/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ujævn tomgang og oser meget
Fra : oliver3660
Vist : 1564 gange
100 point
Dato : 27-03-11 12:49

Hej!

Jeg har en PGO PMX Sport, som er ret så svær at starte, men når jeg får den startet oser den meget og har ujævn tomgang. Jeg hælder normalt 2 hætter 2taktsolie i en fyldt benzintank, ved ikke om det kan være synderen. Håber på noget hjælp :)

Oliver

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 27-03-11 13:16

Den kører også ujævnt, og når motoren er slukket, drypper den fra luftfilteret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-03-11 13:21

en pgo blander vel selv olie i benzinen. der sidder en tank specielt til olie. så den får nok for meget olie hvis du også blander direkte i benzinen.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 27-03-11 13:24

Okay, kan Det også være svar på hvorfor den drypper?

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-11 14:00

Citat
Okay, kan Det også være svar på hvorfor den drypper?

Prøv at rens din karburator, noget kan tyde på at den ikke lukker ordentligt for benzinen
og derfor hakker og stønner den, den får for meget benzin

Pas alligevel på med bare at bruge den automatiske smøring,
den kan i mange tilfælde være i stykker, og så brander du motoren af,
så en ekstra slat oile i tanken skader ikke, har altid selv gjort det

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-03-11 18:22

har du ikke læst instruktionsbogen? ellers bør du gøre det. selvom rigtige mænd ikke læser den slags, kan det være nødvendigt en gang imellem.
men jeg tror det er fordi den får for meget olie.
den tager sikkert ikke skade af det, men dit tændrør skal renses ret ofte når den får for meget olie.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 27-03-11 18:36

Jeg har renset karburator, skiftet tændrør og hældt nyt benzin i tanken. Den kørte udemærket, i hvert fald bedre end før. Men nu er jeg stødt på et nyt problem. Nu gider den lige pludselig ikke at stå i tomgang, når jeg slipper gassen dør den, og hvis jeg giver bundgas, sker der ikke så fandens meget, men den går ikke ud.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 20:43

Citat
den får for meget benzin

Prøv lige at sug i benzin/ vacum-slangen og se om den ikke begynder at dryppe benzin

Citat
har du ikke læst instruktionsbogen?

Det er da meget nemmere at spørge herinde, eller smide dyret på værksted

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 20:44

Citat
Prøv lige at sug i benzin/ vacum-slangen og se om den ikke begynder at dryppe benzin

Altså når den ikke er startet.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 27-03-11 21:45

Hvis den drypper benzin, får den så for meget?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 22:58

Ja selvfølgelig, det hele flyder over i karburatoren og den drukner/
begynder at hoste og hakke da den ikke kan forbrænde benzinen.