/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Halve korssting....
Fra : eNKayBieN
Vist : 7208 gange
20 point
Dato : 29-03-11 15:23

Hey..
Nogen af jer der ved hvordan man laver halve korssting??
Har nemlig fundet en internet side med de fedeste og sødeste motiver helt gratis...

http://cross-stitchers-club.com/all-free-embroidery-patterns

Men mangler at finde ud af hvordan man laver halve sting..

Med venlig hilsen
Niels Kristian Bjerregaard

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-11 15:31

Et halvt korssting, er når det ikke er et kryds,men alså kun en tråd den ene vej

Når du har en kvardrat, så få nålen op nede i venstre hjørne og stik nålen ned oppe i højre hjørne

Håber du forstår selv om det lyder rodet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-03-11 15:32

Det er nemt - du skal bare ikke krydse syningen - altså kun en gang på skrå - uha svæt at forklare, sidder og viser det med fingrene, men det kan du jo ikke se

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-03-11 15:33

Undskyld Nordsted1 - jeg så ikke dit indlæg, vi er nok logget ind på samme tid

Clou

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-11 15:33

Nu har jeg ikke nærstuderet dit link, men det ser da ud til at være helt alm korsstingssygning

Altså hvor du syr først en række med halve korssting, og så syr rækken retur, så det bliver et kryds

-- først en række hvor nålen kommer op nede i venstre hjørne, og ned oppe i højre hjørne, og på returvejen - op nede i højre hjørne og ned oppe i venstre hjørne, så det bliver et kors

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-11 15:36

Helt i orden Clou

Tror det er nemmere at se en video

http://www.youtube.com/results?search_query=cross-stitching&aq=1

Kommentar
Fra : eNKayBieN

Dato : 30-03-11 07:31

Prøver at omformulere mig...
Der skal være 2 forskellige farver i samme felt...
Hvordan kan jeg det??
Skal jeg bare lade de 2 farver krydse hinanden?

Beklager den anden formulering

Tak for svarene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-11 08:06

Den forklaring er nu ikke stort bedre

Men som jeg forstår det ---- en farve fra venstre mod højre, og en anden farve fra højre mod venstre

Hvis dette ikke er rigtigt forstået.... kan du så ikke linke til et foto af broderiet??