog afsted -- han var super allergisk, så det var rart at vide hvad vi var oppe imod inden ankomster (og om der var en allergilæge i nærheden af feriemålet)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-04-11 18:25

Citat
Foreløbig får jeg kun den antibiotica der er rødvin,

Så hold du dig til rødvinen Svend. For antibiotica hjælper ikke en dyt på virus som en forkølelse er.
Det hjælper KUN hvis der er bakteriel infektion.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-11 19:02

Tak for svaret Nordsted1.