/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
escort termostathus
Fra : simonanton
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 26-03-11 22:24

Hej

jeg har været igang med at skifte termostat og varmeføler/måler

men efter samling er lortet bare helt vild utæt, nu har jeg skilt det ad 3 gange og spændt. så tilsidst

tog jeg hele termostathuset af for at se om det havde en revne, da jeg ikke lige umiddelbart kunne se utætheden, men jeg tror ikke der er en revne

Hvad gør jeg nu? skal jeg give det noget flydende pakning både der hvor huset møder blokken,der hvor man åbner ind til termostaten og tilsidst rundt om varmeindikatoren?
eller er der andre forslag??

Jeg har aldrig arbejdet med fl.pakning, dur det og kan det evt købes hos thansen

 
 
Kommentar
Fra : transor


Dato : 26-03-11 22:50

Den slags huse og måske også sædet er af blødt metal , ofte aluminium. Det skal skrabes forsigtigt rent for gammel pakningsmateriale, udet at man skærer i metallet eller deformerer det. Så lægges en ny pakning i og man spænder forsigtigt jævnt og skoftevis på skruerne, så det ikke bliver skævt.

Derefter er det tæt.
Hvis du har ladet skidtet sidde , været voldelig eller undladet ny pakning, vil det være utæt.

Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 26-03-11 23:12

Det er noget af det mest simple at reparere på en motor, men da du åbenbart ikke hår tilstrækkelig
håndværksmæssig baggrund, foreslås det at kontakte et autoværksted.

Kommentar
Fra : thulin


Dato : 26-03-11 23:32

På Escorten, skal det tætnes med flydende pakning. Har du købt den hos en aut. forhandler plejer der at følge flydende pakning med. Ellers køb en tube og følg vejledningen MEGET nøje, der er noget med temperatur før/efter montering

Kommentar
Fra : simonanton


Dato : 26-03-11 23:32

Til kogalejy

Meget muligt det er simpelt, men du evner ikke at give en vejledning herom, så tyder det måske på at, du ikke selv kan komme med en løsning på problemet. Men du har sikkert ikke andet at lave, så sent på aftenen udover at spille smart, samt vise du ikke kan stave korrekt, hvilket jeg mener er noget af det mest simple

Kommentar
Fra : simonanton


Dato : 26-03-11 23:34

thulin

Tænkte nok det måtte kræve noget ekstra pakning af en art

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 27-03-11 10:10

http://www.thansen.dk/products.asp?c=5066006112&n=-2027216147

Husk at der skal være en pakning på begge sider af termostaten, der følger 2 tynde og 2 tykke pakninger med, brug de tykke. Rens forsigtig de fladerne på termostathus der skal imod hinanden og på motor, du kan på en jævnt underlag og sandpapir korn 150-200 rense fladerne, og der ved let se om fladerne er uden risser mm. og så lidt flydenpakning og samel det hele ,så skylle det gerne blive tæt, HUSK at udlufte kølesystemet.

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 27-03-11 10:20
Kommentar
Fra : simonanton


Dato : 27-03-11 11:12

Til hejdu58

Tak for svar, ang, pakningerne så købte jeg termostaten hos krogslund og da fulgt kun en pakning med, en gummiring som skal rundt om termostaten, når man så spænder skulle pakningen blive trykket og derved være tæt. Men måske man skulle ha købt en original he he.

Nu vil jeg prøve at rengøre som du skriver og derefter give det flydende pakning som skriver

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 27-03-11 14:09

Citat
ang, pakningerne så købte jeg termostaten hos krogslund og da fulgt kun en pakning med, en gummiring som skal rundt om termostaten, når man så spænder skulle pakningen blive trykket og derved være tæt. Men måske man skulle ha købt en original he he.


Det er et udmærket det du har købt, det er næsten = med original. Men nogle steder er der 4 pakninger med, bla. Biltema mf.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 27-03-11 17:01

Du har fået nogle gode svar allerede.

Vil bare tilføje, at det som regel ikke er samlingen af termostathuset der skal være tæt, så pas på med hvor du sætter dine kræfter ind.
På de termostater jeg kender til, sidder der enten en gummipakning på begge sider af termostaten, eller også sidder der en ret tyk kantpakning hele vejen rundt på termostaten.

Hvis selve termostathuset skal være tæt, er der som regel en gammel gummipakning eller papirspakning, der tydeligt fortæller det.
Husk også at flydende pakning kun duer i tynde lag mellem tæt sammenspændte flader.

Lige til sidst : på rigtig mange biler kan man desværre komme til at vende termostaten forkert, da der er plads nok begge veje.
Her skal du huske at klumpen med vokscylinderen skal vende ind mod den varme motor.

Held med det

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 22-06-11 03:07

ja der plejer, at sidde en pakning rundt om termostaten, som skal pakke, er den der ikke, vil den nok være utæt, vær altid påpasselig med rengøring, inden du samler op.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407776
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste