/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sensorstyret stroboskoplys
Fra : klemme2006
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 20-03-11 15:51

Jeg vil gerne stresse indbrudstyve med et kraftigt stroboskoplys, der tiltrækker sig opmærksomhed. Sirener og klokker er ikke velset her midt i byen. Er der nogen derude med erfaring med den model og måske oven i købet link til en forhandler?

Jeg har set det i kombination med tågegenerator, men det er ikke relevant. Med vedligehold og tilslutning til brandalarmen og så videre, bliver dt alt for dyrt.

VH

Klement

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-03-11 13:55

Citat
Sirener og klokker er ikke velset her midt i byen

Men det er tyvene..

Ellers har jeg ikke kendskab til det.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-03-11 18:31

De firmaer, der sælger diskotekseffekter kan vel sælge til dig uden at der følge røggenerator med.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 21-03-11 18:45

Det er ikke så meget det at skaffe et stroboskop, det er mere om det kan aktiveres af en sensor.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-03-11 19:02

Hvis stroboskobvlyset er 220 v tilsluttet er det vel bare at montere en alm billg 220 volts bevægelsessensor i serie med lyset ( hvis ikke 220 v strobo må du jo lige have et 200 v relæ indover ).
Muligvis har jeg helt misforstået dit ønske.
Husk at bevægelsescensor ikke må kunne "se " strobolyset
Hvis det er magnetiske dør/vindues kontakter der indgår må disse IKKE indgå i noget 220 volt kredløb så må du starte med en stømforsyning ( evt gammel elektronikadaptor )

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 21-03-11 21:21

Jeg tror at det jeg spørger om er:
Kan man købe stroboskoper, der virker så enkelt som en lampe, dvs, når de får strøm så blinker de, eller minder de mere om et fjernsyn eller et anlæg; når de får strøm kan de tændes.

Jeg er ikke med på hvorfor bevægelsessensoren ikke må kunne se stroboskoplyset. Stroboskoplyset tænder, når det er mørkt og så er der timer i sensoren, der holder stroboskoplyset tændt en tid. Hvis der så igen er nogen, der bevæger sig starter sensoren lyset en gang til - eller hvad?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-03-11 07:22

Det med stroboskoblampens virkemåde ved jeg ikke noget om .

Sensor : Jeg tænkte på de type jeg bruger hvor der også er en dagslys funktion i , forstået på den måde at udendørstrappelyser kun tænder når det mørkt og der er "infrarød bevægelse" Hvis du bruger den type og den kan se stroboskoplyset slukker den jo da den tror det er lyst !!

Kommentar
Fra : lham