|
 | Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 21-03-11 09:59 |
| | |
 | Kommentar Fra : Hejdu58  |
Dato : 21-03-11 10:51 |
|
Citat nu er tiden inde til at min escort skal fikses lidt derfor nogle spørgsmål herom.
den slipper noget olie omkring ventil dækslet, vil skifte pakningen men med hvilke moment og række følge skal boltene spændes?. |
Hvis det er ventildækpakningen du vil skifte, er det da bare at spænde det, MEN hvis det er toppakninmgen du vil skifte, så synes jeg at du skal søge prof.hjælp.
for hvis jeg skriver 20 -40 Nm trin 1, 40-60 Nm trin 2, 40-60 Nm + 90 grader trin 3 og der skal krydsspændes, så hved jeg ikke om du får så meget ud af det
Citat Motoren tikker meget ved opstart men dette forsvinder efter kort tid, hvad skyldes dette, er det ventilløfterne og er det noget man selv kan fikse? |
Den har hydralisk ventiljustering der for tikker den, til der er olietryk på
| |
 | Kommentar Fra : transor  |
Dato : 21-03-11 11:32 |
|
Jeg tror ikke at det med at bilen sejler har med drivakslerne at gøre. Det er enten dækkene, dæktryk eller noget alvorligt ved lejer eller hjulophæng.
Manshetterne, skal du have skiftet omgående, ellers kommer der snavs i leddene og en meget dyere reperation.
Normalt er der ingen problemer med udluftning af kølesystemet . Husk at åbne helt til varmeapparatet for at få væske ud og ind af det også.
Når vandpumpen har roteret med passende høje omdrejninger kommer eventuelle luftlommer ud og der efterfyldes med kølervæske.
| |
 | Kommentar Fra : nomore |
Dato : 21-03-11 12:56 |
| | |
 | Kommentar Fra : nomore |
Dato : 21-03-11 12:58 |
|
Hængende bremse-r og/ eller forkert lufttryk i dæk
| |
 | Kommentar Fra : kogalejy  |
Dato : 21-03-11 15:42 |
|
Find et sted hvor du kan få den sporet. Tilspænding af ventildæksel er ikke så kritisk, man spænder
med fast hånd ca 5 til 6 kilo, og tilspænder altid på kryds. Mvh. K.
| |
|
tak for alle svarene
køle systemet, er det "selvudluftende" da er ikke nogen prop eller noget hvor evt bobler befinder sig?
Tror nemlig at må skifte thermostaten da min varme måler i bilen ikke bevæger sig overhovedet.
Desuden går min tannk måler aldrig længere ned end til halv fuld (træls)
| |
 | Kommentar Fra : Hejdu58  |
Dato : 21-03-11 16:54 |
|
Citat køle systemet, er det "selvudluftende" da er ikke nogen prop eller noget hvor evt bobler befinder sig?
Tror nemlig at må skifte thermostaten da min varme måler i bilen ikke bevæger sig overhovedet.
Desuden går min tannk måler aldrig længere ned end til halv fuld (træls) |
Det tyder på at du har en el fejl.
Termostaten er den der bestemmer hvor varmt vandet skal være før der åbnes for cirkulation til køleren, er ca. 86 - 90 grader. Temperaturmåler er den der får viseren til at flytte sig/vise temp. på instrumentbord. SÅ HVAD ER DET DU VIL SKIFTE?
Kølersystemet er et lukket system, der er normalt en udluftning skrue, den sidder normalt på slangen/rør imellem termostathus og varmeapperat der er inde i bilen, så prøv lige at følge slangen fra termostathus om der ikke er en udluftnings skruen i motorrummet.
| |
 | Kommentar Fra : Cortina01  |
Dato : 21-03-11 18:38 |
|
Topdækselspakningen kan du hurtigt skifte, og du behøver ikke momentnøgle til de 6 mm bolte.
Du sikrer dig, at pakningen ligger korrekt i sit spor ( Man kan meget let få lempet den ud, når dækslet skal på plads over knastakslerne ) afstandsstykkerne skal i hullerne, og boltene i.
Start i midten og spænd " over kryds" udefter til du når enderne. Boltene skal kun spændes med "håndmoment" dvs. spændes til, men ikke knokkelspændes.
At bilen sejler under gearskift er helt hundrede procent dine bøsninger i bærearmene, der er færdige.
Det gør den garanteret også ved kraftig accelleration og nedbremsning. Så skifter den pludselig retning. Det er velkendt på Escorterne. Køb to nye bærearme og få samtidigt nye bærekugler. Du kan godt købe løse bøsninger hvis du har adgang til presseværktøj, men som regel er det hurtigere og en bedre løsning, at udskifte hele bærearmen. ( Nederste bærekugle + to gennemgående bolte i forbroen ) men husk, at have bilen ordentligt understøttet / på lift under operationen-
Termostaten kan du relativt hurtigt udskifte. Den sidder i det sorte plasthus i enden af motoren.
Men det kan også være føleren der er defekt. Det er set før, og hvis du ellers har ordentlig varme i den kolde tid, er det nok mere sandsynligt.
Tankmåleren er enten defekt, eller stikket over tanken er korroderet. Det er en samlet enhed med benzinpumpe og tankmåler, hvis du skal have den udskiftet.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|