/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skære/save i trappetrin
Fra : sks009
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 31-03-11 16:41

Hej alle,

Da vi skal have ført vores parketgulv fra 1. salen igennem ned ad trappen (for at binde de to ting sammen på en pæn måde), skal vi have skåret lidt i det første trin, da toppen af det øverste trin er ca 1cm over den gamle gulvhøjde, og parketgulvet kan dermed ikke lægges plant. Der skal fjernes ca 1 cm i trinnets fulde længde og bredde, og mit spørgsmål går nu på om nogen har en god idé til den nemmeste måde at gøre dette på?

Man kunne selvfølgelig bare gå igang med at slibe sig nedad indtil overkanten af trinnet bliver plant med den gamle gulvhøjde så man kan føre gulvet igennem ud på trappen, men det tror jeg vil være et uforholdsmæssigt langsommeligt (og svinende!) arbejde.

Nogle gode idéer?

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 31-03-11 16:45

Lige for at illustrere lidt...

Trappetrin
Gammelt gulv _______________
__________________l ca 1 cm l
____l
l
l_____________
l
____l

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 31-03-11 16:46

Ah, formatteringen ødelagde min tegning... Se bort fra den for den forvirrer vist mere end den gavner...

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 31-03-11 16:47

Elhøvl. stemmejern og hammer.
mvh.
P.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-03-11 17:25

Jeg vil foreslå en overfræser til at tage så meget som muligt .Resten kan forsigtigt tages med stemmejern og raspefil.

Sverola

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-03-11 17:31

Helt klart overfræser.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-03-11 17:59

Stemmer også for overfræserløsningen! Og så sliber du det pænt bagefter i årernes retning så der ikke er en masse små fræsecirkler på træet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 31-03-11 18:07

Hvis jeg var dig !
Piblede jeg hen på en møbelfabrik. Der har de både tykkelses høvl og hvad det nu skal være. Medbringende både trinet og en dosis fadbamser.
Det psykologiske aspekt er at, det er sjældent nogen kommer med den slags og så vil de gerne hjælpe.
I et snedkerfirma kommer de nok for hurtigt til blokken og så er der lige miljø et eller andet og gdsgd samt datoen for så til sidst at afslutte med de 25%
Højris

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 31-03-11 18:26

Det lyder meget godt med overfræser m.m. Jeg tror imidlertid du kan få en liste i byggemarkedet netop til det formål. Det bruges tit ved overgange ved flisegulv o.lign. Denne udnivileringslister limer man på således at overgangen bliver glidende. Men kig i byggemarkedet efter en der passer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-11 19:56

bare gå igang