/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Telesalg
Fra : FrejaFlop
Vist : 468 gange
20 point
Dato : 24-03-11 12:49

Hej - når man arbejder som telesalgs-assistent - hvilken fagforening/a-kasse ville så være det mest rigtige at være medlem af??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 14:13

Har din arbejdsplads en overenskomst og med hvem?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-03-11 14:52

- den billigste du kan finde, f.eks.:

http://www.krifa.dk/fagforening.aspx?gclid=CM_3lYuw56cCFchO4QodK3-QbQ

- se bort fra "Kristelige", det er bare fyld...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 15:10

Stouenberg, krifa er en kristen propaganda organisation, de ansatte holder f.eks. morgenandagt.
Det er muligt at du vil betale for kristen propaganda gennem din fagforening, men jeg vil ikke.
Så nej, det med det kristne er ikke bare "fyld"!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 15:29

fun2
Uanset hvilken A-kasse/Fagforening du er medlem af, så betaler du til det som pågældende forening står for, om det er kristendom, Socialdemokraterne eller alt muligt andet må jo være op til den enkelte at tage stilling til.

Når jeg spørger til overenskomsten handler det jo om, at branchen er mere afgørende end stillingen og der kan være tale om forskellige "krav" fra kollegers/arbejdsgivers side om hvilken forening man vælger.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 15:33

Jeg pointerede sådan set bare at det kristne hos krifa ikke bare er "fyld". Jeg er ikke medlem af en fagforening, men er medlem af en a-kasse.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 15:40

Jeg mener i øvrigt ikke at have hørt at der er nogen fagforeninger hvor medarbejderne mødes om morgenen for at læse op af Maos "Lille Røde", eller Marx "Das kapital", eller Socialdemokraternes partiprogram.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 15:48

Så prøv du at tage en tur på et af HK's kursuscentre

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-11 16:25

Hvis du selv vil bruge den faglige organisation til noget, som fx kurser/efteruddannelser, så kik ind på de forskellige organisationers hjemmesider for at se tilbud. Alt for mange ser kun på prisen, i stedet for på indholdet. Man får nu engang ikke mere end det man betaler for, Hvis du alene vil være medlem af en organisation, for den juridiske del, så skal du melde dig ind i en organisation der har overenskomst med dein arbejdsgiver - og så kan du her vælge den billigste, når/ hvis du ikke ønsker andre tilbud. A-kassen er ens - uanset navn, der er alene forskel på administrationsbidraget - selve A-kasse-del-kontingentet er ens for alle A-kasser.

Du kan jo også bare nasse på de som betaler for, at andre kan for ordentlige arbejds- og lønforhold - som visse andre gør!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 16:59

alka, havde jeg været kassedame eller gartner havde jeg meldt mig i en fagforening, men jeg er funktionær, og her at fagforeningen ingen indflydelse på hverken løn eller arbejdsforhold.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 17:19

Du kan tro at fagforeningen har indflydelse. Hvem tror du forhandler overenskomsten på plads?
Ps. Kassedamer er også funktionærer

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 17:37

I de 20 år jeg har været på arbejdsmarkedet, har a-kassen absolut ingen indflydelse haft på min "overenskomst". Mine løn og arbejdsforhold er udelukkende reguleret af funktionærloven og mine "forhandlinger" med min arbejdsgiver. Det samme gælder for utrolig mange andre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 18:39

Du har ret A-kassen har ingen indflydelse. Det står fagforeningen for

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 20:54

Der skulle naturligvis have stået at fagforeningen ingen indflydelse har haft på min "overenskomst".

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 21:09

Så har du enten været ansat uden overenskomst eller også er du meget naiv

Iøvrigt har fagbevægelsen også en finger med i spillet omkring udarbejdelsen af funktionærloven.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 21:35

Jeg har naturligvis en ansættelseskontrakt og en medarbejderaftale, men det er ikke noget fagbevægelsen har noget at gøre med. Fagbevægelsen har heller intet at gøre med min løn. Det er meget almindeligt at det foregår på den måde. Så jeg kan ikke se hvad jeg skulle med en fagforening.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 22:45

Tro du bare det fun2
Eller prøv at sætte dig ind i lidt historie

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 22:51

Det lader ikke til at Kortoververden ved hvad der foregår ude i virkeligheden, eller også vælger han blot at lukke øjnene for virkeligheden.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 22:56

Jeg ved naturligvis godt at fagbevægelsen har en stor del af æren for vore dages overenskomster, velfærd og arbejdsrettigheder. For nogle faggrupper er det også fagbevægelsen der forhandler løn og arbejdsvilkår. Men fakta er at vi er flere og flere, for hvem fagbevægelsen er fuldstændig irrelevant.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 22:59

Nu må du altså lige spænde hjelmen.
Hvem tror du har sørget for at du kan holde fri i weekenden, at du har en arbejdsuge på 37,5 timer og at der er noget der hedder 5 ugers ferie, barnets første sygedag, barselsorlov og mindsteløn?

Alle de regler der er en del af arbejdsmarkedet i dag er opstået gennem forhandlinger mellem arbejdsmarkedets parter, det er på den ene side arbejdsgiverne og på den anden side arbejdstagerne repræsenteret af fagbevægelsen.

Prøv at sætte dig ind i virkeligheden lille ven, og lad være med at bilde nogen ind, at du har været 20 år på arbejdsmarkedet, med den holdning ville du være død af sult for længe siden hvis du skulle forsørge dig selv

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-03-11 23:07

Jeg ved godt at fagbevægelsen har haft stor betydning, men igen det er historie. Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad fagbevægelsen mener er mindstelønnen, hvis jeg er utilfreds med min løn og min chef ikke vil give mig mere, så prøver jeg at finde et andet arbejde.

Det er dig der skal prøve at se hvad der foregår uden for din egen næsetip, ude i virkeligheden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-11 23:51

Åh lille ven dog. Prøv at læse hvad du selv skriver og så appliker hjernen.

Du har helt klart intet begreb om hvordan verden er skruet sammen, en klassisk forkælet teenager med en fast overbevisning om at alt hvad der sker i dit liv udelukkende er fordi du er så fantastisk, dine forældre har ikke gjort dig nogen tjeneste ved at lade dig vokse op som curling barn. Det er på tide du vågner op.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-03-11 00:10

Jeg ved ikke om der er nogen grund til at tro at man kan åbne kortoververdens øjne for verden, men jeg er faktisk over 45, har arbejdet som ingeniør i 20 år, og ved godt hvordan tingene fungerer ude i virkeligheden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-11 00:21

Det fremgår jo tydeligt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-03-11 13:01

Citat
og ved godt hvordan tingene fungerer ude i virkeligheden.

- hvorfor så skjule det?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-03-11 16:22

Jeg synes at det må være træls for FrejaFlop at Kortoververden og Stouenberg ødelægger hendes tråd med alt muligt irrelevant og verdensfjern sludder og vrøvl.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-11 16:25

Det er rigtigt fun2
For dine indlæg er jo i den grad oplyste og vidende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-11 17:14

Der mangler måske lige at 99% af dem der arbejder med telesalg ikke enr medlem af noget....

Så hvorfor bruge penge på det...