/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fransk Bulldog -- KONFUS?
Fra : Superfreak
Vist : 4510 gange
60 point
Dato : 31-03-11 18:59

Hejsa (:
Jeg har tænkt mig at investere i en fransk bulldog. Jeg har fundet en sød en, som dog er en blanding af en fransk bulldog og en gravhund. Da gravhunde ikke har stritører, men en fransk bulldog har, så er mit spørgsmål, hvor stor er chancen for at hvalpene får stritører?
- De er 8 uger på billederne, og der har de ikke stritører.

På forhånd tak.
MVH
Superfreak

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-03-11 19:16

øre rejser sig ikke op når de er 8 uger først efter tandskift kan det vurderes, der er de imellem 6 til 8 mdr. men sandsynligt er at de bliver nede,
hvem er far og hvem er mor ?

Kommentar
Fra : Superfreak

Dato : 31-03-11 19:22

Mor er gravhund, og far er fransk bulldog (:

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-03-11 19:48

Kuldet kan godt få både med og uden strit øre ellers vil de blive knæk øre

er du parat til en livlig hund, der vil være stærke JAGT GENER I OG NOK IKKE KAN GÅ LØS NÅR DEN ER VOKSEN det skal du være indstillet på.
Da gravhunde jager alt der bevæger sig og graver huller hele deres liv hvis ikke man er over dem og lærer dem at det skal de ikke. Håber du har haft hund før så de ved hvad du går ind til.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 31-03-11 20:57

I stedet for og tænke på stritører eller ej, ville jeg nok tænke på konstruktionen af hvalpens knogler. Jeg tror den konstruktion af en TUNG Buldog og en laaaang Gravhund, kan give nogle rigtig uheldige skader på et skelet. Du kan risikerer MANGE dyrlægebesøg incl. regninger.... som måske bare er spildt i sidste ende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-11 21:07

Har du set begge forældre? Hvis der er meget forskel i deres benbygning og masse, så kan hunden vokse op og få uheldige proportioner. F. eks. gravhundeben, der ikke kan klare vægten fra en kraftig krop..

Specielt med hensyn til ørerne, så vil den franske bulldogs ører næsten altid stritte på et tidligt tidspunkt. Og hvis det betyder meget for dig, så skal du nok ikke vælge en 8 ugers hvalp med hængeører.

Kik på billederne på denne side:

http://www.abildfarms.dk/

Der er billeder af hvalpe i forskellige aldre. 8-ugers hvalpene har fint strittende ører.

Både fransk bulldog og gravhund kan lære at gå løse... Hvis de har et meningsfuldt liv.

Her, hvor jeg bor er det faktisk retrieverne, der har flest problemer med indkald. Fordi folk forventer, at det bare kommer af sig selv.
En lydig og løs hund kræver meget tid og omsorg.

Kommentar
Fra : MetteStæhr

Dato : 06-04-11 13:44

Hejsa
Jeg tror også jeg ville være ligeglad med om den havde stritører eller ej
Måske skulle man overveje blandingen af deres personlighed - eller instinkter som det første
Jeg er sikker på at du ville elske din hund om den så havde stritører eller ikke.
- hvis altså den kunne opfører sig som du havde forventet
..hvis jeg var dig ville jeg søge lidt rundt på div hjemmesider om de to racer
Jeg har i hvert fald hørt meget godt om de franske bulldogs, udover at de er svære at gøre renlige.

Håber du vil overveje hundens "personlighed" frem for hvordan den ser ud

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-11 15:06

Stritører eller ej betyder ikke så meget..

Og dog... Hvis en gravhund havde stritører, så ville den få alt for mange ting i ørerne. Hængeørerne er med til at beskytte øregangene mod avner og frø, når hunden pisker gennem det høje græs på marken.....

---Så det er nok godt, at hvalpene, der er krydser mellem gravhund og fransk bulldog, --har "valgt" at få gravhundens ører.
--Man kan bare ikke altid regne med, at hvalpene vælger det, der er mest praktisk.
Man får IKKE en blanding af de to racers personlighed. Man får en hund, der i høj grad er præget af det liv, man giver den. Krydret med de mest dominerende særpræg fra de to racer. Man kan bare aldrig på forhånd vide, om hvalpen vil have anlæg for grav-jagt eller om den er en lille selskabshund, der måske ikke kan leve op til alene-hjemme krav..

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 11-04-11 20:30

vi har en blanding af Fransk bulldog og Lhasa apso, han har nogle kæmpe store stritører Ca. 8cm. Næsten alle synes det er charmerende, men jeg tror ikke der er en gylden regel for om det bliver stritører eller ej, det er ikke alle hans søskende der har fået stritører, ydermere er det ikke alle bulldogs der får stritører, vi har haft en der kun havde et, men det er jo også en charme