/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Underligt problem med Access point
Fra : tbh_data
Vist : 564 gange
350 point
Dato : 23-03-11 10:04

Hej

Jeg har et "Linksys Wireless-G Access point WAP200-EU" Herefter AP

Det har før virket uden problemer.

Nu er der opstået et problem som hverken jeg eller min hjælpsomme nabo kan hitte ud af.

Jeg kan sagtens benytte AP med min mobil og PS3, og min nabo bruger også mit netværk når hans eget ikke fungerer.

Problemerne opstår på min stationære PC. Jeg kan som regel godt se, og få kontakt med AP, og af og til kan jeg også være på nettet i 2-4 minutter, men herefter virker forbindelsen ikke mere, eller bliver vildt langsomt.

Jeg kan uden problemer connecte til naboens netværk.

Så problemet må altså være på min computer. Bare underligt at jeg så uden problemer kan benytte hans AP, og at jeg kan få kontakt til mit eget AP, men bare dårlig forbindelse.

Vi har forsøgt at reesette AP, og starte forfra. Har også forsøgt at opdatere driveren til netværkskortet. Begge forsøg gav ikke resultat.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 23-03-11 10:09

Er der noget problem hvis du opretter forbindelse direkte til din router?

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 23-03-11 11:15

Hej,

Prøv at downloade inSSIDer fra http://www.metageek.net/products/inssider/

brug denne til at se om dit AP er på sin egen kanal og hvis ikke prøv da at skifte kanal på dit AP.

Mvh
MONZz

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-03-11 20:46

Direkte forbindelse - altså med kabel?

Har benyttet inSSIDer og fandt ud af at overboen benyttede samme kanal, og også brugte Linksys. Så var sikker på at det var problemet, men nej. Intet resulat.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-03-11 21:02

Jeg har taget et par printscreens. Ved ikke om de hjælper.

Kan ses her: http://www.absolfang.dk/ap.gif

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-11 23:26

Der er så megen støj som generer fordi omegnens netværk, mikroovn, dørklokke, bærbare telefon og meget mere kører på den samme frekvens.

Måske hjælper det at skifte kanal. Bedst er det ikke at bruge wifi, hvor det kan undgås.

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 24-03-11 11:30

Hej,
Er AP sat til at bruge begge trådløse dataforbindelsesprotokol B/G (IEEE 802.11g / IEEE 802.11b) prøv evt. at skifte protokol.
Prøv også at sikre dig at der ikke er noget strømstyring/ slumre i Windows der driller netkortet i computeren.

Mvh
MONZz

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 24-03-11 11:51

Hej alle
Men når nu min bærbare, min ps3, min mobil, naboens computere kan connecte uden problemer til AP, så må problemet findes på min comp.

Google pt på livet løs :)