|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 26-03-11 22:50 |
|
Den slags huse og måske også sædet er af blødt metal , ofte aluminium. Det skal skrabes forsigtigt rent for gammel pakningsmateriale, udet at man skærer i metallet eller deformerer det. Så lægges en ny pakning i og man spænder forsigtigt jævnt og skoftevis på skruerne, så det ikke bliver skævt.
Derefter er det tæt.
Hvis du har ladet skidtet sidde , været voldelig eller undladet ny pakning, vil det være utæt.
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 26-03-11 23:12 |
|
Det er noget af det mest simple at reparere på en motor, men da du åbenbart ikke hår tilstrækkelig
håndværksmæssig baggrund, foreslås det at kontakte et autoværksted.
| |
|
Til kogalejy
Meget muligt det er simpelt, men du evner ikke at give en vejledning herom, så tyder det måske på at, du ikke selv kan komme med en løsning på problemet. Men du har sikkert ikke andet at lave, så sent på aftenen udover at spille smart, samt vise du ikke kan stave korrekt, hvilket jeg mener er noget af det mest simple
| |
|
thulin
Tænkte nok det måtte kræve noget ekstra pakning af en art
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 27-03-11 10:20 |
| | |
|
Til hejdu58
Tak for svar, ang, pakningerne så købte jeg termostaten hos krogslund og da fulgt kun en pakning med, en gummiring som skal rundt om termostaten, når man så spænder skulle pakningen blive trykket og derved være tæt. Men måske man skulle ha købt en original he he.
Nu vil jeg prøve at rengøre som du skriver og derefter give det flydende pakning som skriver
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 27-03-11 17:01 |
|
Du har fået nogle gode svar allerede.
Vil bare tilføje, at det som regel ikke er samlingen af termostathuset der skal være tæt, så pas på med hvor du sætter dine kræfter ind.
På de termostater jeg kender til, sidder der enten en gummipakning på begge sider af termostaten, eller også sidder der en ret tyk kantpakning hele vejen rundt på termostaten.
Hvis selve termostathuset skal være tæt, er der som regel en gammel gummipakning eller papirspakning, der tydeligt fortæller det.
Husk også at flydende pakning kun duer i tynde lag mellem tæt sammenspændte flader.
Lige til sidst : på rigtig mange biler kan man desværre komme til at vende termostaten forkert, da der er plads nok begge veje.
Her skal du huske at klumpen med vokscylinderen skal vende ind mod den varme motor.
Held med det
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|