/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad gør man så nu ????
Fra : tararam
Vist : 850 gange
60 point
Dato : 19-03-11 18:02

Jeg har en Polak boende. Han skal arbejde her i 6 måneder. En lastbil kom til at ramme hans bil i siden så venstre bagskærm, lygter, bagkofanger blev ødelagt.
Modparten indrømmer uheldet og vil gerne betale selv, hvis de samlede omkostninger er under 15.000kr da det er hans kasko grænse. Polakken kører vognen til et værksted og får skaden opgjort til ca. 13.000 kr.
Den Polske mand tilbyder så at køre til Polen og få lavet skaden, da det vil blive billigere for vognmanden. Han regner med at skaden kan laves for omkring 9000 kr. Vognmanden er indforstået med dette, bare der er Polske fakturaer med moms på, så han kan trække det fra.
Nu er Polakken så kommet tilbage med vognen lavet og div. fakturaer - som holder prisen han har lovet. Men nu vil vognmanden pludselig have det ind over forsikringen alligevel. Det er da dårligt at komme med det nu.
Hvad gør Polakken nu. Den kan jo ikke takseres, når den er lavet. Skal han gå til Politiet, da vognmanden jo i sidste ende er skade forvolder, ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-11 18:32

Synd, men sådan som jeg ser det så narrer den mere kloge den mindre kloge. Sagt på en anden måde, jeg tror ikke han kan gøre noget, det bliver mund til mund. Lastbilejeren har taget r.... på polakken.
Jeg synes at den vognmand skulle have nogle tæsk, han kan ikke være bekendt at snøre polakken, som bare ville lave det billigt for vognmanden.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-11 19:52

Hej og ØV.
Jeg håber at polakken har taget billeder af skaden da det skete ellers har i en dårlig sag.
Hvis der er det så anmeld det til forsikringen og hør hvad de siger.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-03-11 21:23

det bliver meget svært at løfte bevisbyrden nu, så polakken må nok indstille sig på, at pengene er tabt. medmindre der er vidner bliver det meget svært at komme videre med sagen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-11 21:26

Citat
medmindre der er vidner bliver det meget svært at komme videre med sagen.

Medmindre at vedkommende der kørte ind i bilen er så ærlig at stå ved at han har ødelagt den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-11 21:47

Citat
Polakken kører vognen til et værksted og får skaden opgjort til ca. 13.000 kr.

Er der mon et bevis her??