/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk
Fra : juulpost
Vist : 193 gange
50 point
Dato : 15-05-03 17:15

Haløjsa

Har lige købt ny harddisk, den er monteret og det hele comp. viser den bare ikke i "denne computer", men i enhedshåntering er den godt nok. Er der noget med den skal formateres først inden den funger eller hvad
( i så fald hvordan?).
Det ka godt ske det er et dumt spørgsmål, men dem skal der vel også være plads til engang imellem

Jesper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-03 17:20

Ja den skal formateres først, for at du kan bruge den.
Pas lige på du ikke formaterer den HD 1 som styresystemet ligger på.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-03 17:31

En startdiskette kan formatere din nye HD.
Sæt disketten i og ud for A:\>fdisk>4 partitions oplysninger>esc>opret ny partition
vælg din nye HD....når du har genstartet kan du formatere den nye HD som har fået et drevbogstav ud for A:\>format (det nye drev bogstav IKKE C)
Hvis du vil sikre dig at du ikke ødelægger din "gamle" HD så tag den fra både store og lille kabel mens du laver denne operation.
Emesen.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 16-05-03 07:16

Hvis du bruger Win XP kan du lave det i Diskhåndtering. Denne comp/administrer/diskhåndtering. Det virker som i win 2000 næsten. God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 16-05-03 09:08

Forresten er der ikke noget der hedder dumme spørgsmål sålænge vi er underlagt "The Microsoft Way" (