/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
256mb ram
Fra : lgs
Vist : 607 gange
90 point
Dato : 01-04-11 12:49

Hej,
søger 256mb ram-moduler til min gl. pc, som hvad angår hukommelse har flg. specifikationer:
Memory Property Value
MICROSOFT (MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD KM266-8235)
Memory Summary
Maximum Capacity 1024 MBytes
Maximum Memory Module Size 256 MBytes
Memory Slots 4
Error Correction None
DRAM Frequency 133.3 MHz
Memory Timings 2-2-2-6 (CL-RCD-RP-RAS)
Device Locator Slot 1
Manufacturer Nanya Technology
Part Number M2U25664DS88B3G-5T
Capacity 256 MBytes
Memory Type DDR (PC3200)
Speed 200 MHz
Supported Frequencies 133.3 MHz, 166.7 MHz, 200.0 MHz
Memory Timings 2-2-2-6-0 at 133.3 MHz, at 2.5 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Memory Timings 2-3-3-7-0 at 166.7 MHz, at 2.5 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Memory Timings 3-3-3-8-0 at 200.0 MHz, at 2.5 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Data Width 64 bits
Manufacturing Date 2003, Week 40
EPP SPD Support No
XMP SPD Support No

Hvis den eksisterende Nanya-ram skal kasseres p.g.a. mgl. kompatibilitet med anden anvendelig ram, så ok med mig.
Jeg har afsøgt muligheder på EDBPRISER indtil videre uden held.
På forhånd tak!
Leif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-11 12:53

Citat
Jeg har afsøgt muligheder på EDBPRISER indtil videre uden held.

Du skal nok en tur i rodekassen hos den lokale "pusher"....

Der er næppe det store salg i så små "klodser" mere.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-04-11 13:09

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-2-37&qt=Fql&nf=strmatrix7%3a^256+MB%C2%A4268435456.0000000000%24%C2%A7strmatrix1%3a^%22DDR+SDRAM+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fRAM|37%24

Edbpriser er blevet ret dårlig at søge i siden at de lavede den om, men det kan da lykkes...

For mig at se skal Du bruge 256 mb moduler og 4 stk for at komme op på de 1024 mb som bundkortet kan klare.
Det er sjældent at to forskellige moduler ikke kan samarbejde, sætter Du f.eks et 333 mhz modul ved siden af et 200 mhz vil computeren køre med 200 mhz.
Men bruger Du 4 ens vil der ikke komme nogen problemer..............køb de billige da det vist ikke kan betale sig at ofre for megtet krudt på den gamle sag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-11 14:47

Stenalder, glem det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-11 19:44

har masser af skidtet
mangler noget ussr ram - bytte

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-04-11 21:23

Teil: tak for arrogant "hjælp" - brug og smid væk-attituden kunne fortjene en mere seriøs diskussion end at blive affærdiget med "stenalder".
lgs

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-04-11 08:18

hvor i landet bor du

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 02-04-11 10:44

=>kivi - Vejle
men det, jeg egentlig behøver, er at få klar melding om der er match mellem de data, jeg har givet om min pc´s hukommelse og så de moduler, som tilbydes jf. LuffeA´s link - har f.eks. forstået fra en af udbyderne, at "PC3200" er bestemmende for, om han kunne levere.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-04-11 10:46

pas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-11 10:54

Du vil godt kunne finde dem rundt omkring i verden, men er det det værd

Herhjemme vil du ikke finde dem undtagen i komputerforretningernes "rodekasser" - så det er et spørgsmål om opsøgende FYSISK arbejde.

http://www.pricewatch.com/gallery/system_memory/ddr_pc3200_256mb

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-11 11:16

Citat
er at få klar melding om der er match mellem de data, jeg har givet om min pc´s hukommelse

De fleste af de data kan ikke bruges til meget alligevel, det er kun for de rigtige nørder der vil have det absolut maximale ud af deres computer.
Jeg hænger mig kun i ram-typen PC-3200 (man kan også bruge et nummer tæt på) samt den maximale ramstørrelse på 256 mb pr slot. Som Du kan se i prislisten er det billigere at bruge een blok på 1024 mb, men så starter computeren slet ikke
Din computer kører med max 200 Mhz speed , sætter Du en 333 mhz i den sker der sikkert heller ikke noget ved det.
Hvis Du bestemmer Dig for at sætte alle blokkene i så blæs lige slottene ud med en trykluftsspray, det er jo en gammel maskine som vi alle i tråden jo har været inde på.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-11 15:55

Det kan være jeg har noget. Jeg kigger lige og så skriver jeg om jeg har noget.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 18-04-11 20:28

Opgav at finde disse altmodische ram og købte i stedet en ny stationær pc, som jeg selvfølgelig er godt tilfreds med - men, og nu må man gerne grine lidt ad mig, jeg fik selvfølgelig i forretningen anbefalet at lave en gennemgribende sikkerhedskopi inden jeg kom for godt i gang. Nu er jeg blot i tvivl, for i forretningen mente man, at 3 dvd-disks (12-13 gb) ville være tilstrækkeligt til kopiering af hvad???? Har i stedet anskaffet 16gb usb-nøgle, som jeg netop via kontrolpanelets punkt om sikkerhedskopiering af computeren så troede at gøre det rigtige - det gør jeg måske også, men det kopierede fylder under ½ gb, så jeg er vel næppe dækket ind, dersom jeg får brug for SIKKERHEDSKOPIEN.
Troede oprindeligt, at i dette tilfælde "Compaq (C:)" med alle dens mapper skulle kopieres, men her skal der åbenbart brændes til disks (som jeg har), men disse mapper er så store, at de skal deles op før der kan brændes til disk og det er noget bøvl, hvilket er grunden til at jeg købte en usb-nøgle.
Vil som ovenfor være yderst taknemmelig for de gode råd, som I er så fyldte af.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:25

Stopper med og abonnere på det spørgsmål.