/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine - Bauknecht
Fra : Perjessen
Vist : 1042 gange
100 point
Dato : 27-03-11 22:29

Jeg har en opvaskemaskine Bauknecht GSFH 1541 WS, som ikke vil tørre. Kan jeg selv gør noget ved den?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-03-11 23:07

Jeg forstår ikke maskinen ikke vil tørre. Alle moderne opvaskemaskiner har idag et system der kondenserer vandet i opvaskemaskinen, således at vandet fra servicet ender i bunden af maskinen. Ved tørringen udnyttes varmen fra den sidste vask. Noget kunne tyde på at maskinen ikke opvarmer vandet.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-03-11 01:46

Når en opvaskemaskine ikke kan tørre, er det ofte et varmelegme der er gåer i stykker.

Og det er (bare) at måle om der er spænding til det når maskinen er på tørreprogram, er der det, er varmelegmet defekt.
Og det kan man godt selv skifte, hvis man er lidt teknisk, og ikke har 10 tommelfinger.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-03-11 09:01

Enten bliver vandet opvarmet under vasken eller ikke. Start maskinen ved næste vask og kontroller løbende om vandet bliver opvarmet - hvis ikke skal varmelegemet udskiftes.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-03-11 16:00

Jeg blander mig lige lidt her:

Hvad nu hvis vandet ikke er så varmt, som det har været. Jeg mener bestemt, at det plejer at vælte ud med damp, hvis man åbner maskinen, når den er færdig, men det gør min ikke længere.

Nogle idéer?

Mvh
CiViC