/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi hjælp til tun
Fra : andreas598a
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 24-03-11 19:55

hej alle sammen

jeg ville chekke om mit tun virkede men er løbet ind i et problem den vil ikke starte og parknigerne er helt nye og virker fint men ville så høre om der skal stilles på tændingstidspunkt eller platinafstand eller andet før det virker. det står som standard nu
det er et 70 ccm tun og en 20 mm del... karbu kan ikk hele navnet :D

og så lige, kan den køre uden luftfilter med tun??? ved den ikke kan med standard

håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-11 21:29

Citat
håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig

Ja - søg læge

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-03-11 22:32

husk at skifte udstødningsrør, og ruller, så harmonerer det bedre med dit cylinder. hvis du har lette ruller får du et bedre optræk, og hvis du har tunge får du en højere topfart.

OBS : du må kører med tuned knallert på private veje, du kan få en bøde hvis du kører på offentlige veje.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 01:57

Citat
Ja - søg læge

TYPISK

Citat
køre uden luftfilter

hvorfor dog ødelægge stempel og cylle
der skal ikke meget skidt il, før det koster nye dele

Citat
den vil ikke starte

ned på tanken og køb en dåse starthjælp (eller et skvat benzin)
hvis den ikke kan starte efter et enket sprøjt, er der noget galt med tændingen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-11 08:23

Ja ham der nomore skal du simpelthen lytte til! Han har styr på det. Drikker næsten intet, tager kun få piller, og er sommetider forståelig i skrift og tale.

Det er naturligvis fuldkommen ufarligt at suse rundt på en knallert der er grovtunet. Starthjælp er simpelthen noget af det bedste der findes til at få en totakter startet. Det sikrer maksimal smøring så du ikke river cylinderen. Og har du bøvl med køleskabet, kender nomore et drønsmart trick med at vende det på hovedet - det kører simpelthen bare.

Så lyt endelig til ham (eller disken eller en af hans andre hundredevis af profiler, hvortil han ikke kan huske login'erne).

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 09:53

Citat
Det sikrer maksimal smøring så du ikke river cylinderen.

Hvis der ikke kommer benzin til cylinderen, kan DET vel være lige meget
så får den sgu da ikke smørrelse alligevel.

Citat
lDet er naturligvis fuldkommen ufarligt at suse rundt på en knallert der er grovtunet

Nogen der påstår andet.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 25-03-11 12:09

nu var det ikke om det var lovligt eller ej og køre på en puch med tun på.....

skulle bare høre om tændingstidspunktet skulle ændre til et tun kit eller ej og om platinafstand også skulle....

og ville så lige også høre om den kan eller ikke uden luftfilter. det kan godt være den slags karbu ikke er så sart over for det

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-11 12:45

Citat
skulle bare høre om tændingstidspunktet skulle ændre til et tun kit eller ej og om platinafstand også skulle....

Skulle ikke være nødvendigt at ændre.
Citat
og ville så lige også høre om den kan eller ikke uden luftfilter. det kan godt være den slags karbu ikke er så sart over for det

Mig bekendt, er alle karburatorer beregnet til at køre med filter.
Har du ikke filter på, får den ekstra luft og mindre benzin.
Om den kan køre uden, det lader jo ikke til det.

Godkendelse af svar
Fra : andreas598a

Dato : 25-03-11 22:01

Tak for svaret nomore.