/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Selvvanding
Fra : CCjunior
Vist : 1927 gange
100 point
Dato : 25-03-11 22:20

Jeg vil lave selvvanding i drivhuset.
Det skal foregå med en slange koblet på en vandtank.
Jeg får altså en slange ind i drivhuset, hvor jeg så skal have vandet fordelt ud.

For ikke at gøre det for dyrt, leder jeg efter en måde at forgrene det ud fra et ½" rør samt at kunne styre vandmængden..

Et billigt alternativ til en ballofix ??

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 25-03-11 23:02

Hi CCjunior

Du kan få forgreningsrør i plast som passer til alle plastkoblinger,jeg brugte alm.plastslange og lavede 1mm huller,men selv en 1000 l.tank løb tør,da meget vand går til spilde ved vandingsanlæg,jeg tror mange anlæg er pillet ned

Karpilarvanding er der ingen spild
Held og lykke med jobbet

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-03-11 23:13

Spild er heldigvis ikke det store problem. En gang om ugen bliver tanken fyldt. Og det er enda helt gratis

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-03-11 06:46

Billigere end en Ballofix-det fås næppe, dog evt vaierende mængder sten ovenpå plastslangen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-03-11 07:30
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-03-11 07:32
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-03-11 08:09

Ulempen ved balofix er at det kræver en hvis mængde T stykker samt rør...
Men ingen tvivl om at til 20kr stykket, så er det tæt på løsningen..