/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
ophævelse af leje kontrakt på bolig.
Fra : 190e
Vist : 337 gange
60 point
Dato : 27-03-11 11:51

jeg vil hører om man kan annulerer en lejekontrakt underskrevet af begge parter inden man flytter ind(der er 3 til indflytnings dato)
hvis man kan, koster det så noget i evt erstatning eller hvad det nu hedder fordi man ikke vil flytte ind .
190e

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-03-11 11:56

Jeg er sikker på du hænger på den, hvis du har lavet lejekontrakten med lejer. Måske kan du ordne problemet i mindelighed mod en økonomisk kompensation. Du skal jo tænke på at udlejer har sikkert opsagt den tidligere bolig.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 27-03-11 12:00

det er mig der er lejer, og hvad kan en evt. kompensation for ikke at flytte ind blive tror du??

udlejer svarer mig ikke(han er privat)
det er af helbreds mæssige årsager vi undlader at flytte i boligen om 3 måneder

190e

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-03-11 12:02

Din underskrift vil normalt være bindende.
Du kan risikere at skulle hænge på et minimums antal måneders husleje som står i kontrakten. Udlejer er dog forpligtet til at genudleje, så dit tab bliver mindst muligt.
Skynd dig, at kontakte udlejer, det kan jo være, der er kø til lejligheden, så en anden kan overtage den?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-03-11 12:05

Så er situationen en anden. Måske vil udlejer have 1 mdr husleje. Igen afhænger det om der er aftale om opsigelsesfrist. Måske kan du undgå at betale, hvis udlejer er flink og har en anden lejer på hånden. Lejekontrakter er jo til at beskytte begge parter, men nok mest lejeren.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-03-11 13:19

du har 3 mdr opsigelse, så det kan du jo godt nå. så behøver du ikke betale husleje og indskuddet får du tilbage da der ikke er sket skader på lejligheden.
ihvert fald i teorien. men tag en snak med udlejeren. det er jo ham du skal være enig med i sidste ende.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-03-11 13:29

DU HAR 3 MÅNEDERS OPSIGELSE, FRA DEN DATO DU SKULLE HAVE FLYTTET IND.

UDLEJER HAR PLIGT TIL AT GØRE HVAD HAN KAN FOR AT GENUDLEJE LEJLIGHEDEN,
MEN KAN HAN IKKE DET, SKAL DU BETALE 3 MDR. HUSLEJE.

HVIS DU UNDLADER AT TAGE LEJLIGHEDEN I BRUG, SLIPPER DU FOR AT BETALE FOR
ISTANDSÆTTELSE, OG FÅR PÅ DEN MÅDE HELE DIT INDSKUD TILBAGE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 27-03-11 13:52

det er stuehuset til en gård , og der ingen maling af nogen art ved indflytning eller udflytning udlejer er privat og kro ejer sammen med sin kone.

190e.

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 27-03-11 20:28

Hej.
Det vil være en god ide`at opsige lejeaftalen skriftligt idag,da du skal huske på at hver opsigelse altid er til den 1.st pr løbende måned !-uanset hvad man aftaler

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 27-03-11 22:52

Mener at have hørt at der skal betales for 1 md husleje. Du har vel så ikke betalt for indskudet endnu vel ??? Nogen boligselskaber skal den bare være betalt den dag man skal have nøglen og så kunne fremvise den, det ville i så fald kun være en md måske. Men det står i din lejekontrakt :)
Men skynd dig at sige den op også en mail kan du sende. Men inden d. sidste i md !!!!!!!! I opsigselsen skal der stå at du ønsker en mail retur at de har modtaget den .
Men ring så næste dag for at få bekræftiget at de har modtaget den.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 28-03-11 15:59

Lejeloven angiver 3 måneders opsigelse, så det handler om at prøve at få en aftale med udlejer om noget andet.

Mvh Maria

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 28-03-11 16:51

det kan jo ikke være en opsigelse der skal til, eftersom vi aldrig har beboet huset der er tale om, men vi kan ikke pgra helbreds mæssige omstændigheder,( efter kontrakten var det først fra 1 juli-2011).

190e

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-03-11 17:26

Lav en skriftlig begrundelse på din opsigelse.

Har du modtaget en lejekontrakt, og hvad siger den?

Du må have fat i udlejer, og forelægge ham dit dilemma, - han har jo god mulighed for at leje ud til en anden, eftersom det først er om 3 mdr.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 28-03-11 21:02

Du opsiger lejekontrakten - om du bor der eller ej er underordnet og det samem er årsagen. Du kan håbe at udlejer er flink og ellers er det bare ærgerligt.

Mvh Maria

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-03-11 00:12

Nu skriver du ikke, hvad der står i kontrakten om omsigelse. Men hvis din kontrakt er rimeligt normalt udformet, har du 3 måneders opsigelse fra den første i en måned.

Når du skriver, at der er 3 måneder til, går jeg ud fra, at du skal flytte ind 1. juli.

Det betyder, at du kan nå at opsige din kontrakt i morgen og lige præcist nå at sige op inden du skal flytte ind - og dermed bliver det gratis for dig.

Hvis du allerede har betalt et depositum KAN du risikere, at du ikke får pengene tilbage før om 3 måneder - det kommer an på, hvad der fremgår af kontrakten.

MEN: Du bliver nødt til at læse i kontrakten, hvad der er formuleret præcist omkring opsigelse.