/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vandvarmer
Fra : kurt1234
Vist : 3324 gange
20 point
Dato : 22-03-11 18:21

Hej
Jeg har lige købt en ny vandvarmer og fået den instaleret. Men den drypper meget ca 1/2 liter om dagen er det normalt? eller nogen gode råd til en løsning. Det skal siges den har ligget lidt over 2 år inden jeg købte den, men den er ny. Jeg købte den af nogen som valgte at varme vandet op på anden måde. Nogen løsninger på mit problem for man kan da bli helt tosset i hovedet af det drypperi.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-03-11 18:32

Du skal have en ny overtryksventil, det er den der drypper.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-11 18:53

Ja det er din sikkerhedsventil der lukker lidt af trykket ud på grund af udvidelsen når vandet varmes op.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-03-11 18:59

prøv at aktivere overtryksventilen rask et par gange det kan være at den lige må ha lidt " gymnastik " for at slutte tæt

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 22-03-11 19:10

Prøv først at sætte den lidt ned i temperatur. Det plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-11 23:58

Det er som det skal være. Vandet ud af sikkerhedsventilen er en naturnødvendighed, når vandet varmes op ien større portion af gangen. Vandets rumudvidelse ved opvarmning er en del større end stålbeholderens.
Din gamle beholder havde sikkert en utæt kontraventil, så vandudvidelsen bare løb tilbage i koldtvandrøret.
Det kan du ikke ændre på ved at gøre noget ved ventilen. Den virker som den skal
Hvis installatøren havde gjort sit arbejde ordentligt vilde han have ført spildet via et rør til afløb, så det ikke generer dig.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 23-03-11 08:05

du kan også montere en ekspansionsbeholder på koldtvandstilgangen , udvidelse af vandet vil den herefter opdage , så sparer du også unødvendig vandspild gennem afløb . Sikkerhedsventilen skal dog stadig være monteret. Hvis alle fik gjort dette ville der kunne spares store mængter grundvand

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-11 09:17

Godt fif jej123.

Min sikkerhedsventil smider vand ned i cisternen til toilettet.
Cisternen sidder i bryggers.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 23-03-11 20:10

Hvis ventilen stopper med at dryppe, når der ikke har været brugt varmt vand i et stykke tid, Ja så virker den korrekt.

Den sælges i DK i tre trykområder 6,8 og 10 bar. Måske skal du bruge en 10 bar ?????

Gasmanden2

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-04-11 18:54

Når den drypper varmt vand ud, kommer der tilsvarende mængde koldt vand ind, det bliver så varmet
op og udvider sig hvorfor ventilen lukker op og det overskydende drypper ud, hvorefter det gentager sig. Derved holdes trykket nede, ellers ville beholderen eksplodere. Som tidligere nævnt bør der fra
stutsen det drypper fra føres et rør til afløb, det vil så fjerne irritationen ved drypperiet. dette rør skal
faktisk være mindst 3/4" tykt for at kunne blive af med vandet i en fart hvis termostaten sætter sig så
vandet udvider sig eksplosivt. Faktisk er det et lovkrav som vedkommende der har opsat vandvarmeren
har overtrådt.