/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Dybdekort nipgård sø
Fra : Dext
Vist : 1636 gange
38 point
Dato : 30-03-11 22:34

Nogen som ved hvor jeg kan finde det, evt. et link?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-03-11 22:41

Hejsa.
Det skulle stå her hvis du åbner .
[XLS] Oversigt over målsatte søer i Silkeborg Kommune(1 - Forside ...Filtype: Microsoft Excel - Vis som HTML
3, Navn, Areal (ha), Middel vand-dybde (m), Målsæt-ning1), Målsæt-ning opfyldt .... 56, Nipgård Sø, 30, A, ja ? ? 57. 58, SM = stækt modificeret vandområde ...
www.silkeborgkommune.dk/.../Oversigt%20over%20målsatte%20søer%20i%20Silkeborg%20Kommune(1...

Kommentar
Fra : Dext

Dato : 30-03-11 22:59

Det er kun en form for statistk, ingen dybdekort desværre. Men tak for link :)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-03-11 07:47

ring kommunens tekniske forvaltning-jeg havde held med Vandet sø i Thy

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-03-11 10:49

det er de færreste søer der eksisterer dybdekort over. normalt laver man den slags af hensyn til skibsfarten, men det er der vel ikke så meget af lige der.
sejl ud i en jolle og brug et gammeldags lod til ad lodde dybden med. det er en metode der altid kan bruges.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-03-11 11:58

På Goggle earth kan du også være heldig at finde et billede at søen helt stille vejr sol optaget middagstide. Du får ikke dybde i mtr men fornemmelse af hvor der er lavvandet og dybere, jeg har haft gavn af det ved vestkysten hvor man klart kan se hvor der "dybt" tæt ind under land-så kan man jo fiske der hvis det er torsk man vil fange.

Kommentar
Fra : Dext

Dato : 31-03-11 17:52

@trimare det er ikke helt sandt. Det er faktisk de fleste søer der er lavet dybdekort over, hvis bare de har en hvis størrelse.

Må desværre ikke sætte båd i, så ville gerne vide hvor der er nogel skrænter i søen..

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-04-11 06:35

Prøv at studere et topografisk ( højdekurver ) kort i stor lille målestok over området omkring søen.
Du vil tit kunne forlænge landskrænter ned i søen.