/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
lesbisk meen??
Fra : maja884
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 24-03-11 19:36

hej
jeg er en pige på 15 år som for ca 2 måned siden sprang jeg ud som lesbisk (jeg er 110% påat jeg er lesbisk) meen min familie ved det ikke og jeg ved sky ikke hvordan jeg skal sige det ti dem for de er ikke så glade for sådan nogle

så håber så meget at i kan hjælper mig ??:D

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 20:08

Du er sprunget ud, men din familie ved det ikke?
Hvem er du sprunget ud overfor? og hvorfor gør du det ikke bare på samme måde overfor din familie, du har jo efterhånden alt hvad der ska til for at komme langt i X-Factor så mon ikke de bliver glade for det

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 24-03-11 21:03

hej kortoververden

mange af mine venner ved det
men min familie har bare noget i mod lesbisk og bøsse så er bare lidt bange for at sige det til dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-11 21:27

Ved du hvad, jeg er overbevist at din mor ved det.

Vi har en i familien som er lesbisk, og jeg har kendt hende siden hun blev født. Da hun fortalte at hun var lespisk, da vidste jeg det. Jeg havde ikke tænkt på det, men jeg vidste det. Jeg har jo altid kendt hende og elsket hende og det var bare hende. Og jeg har vidst det i mange år. Jeg var ikke overrasket.

Så fortæl din mor det, måske i et brev. Fortæl hende at du er bange for at blive fordømt, bange for at de ikke kan lide dig mere. Og du vil opdage at din mor elsker dig.

Din mor og far vil altid elske dig.

Du er ikke mindre elskelig bare fordi du ikke kan lide drenge.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-03-11 22:40

hvordan ved du at du er lesbisk når du kun er 14 år.
det mest normale er at du er sammen med en dreng.

men ellers lyder granner01´s forslag fornuftigt nok,

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-11 09:51

Mange ved næsten hele barndommen om man er til mænd eller kvinder. Og andre ved det ikke.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-11 10:17
Kommentar
Fra : maja884

Dato : 27-03-11 20:02

Cimbombom: jeg har aldrig været tiltrukket af en drenge men kun af piger så :D

granner01: 1000 tak for de ting du har skrivet, det kan jeg 100% godt bruger til noget men er jeg nok mest bange for hvad min far vil sige, :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-11 21:10

Det forstår jeg godt, for du er fars lille pige. Men din far elsker dig og vil også acceptere dig som du er. Måske skal han have tid til det, men han vil ikke elske dig mindre.

Du kan bede din mor om at fortælle ham det og hvis du er utryg omkring det, så sov hos en veninde eller en bedstemor.

Mit familiemedlem var også meget nervøs. Hun turde ikke sige noget i lang tid. Men da hun sagde det så kiggede jeg bare på hende og sagde at det havde jeg vidst i næsten 20 år. Hun var helt himmelfalden over at det var så nemt og at det blev så hurtigt accepteret.
Du vil også blive accepteret, så bare spring ud.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-03-11 11:57

Jeg skal ikke komme her og sige at du ikke er lesbisk,men når piger er i 13-14 årene kan de blive meget forælsket i en veninde. Så tror de at de er lesbisk, jeg ved ikke om du har, men du bør prøve nogle fyre før du kommer ud af skabet.Og ikke en skide fuld stodder kl 04. om morgenen.
alimak

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 28-03-11 15:28

jeg er 15 år og jeg har prøvet fyre og de siger mig ikk noget

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-11 15:54

Maja du mener selv du er lesbisk, og det er du sikkert også. Måske vil du prøve en mand når du bliver ældre, men måske vil du ikke.

Hvis du allerede nu siger du er lesbisk, så er du det også.

Det de andre mener er at du måske finder ud af senere at du er biseksuel, men jeg tror det ikke. Mit familiemedlem vidste at hun var til kvinder og det vidste hun fra hun var lille. Sådan er det og hun vil aldrig være sammen med en mand.

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 28-03-11 16:04

granner01: ej 1000 tak for alle de ting du skriver
det er jeg rigtig glad for og de alle kan hjælpe mig helt vildt meget:)
og jeg tag det hele til mig

Kommentar
Fra : Dext

Dato : 06-05-11 22:52

Nu er det ikke for at ødelægge det fpr dig Maja, men de fleste skriver at din familie vil elke dig uanset hvad. Men man hører jo om at nogle forældre slår hånden af deres børn når de springer ud. Men nu kender jeg af gode grunde ikke din familie, men synes bare det er vigtigt at du er forberedt på at der også kan bliver negative reaktioner.

Men jeg er slet ikke ude på at du ikke skal springe ud, for det skal du. Uanset dine forældres reaktion, så vil du få det bedre efter du har lettet dit hjerte. Ellers vil du altid have det liggende i baghovedet, og have noget at skjule, og det er bestemt ikke holdbart i længden.

Bare min mening

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 25-05-11 16:38

dext: det er også det jeg tænke på, rigtig meget på
og bange for

men det kommer jo en dag men hvornår det ved jeg sky ikk i nu