/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Computer - tv. via HDMI kabel.
Fra : Gigli-Chico
Vist : 839 gange
50 point
Dato : 20-03-11 18:04

Hej.

Jeg har haft det her HDMI kabel som virker ret godt. Der er bare nogle ting som jeg ikke helt kan finde ud af. Da jeg brugte det første gang kom billedet fra skærmen på min bærbare op på mit store tv, og jeg kunne stadig se skærmen på selve computeren. Sådan var det perfekt, men da jeg så satte det til en anden dag, ændrede størrelsen sig på mine ikoner på skrivebordet og selve computer skærmen blev sort så man kun kan se hvad der sker på skærmen på tv'et. Jeg har været inde og prøve at søge lidt på google om hvad jeg skal gøre men jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.

Jeg har en Acer Aspire som kører med Windows Vista og Tv'et er et Panasonic 42" TXP42C2E og så har jeg et High Speed guldbelagt HDMI kabel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-03-11 18:14

tjek indstillinger under grafikkort i kontrolpanel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-11 18:22

Tror du bare lige skal justere lidt på skærmopløsning til fjernsynet. Prøv dig frem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-03-11 18:48

f5.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-03-11 18:49

Jeg har prøvet mig frem men intet jeg har gjort har virket.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-11 19:15

Prøv at trykke på FN + F5, så skifter du mellem PC og TV skærm

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-03-11 19:21

Mange tak for svaret Klaudi, det virkede perfekt. Jeg har fået ordnet det problem nu mangler jeg kun at få ordnet det der med at mine ikoner og det bliver større på selve bærbaren når jeg tilslutter HDMI kablet. og bliver mindre igen efter jeg har taget stikket ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-11 19:26

Det stårogså i computerens brugsanvisning.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-11 19:39

Højreklik på Skrivebord og vælg Personlige indstillinger og led efter noget med Skærmindstillinger,
ved ikke lige hvad det hedder på en vista! der må du kunne indstille hvad der skal ske ved tilslutning af ekstra skærm

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-03-11 19:55

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-11 19:59

var så lidt