/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vil cigaretrøg aktivere røgalarm?
Fra : Maksimus
Vist : 7066 gange
40 point
Dato : 18-03-11 12:51

Jeg vil gerne have en røgalarm i loftet, men vi er 2 rygere på 73 kvm, vil det gå an?

Tak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-03-11 12:57

Det kommer jo an på hvor du placerer den i forhold til aftræk fra jeres røg, og hvor meget i ryger, men ja, hvis røgalarmen bliver "ramt" af røgen skulle den gerne gå i gang, ellers er der jo ikke meget ide i en røgalarm

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-03-11 13:01

Citat
Vil cigaretrøg aktivere røgalarm?

Ja Hvis røgen kommer i nærheden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-03-11 13:22

Hold op med at ryge

Da jeg røg selv faldt jeg nogle gange i søvn siddende med en tændt smøg hvad der kostede sorte striber på gulvet, så fandt jeg på at klemme smøgen fast længere inde mellem fingrene når jeg var træt, og vågnede så ved at gløden kom tæt på huden.

I kan også finde en fast plads hvor der ikke er noget der kan gå i brand eller få ærgelige brandmærker, eller simpelthen gå udenfor hvis i I kan det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-03-11 13:39

Den aktiver ikke ved at der er røg i nærheden. Der skal røg ind i detektoren før den aktiverer.
Det skal både være i en viskoncentration og tid før den alarmerer.

Hvis der i lokalet er en mekanisk ventilation og røgdetektoren sider i 2,5 m højde, kan man ryge moderat uden alarm.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 18-03-11 14:03

Jeg ryger i stuen uden udluftning, og alarmen er kun gået igang en gang på 10 år.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 18-03-11 15:22

Røgalarmen kan aktiveres med tobaksrøg men i skal godt nok ryge tæt og uden udluftning hvis jeres rygning skal udløse en røgalarm, der skal være så meget at der er tåget i stuen hvor i sidder.
Så godt nok usandsynligt men ikke uladesiggøreligt at røgalarmen vil gå i gang hvis i glemmer at lufte ud

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-03-11 16:13

Hej.
Jeg kan så bidrage med at vi to gamle herhjemme har røget rigtigt meget i vores hjem i sin tid.
Vi har lavt til loftet og der er brandalamer i hele huset.
Vi har ALDRIG været udsat for at de blev aktiveret af tobaksrøg.

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 18-03-11 17:33

Ok..
Mange tak for jeres indput

Kommentar
Fra : fyrpoul

Dato : 02-05-14 17:04

Jeg har dårlige erfaringer med Malmbergs trådløs brandvarnare, det er noget billigt skidt made in china