/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mms + gprs opsætning
Fra : 190e
Vist : 1999 gange
70 point
Dato : 19-03-11 16:14

har en ericson j105i mobil der trods opsætning fra onfone (prøvet 3 gange) ikke kan modtage mms eller gprs, hvad kan der være galt???

min søn har en ericson w302 der gør nøjagtigt det samme---- kan nogen hjælpe os???????

190e.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 18:27

Har du læst dette
Citat
Første gang du sætter dit nye Onfone SIM-kort i din mobiltelefon, vil du modtage 2 automatiske opsætninger pr. SMS. Dette er automatisk opsætning af MMS og en opsætning af GPRS. Du skal installere opsætningerne. Koden du skal bruge til at aktiverer opsætningerne er 1234.
eller kan du gøre dette
Citat
Modtager du ikke automatisk opsætningerne, kan du bestille disse ved at sende en SMS med beskeden ”MMS” til 1249 samt en SMS med beskeden ”GPRS” til 1249. Herefter vil du modtage opsætningerne.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-03-11 18:28
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 18:34

MMS og GPRS opsætninger skal hentes fra operatøren (Onfone) for at virke

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 19-03-11 18:42

jeg har gjordt som der er beskrevet men intet hjælper. på nogen af mobilerne

190e

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 19:42

Bare en tanke, i vejlednigen er GPRS og MMS skrevet med store bogstaver i den sms du skal sende, har du skrevet med STORE bogstaver og sends sms til 1249?
Jeg ved ikke om det er det, men måske værd at forsøge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 20:04

Du skal sikkert have opgraderet softwaren på telefonerne, de kunne vist ikke sende mms eller gå på internettet da de var nye: http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/howtogetinternetsettings/w302?cc=dk&lc=da

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-03-11 20:18

Er dit abonnement åbent for datatrafik?

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 19-03-11 20:23

ja det er det

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-03-11 18:12

Ring til onfone support.
De burde kunne hjælpe på få minutter.
Det kan jo ses med det samme om det virker.