/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live kan ikke sende uden konto
Fra : EiHaBr
Vist : 2590 gange
100 point
Dato : 26-03-11 22:10

Når man Har Windows Live Mail, og man har eks. stofanet udbyder og mail adresse på sin bærbar.
Når man så tager den med til en anden adresse som sin egen hus et andet netværk, kan man ikke sende mails, godt køre på internet, og modtage mails, men man kan ikke sende mails, hvorfor.
Spørgsmålet er, kan man oprette en Windows live mail konto på/med sin nuværende mail adresse uden at oprette en Windows live mail adresse. Og så få det til at virke med at sende osv.
Min egen virker også fin fin, men jeg har det hele og flere adresser den styrer.

Har nogen ekspert svar her det lyder vanskelig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 22:35

Det er fordi at det er udbyderens net (StofaNet) og SMTP server du skal benytte, de andre net du forsøger fra har sikkert en anden udbyder til at levere internettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 22:38

Nu må vi lige skille tingene ad, er det post programmet Windows Live Mail vi snakker om eller er det en Hotmail konto (Live Mail)?
Hotmail kan du læse og sende fra alle computere og netværk,
Stofa kan du ikke sende fra hvis du ikke er hjemme på din egen adresse, men godt modtage

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 22:38

Godt du stiller det spørgsmål, som jeg selv også netop døjer med for tiden. Den fungerer udmærket derhjemme, men for tiden er jeg i Spanien og jeg kan ikke sende. Jeg troede det var problemer her fra og til min udbyder. Jeg har løst problemet midlertidigt ved at oprette en konto gennem en anden server, men hvor jeg netop ikke bruger windows Mail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 22:46

Citat
Jeg troede det var problemer her fra og til min udbyder
det er jo også lige hvad det er, hvis i bruger en mail som kræver udbyderens SMTP server, så kan i ikke sende mails.
Live mail (Hotmail) kan sende og modtage på alle computere med internetforbindelse uanset hvor du befinder dig
Gmail kan sende og modtage på alle computere med internetforbindelse uanset hvor du befinder dig
Yahoo mail kan sende og modtage på alle computere med internetforbindelse uanset hvor du befinder dig
det samme gælder alle andre webbaserede mail udbydere

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 22:52

Kan man ikke gøre noget? en anden opsætning f.eks.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-03-11 22:56

Ja det er windows live mail jeg mener. (Web eller Live kan altid virke over udbyderens hjemmeside)
Jeg ved det kan virke hvis jeg opretter en gratis windows live Essential konto med alle mulighederne tilgængelig, den indeholder rigtig meget også messinger, foto Gallery, webmail/livemail og andre ting også.
Men hvis man ikke vil have flere mail adresser hvad så that´s the point.

Flot med så hurtig reaktioner, tak

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-03-11 23:23

Jeg har lige været i Berlin og der var det det samme, men så fik jeg besked om at gå på min udbyders webmail som er DB Dansk Bredbånd hvor jeg har en konto og så kunne jeg godt sende mail
Hilsen Hans

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-03-11 23:24

Jo Thyregod8.
Du opretter bare en windows live id. med konto og ny mail adresse @live.com
Og det hele virker.
Du skal ind på internetadressen download.live.com dernæst log på og du er straks igang.
Så kan du også opbevare 25 GB billeder og dokumenter på MS server på nettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 23:26

Hvis den ene mail adresse du har og ønsker at beholde er hos Stofa, så kan du ikke sende mail fra programmet Windows Live Mail, vælg i stedet en web mail hvis du vil kunne sende og modtage alle steder

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-03-11 23:27

Webmail på sin egen udbyders hjemmeside mener jeg altid man kan bruge overalt i verden, om ikke andet.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 23:30

Jeg vil gå ind på min udbyders side og prøve derfra. Jeg bruger Altibox, som er fibernetforbindelse, men det skulle jo ikke gør enogen forskel.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-03-11 23:30

Det er jo det jeg lige har skrevet her (Dato : 26-03-11 23:23)

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 23:41

Ja det virker, men det er lidt besværligt, men udmærket at kunne bruge den samme konto.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 23:41

Ja men ikke i programmet Windows Live Mail eller andre post programmer, hvis du er hjemmefra så skal mail sendes fra en webmail, og det ser ud som om Stofa har den mulighed: http://webmail.stofa.dk/ log ind med din e-mail adresse og det kodeord du bruger i programmet Windows Live Mail

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-03-11 09:16

et råd herfra. drop at bruge stofanet og desliges mails. Det er også kun irriterende hvis du en gang skifter udbyder så mister du alle dine gamle mails.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-11 09:59

Når du kobler op til din udbyder hjemmefra kan du direkte tilslutte din windows live mail og lade den være default når du skriver til eks. hjemmesider o.l.
For at benytte den mailadresse du har fået af din udbyder når du er "ude" skal du benytter udbyderens webmail via en browser.

Husk at udbyders mail-adresse kun kan bruges så længe du betaler til din udbyder.

Derfor kan det være en god idé at benytte en af de gratis pop3 mail som også kan køres fra windows live
Eks. på gratis mail kan være Yahoo - hotmail - gmail

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-03-11 10:56

Med min egen bærbare PC har jeg ingen problemer, jeg kan sende og modtage fra alle mine mail adresser, jeg har 4 stofanet adresser og 1 Live adresse.
Windows live mail styrer dem alle, jeg klikker bare på den der skal sende og det er så det.
Alle mails kommer ind på en række kontonavne ud til venstre og kan sorteres hvordan man vil, samlet eller adskilt. Ydermere har jeg en stationær hjemme som henter mails, så min bærbare modtager kun kopier, dermed har jeg altid originale liggende hjemme på stationær pc.
Dem kan jeg så gøre hvad jeg vil med, jeg kan flytte hele mappen hvorhen jeg vil, så det med at stofas forsvinder når man skifter udbyder forstår jeg ikke rigtigt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-03-11 11:52

Problemet er at man ikke kan sende, når man tager hen et andet sted og dermed sender igennem fremmede servere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-11 12:51

Udbyderen kræver næsten altid at du benytter deres SMTP server til at sende mails når du benytter et program som bruger POP3 til at modtage og SMTP til at sende, altså hvis du er på besøg et sted hvor de har TDC som udbyder og du har indstillet din Windows Live Mail program til at bruge Stofa som STMP så kan du naturligvis ikke sende men godt modtage mails, i eksemplet med TDC så kan du gå ind i konto indstillinger og ændre Udgående server til: asmtp.mail.dk
så vil du kunne sende der hvor man benytter TDC men kommer du så til et sted med en helt tredie udbyder så skal du igen ændre Udgående server for at sende mails og hjemme skal du ændre til Stofa igen.
Helt igennem en besværlig løsning men eneste udvej hvis du vil benytte din Windows Live Mail POP3 opsætning.
Derfor brug altid webmail når du er hjemmefra og vil sende og modtage mails

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-03-11 10:20

Man kan nu sagtens sende via andre adresser via sin Stofanet konto.

Indstilluinger skal bare væøre korrekte og man skal bruge deres sikre forbindelse. Dvs SMTPS på port 567 eller hvad de nu har valgt. Alt dette står på deres hjemmeside omkring hvordan dette gøres. Jeg har i efteråret sat flere maskiner op til dette.
Du skal selv navngive din egen SMTP server - som ikke er default - som Windows Live Mail finder ved test og oprettelse af mailbox.

Dette hele handler om at Stofanet blokerer for port25 udafgående .- for IPadresser der ikke tilhører Stofanet. Ergo må man finde det hul de har lavet den anden vej rundt - hvor du kommer igennem en sikker validering af dit brugerid og passwd!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-11 16:05

Er problemet løst og du har bare glemt at lukke spørgsmålet