/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
En gratis converter fra pdf til dwg ?
Fra : ganga
Vist : 1954 gange
100 point
Dato : 22-03-11 10:01

Hej
Er der nogen der kender til et gratis program der kan konverterer pdf til dwg fil?
Jeg har stortset prøvet alle som dækkede op da jeg googlede..

ps. kun afprøvede programmer ønskes svar på..

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 10:02

ups..
Der dukkede op, da jeg googlede..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 10:08
Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 10:18

Hej Klaudi..
Sidder på arbejdet, og vores IT har åbenbart sat et filter, så jeg ikke kan komme ind på siden.
Men jeg var inde på
http://www.youtube.com/watch?v=-JgZ3_t3vjY
for at se en tutorial, jeg synes ikke at jeg kan, at den kan gemmei dwg format..??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 10:29
Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 10:36

Hej igen.
Bliver stadig afvist...
Kender du ikke til et program, der kan konverterer?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 10:53
Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 22-03-11 11:01

Hej Ganga
Du kan ikke konvertere en PDF til DWG - al den stund at DWG er vektorbaseret og PDF er rasterbaseret. En dwg fil kan ikke umiddelbart indeholde et rasterformat - men det er muligt at attache en PDF fil til en DWG fil som underlay. Dvs at du kan få PDF filen ind som baggrundsbillede og så tegne ovenpå dette.
(Men PDF filen vil stadig ligge som en seperat fil ved siden af)

Kræver dog at du har mindst Autocad 2010.

Hvis du ønsker at konvertere en stregtegning i CAD format, skal du søge efter et vectoriserings program. Dem findes der en del af på Google, men resultatet afhænger kvaliteten. Har ikke kigget på raster->vector programmer for nylig, men de er sjældent besværret værd.

mvh
Michael Christoffersen
www.solutionspace.dk

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 11:02

Hej igen..
Jeg har prøvet ovenstående som du henviser til..
No good.., den laver en masse små del filer..

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 11:11

Hej CADmageren..,interessant..!!
Jeg har AutoCAD Architecture 2011. Hvordan indsætter man pdf-filen som et baggrundsbillede?
Jeg tænker også på at man har det rigtige forhold?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 22-03-11 11:34

Såfremt PDF filen er målfast, og du kender størrelsesforholdet kan du jo bare skalere op. Alternativt må du kende et reference mål. Dvs. du kender et bestemt mål i virkelighedens verden. Dette dividere du med det tilsvarende mål på PDF filen -> størrelsesforholdet.
(Husk i den forbindelse af vælge så stor en strækning som muligt, da unøjagtigheder jo vil blive skaleret på.)

Mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 22-03-11 11:36

Glemte lige at fortælle hvordan du indsætter:
Kender ikke lige layoutet i AutoCAD Architecture 2011, men ellers er det bare
Insert - Reference - Attach (Vælg PDF)

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 11:55

Hej CADmageren
Hmmm.., jeg må se at finde en alternativ måde at indsætte en PDF fil..Din metode virker ikke i AutoCAD Architecture 2011

Noget helt andet..
Jeg kan se på jeres site, at i søger medarbejdere...- inden for hvilket områder.?

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-11 12:33

sføli virker det i Architecture - du skal bare finde kommandoen.
Prøv at skrive "Attach" fra kommandolinjen.

Mht. til nye medarbejdere så er det ikke mit bord - men umiddelbart taler vi om konsulenter med solid viden indenfor IT: konfigurering, ERP systemer - typisk med en ingeniørmæssig baggrund - da vores fokus primært er produktionsvirksomheder.

Mvh
Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 22-03-11 12:53

Tak for svaret CADmageren...
Jeg fandt frem til kommandoen XR..
Vedr. job hos jer.., er der monstro brug for en med stærke grafiske kompentancer?
Så vil jeg sende en uopfordret ansøgning..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 13:08

selv tak

Kommentar
Fra : xou