/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
STINKER SUPPEKUREN VIRKELIG??????
Fra : Emelie
Vist : 8396 gange
50 point
Dato : 15-05-03 13:12

Hej med jer ivrige brugere af Kandu.dk

Jeg er selv forholdsvis ny bruger og kan godt lide konceptet.
Et kæmpe minus er...........jeg har selv og er fortsat en ivrig og tilfreds bruger af suppekuren, jeg bryder mig ikke om at blive tiltalt som dum og åndsvag fordi jeg nu engang godt kan lide den. Jeg er ikke selv overvægtig, har været for år tilbage, men alligevel bruger jeg kuren hvis jeg er kommet ind i en periode med en dum livsstil, chokolade, pizza og alt det andet.

Den suppekur virker ikke på alle, selvfølgelig gør den ikke det, jeg læste om en der var blevet syg efter og have brugt den, dertil kan jeg kun spørge huskede du dine vitaminer??? (som man iøvrigt skal spise uanset hvad) Og så må jeg også gi andre i evt. samme situation HUSK og lyt til din krop. For det er kun dig selv der kan kontrolere den så du ikke bliver dårlig.

En anden kommentar var noget med at en Kostvejleder ville pege tomlen nedaf hvis de så denne kur, det tror jeg også de ville gøre til den livsstil folk har lagt for dagen i den periode hvor man har taget på. Fedtet sætter sig om hjertet, det gør suppen ikke.
Men husk, ALT med måde.

Til jer der vil prøve suppekuren og andre afmagringskure, gå bare igang, det er ikke et varigt vægttab du får, men du lærer og lytte til din krop og det er Alfa-Omega når du er på kur.

Lad være med og lytte til de dumme bemærkninger som de stakkels bitre mennesker med deres mislykkede kure kommer med, lyt kun til den konstruktive og brugbare kritik.

SÅ mit spørgsmål er, stinker den suppekur virkelig så meget????

God fornøjelse
Emelie

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-05-03 14:04

min kæreste prøvede kuren for ca et år siden og det resulterede i at hun blev virkelig dårlig og havde ikke kræfter til ret meget så hun opgav det.. men jeg er da sikker på at den nok skal være god for nogen..

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 15-05-03 15:08

Hej
Hvad går suppekuren ud på?
Hilsen Monik

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 15-05-03 22:43

Kære Emelie
Jeg ved ikke hvad den suppekur går ud på, personligt ELSKER jeg alle slags suppe, især ærtesuppe. Jeg synes du mangler en meget vigtig pointe i alt det konstruktive og brugbare!(?) Hvis man ikke motionerer, kan det hele være ligemeget. Vil man tabe sig, er det nødvendigt at forbrænde flere kalorier end man indtager. Sådan er det altså bare. Men hvorfor ikke spise suppe bagefter en lang løbetur?
hilsen TAG

Kommentar
Fra : Emelie

Dato : 16-05-03 00:50

Hej Alle der har meldt tilbage

Selvfølgelig skal man motionere ( løber selv hveranden morgen 8 km., styrketræner og dyrker Yoga i alle former), og det behøver man ikke en doktorgrad for at vide , men det var ikke rigtig det mit indlæg gik ud på, det var faktisk mest den måde folk kalder hinanden idioter og åndsvage fordi de har lyst til at prøve en kur.
Jeg vil aldrig forsvare den som medicinsk korrekt, men det er der ikke meget af den kost vi indtager idag som er.
Jeg er ked af at høre nogen bliver syge på den kur, men hvad spiser de egentlig, når jeg er på den indtager jeg min. 2 kg frugt og grønt og ca. 1 L. friskpresset saft de første 3 dage, ud over suppen. For det handler jo ikke om at sulte sig, det er altså så vigtigt at man husker det. Og bliver jeg dårlig og føler trang til noget sødt på en dag hvor jeg ikke må spise frugt, så spiser jeg da gerne et ½kg druer, kuren virker lige godt af den grund.

Ha en god St. Bededag, og husk de varme Hveder.
Emelie

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 16-05-03 11:36

Kære Emelie
Det kan da godt være, man ikke behøver en doktorgrad for at vide hvor vigtigt det er at motionere!! Men vi kan jo ikke komme uden om at det faktisk er det, som er det sværeste at komme i gang med, når man ønsker at tabe sig.
Dette tror jeg vi er mange der er fælles om!
Hilsen TAG

Kommentar
Fra : Emelie

Dato : 16-05-03 18:07

Hej Tagaardsdal

Det giver jeg dig fuldstændig ret, jeg kender det selv, derfor mener jeg også at det er vigtigt og finde nogen forskellige kurer hvor man kan tabe sig lidt før man starter med motionen, for det værste er for det meste ikke selve motionen, det er det forfærdelige ved at krybe i en badedragt el. noget løbetøj og gøre det hvor man føler man udstiller sig selv, overskride den grænse hvor man føler folk griner og peger fingre af en (har selv været der). Derfor er det rart og komme af med toppen af det hele, få taget hul på det.... Forstår du hvad jeg mener?

Knus Emelie

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 17-05-03 15:29

Hej Emelie
Jeg forstår godt hvad du siger, jeg er bare ikke enig! De fleste kure vil bare gøre een endnu tykkere, hvis man ikke motionerer. Jeg tror simpelthen ikke på slankekure isoleret set!!! Der er nogle mennesker som tjener "kassen" på pulvre osv.. det er alt!
Hilsen TAG

Kommentar
Fra : loman

Dato : 19-05-03 18:55

Hej Emelie.
Er det muligt at få suppekuren af dig? Har hørt flere succesfulde historier om den.
mvh Lena
loman@ofir.dk

Kommentar
Fra : Emelie

Dato : 19-05-03 23:56

Hej TAG

Det lyder lidt på mig som om du bare ikke vil være enig, eller i det hele taget slet ikke tror på noget, udover motion. Jeg er enig i at motion er nøgleordet, men der findes jo rent faktisk folk der er så overvægtige så de absolut ikke kan dyrke motion, tror du ikke det er en udmærket løsning for dem og starte med F.eks. Suppekuren?( det er en chance for at have 10 kg mindre at bære rundt på, prøv at forestil dig at du skal løbe en tur med 10 liter mælk spændt fast på din krop)
Har en veninde der tog 11 kg på under en 3 mdr lang pulverkur og ligeledes en som tabte 20 på samme tidsperiode og de dyrkede ikke motion nogen af dem, det handler vist ligeså meget om hvem man er og hvad man kan tåle, hvilket jeg også nævnte i et tidligere indlæg.
Kend din krop.......og det er ikke nemt når der 20 kg eller mere for meget på.

Emelie

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 20-05-03 12:07

Hej Emelie
Jeg kender også en kvinde på over 100 kg, som lige har købt en scooter!!! Jeg spør' bare: hvorfor fanden køber hun ikke en cykel?
Og jo, du har ret i, man kan være så ekstremt overvægtig at motion er meget svært, men jeg snakker jo ikke kun om poweryoga, styrketræning og 10 gange rundt om søerne, men om at GÅ og CYKLE eller evt. svømme. (OK det er ikke det fedeste at "smutte" ned i en badedragt størrelse over-over size)
Det er altså ikke for at lyde motionsfikseret, det er bare det, at det er min erfaring, at diverse "kure" fører til yderligere vægtforøgelse med mindre man får gang i at motionere, på en eller anden måde.
VH TAG

Kommentar
Fra : Emelie

Dato : 21-05-03 13:00

Hej TAG

Det gør skam ikke noget at du er motionsfikseret, det er både min kæreste og jeg, nu omtaler du det at cykle og gå....jeg dyrker for det første ikke poweryoga, jeg dyrker almindeligt stillesiddende yoga, det er hårdt men der er ikke meget "power i" altså fedtforbrænding, mend det er sundt, fedtforbrænding får jeg i mine løbe-, gå-, og cykelture + at jeg elsker og spille rullehockey, men alt dette var der ikke nogen der havde fået mig til da jeg var overvægtig, jeg skulle først tabe mig lidt, så var den der afsted med motionen, det blev en del af min hverdag. Jeg gik fra 87 kg til 65 kg på et år, jeg har så taget 5 kg på igen pga af en skade der gjorde mig inaktiv i et år. så nu er jeg begyndt hvor jeg startede for fem år siden, med en kur til at sætte skub i tingene, og det har det gjort, også rent psykisk( vigtigt!!!) Det eneste jeg mener er bare at en kur som den jeg omtaler kan være god for motivationen. For det er jo altid sjovere når man ved man kan.

Kommentar
Fra : skattekat

Dato : 22-05-03 08:16

hej Emelie !

For os der ikke ved hvad "suppekuren" går ud på, kan du ikke fortælle os det ? Er det noget færdig product man kan købe eller hvad ? Jeg elsker supper så det lyder som noget jeg måske kunne have gavn af.

"skattekat"

Kommentar
Fra : Emelie

Dato : 23-05-03 17:31

Hej skattekat

Du kan helt sikkert finde kuren på en af de andre sider, den er ret effektiv, hvis altså man husker og spise.
Jeg gør gerne det at jeg laver en ny suppe hver dag, og så bliver det bare en anderledes variation, altså krydderet med thai, italiensk eller hvad man nu kan finde på, bare husk at hovedingredienserne skal med.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : M8M

Dato : 19-08-03 12:07

Jeg er ikke helt enig i TAG når han siger at det er vigtigt at dyrke motion hvis man skal tabe sig. selvfølgelig er det vigtigt, men fordi det er sundt.
Rigtig nok, en krop er ligesom en bank konto. Hvis du hæver mere end du sætter ind, så taber du dig.
Men jeg har været på alverdens kure i mit snart 30 år lange (for nogle korte) liv.
Det JEG er kommet frem til er at jeg med lethed kan tabe 10 på 25-30 dage, ved radikal ændring af kostvanerne.
Men i perioder har jeg altså også, helt uden at ændre kostvaner trænet som en gal hver eneste dag, næsten uden at tabe mig.
DVS. hvis JEG skal tabe mig via motion alene, uden at lave om på min kost, der jo ENE og ALENE er grundårsagen til at man er overvægtig (der er jo mange der er slanke som aldrig har rørt en finder) skal jeg træne mindt 3 timer om dagen, 7 dage om ugen, rsten af livet.
Derfor har jeg nu valgt at træne stille og roligt, og bare holde mig fra Raffineret hvidt hvedemel (fuldstændig fritaget for værdi som næringsmiddel) og hvidt sukker, og stegte/friturestegte fødevarer.
Og det har hjulpet til at holde vægten nede (ikke til at tabe mig).

M