/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaillant trykekspansion venti
Fra : Obelixen
Vist : 807 gange
20 point
Dato : 28-03-11 12:53

Hvor sidder ventilen på en vaillant 182 EH trykekspansion
Den taber tryk og vil lige tjekke trykket
Men om jeg kan finde ventilen, har taget sider og front af og ledt med lys og lygte

Kommentar
Fra : Obelixen

Dato : 28-03-11 14:14

Fandt den i venstre øverste hjørne
Der var 1 bar tryk på, med fyldt anlæg i et 2 plans hus
Er det ok ?

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-03-11 15:52

en ekspansionsbeholder kan være fra 5 liter og opefter, til dit hus skal den være på ca 10 liter. Beholderen er todelt afskilt af en gummimembran,den ene side skal pumpes op med enten luft eller allerbedst med nitrogen (da dette ikke kan give anledning til korrision) trykket skal være 0,5 bar for et 1 plans hus og ca 1 bar for et 2 plans måles uden vandtryk. Den anden side af membranen har forbindelse til centalvarmesiden. Når nu anlægget skifter temperatur kan udvidelsen af vandet optages her ( kommer til at virke som en fjeder ). Hvis der ikke er nogen lufttryk på den ene, virker dette princip ikke.
Ventilen virker som en ganske almindelig ventil på et dæk. Hvis der kommer vand ud af denne skal beholderen skiftes
( membran defekt). Sluk cirkulationpumpen når du kontrollerer beholderen. Når fortrykket er iorden , påfylder du vand til ca. 2 bar