/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 Windows'er ???
Fra : Eiinfeldt
Vist : 451 gange
45 point
Dato : 28-03-11 14:39

sad her igår og ville formater min computer og det går fint en til jeg ser at den ikke har slettet den anden windows men at der nu ligger to, snakkede med min kammarat om det, og han snakkede noget om bio's osv osv. men forstod det ikke helt, er der evt en her på kandu.dk der kan hjælpe så vil jeg blive meget glad. det satme træls og have 2 windows på sammen computer og jeg kun skal bruge en .. evt en guid vil være helt fantastisk

- Eiinfeldt

P.S har dessvære kun 45 point .. håber der hjælp afligevel :) !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 14:46

Du kan jo starte med at fortælle:

HAR du formateret inden du installerede
HVAD har du formateret med
HVILKET drev har du formateret
HVILKEN windows

Det kan ikke lade sig gøre at have 2 styresysmer på samme partition - så uden oplysninger er det ikke nemt at komme videre....

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 14:51

har jo så bare kommet til og formater oveni hianden hvis man kan det ellers et på hver vil jeg regne med.

windows 7 home preminum

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 15:25

Du starter bare forfra og så sletter du alle de partitioner der er og så opretter du en ny der fylder hele harddisken og så installere du windows der på.

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 15:30

kan ikke rigtig få den til og formater partitioner der plejer og stå udvid der nede ved indlæs og opdater. men det gør der ikke ?!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 15:32

Du skal lige klikke på drevindstillinger nede til højre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 15:34

Citat
der plejer og stå udvid der nede ved indlæs og opdater. men det gør der ikke ?!

Klart - for nu er der ikke noget at udvide....

Du må komme med lidt oplysninger om din harddisk og dens inddeling.....

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:05

- har lige tjekkede den knap er der ikke. har lige tjekkede.

- men i starten nå jeg skal vælge imellem dem kommer der noget boot manager. hvor jeg kan tryk F8 mener jeg det er. men der undersøger den bare :S ..

kan det her hjælpe? http://zeroup.dk/get/til%20kandu.dk40.png

..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 16:21

hvad sker der hvis du klikker op partition 2 eller 3?

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:25

Ingenting. stå bare det der opdater og indlæs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 16:27
Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:28

nederste.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 16:32
Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:34

install now som jeg plejer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 16:37

Hvilken version af Windows 7 er det du prøver og geninstallere?

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:39

home Premium, plejer aldrig og have problemmer med det, men det har jeg nu ..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 16:44

Det virker også totalt underligt, men du kan jo tage harddisken ud af computeren og enten tilslutte den via USB to SATA/ATA kabel eller tilslutte den som en ekstra harddiske og så formatere den i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 28-03-11 16:47

Citat
Det virker også totalt underligt, men du kan jo tage harddisken ud af computeren og enten tilslutte den via USB to SATA/ATA kabel eller tilslutte den som en ekstra harddiske og så formatere den i diskhåndtering.

meget mærkeligt. må se hvad jeg kan gøre. ellers tak for hjælpen :) !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-11 19:00

1. Hvor stor er din harddisk.
........start > højreklik på computer > vælg administrer > vælg diskhåndtering
Nu kan du se din harddisk > hvad står der

2. Har du drivere til din computer

3. Er det en recovery CD/DVD du har

4. Kan den starte op (boote) på den windows CD/DVD

5. Har du noget på den harddisk som du skal gemme

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-11 15:55

Har du fundet ud af noget?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:12

Stopper med og abonnere på dette spørgsmål.